Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1996 ggr
ryttarn
0

Senaste numret av SP

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste ge redaktionen för SP en eloge. Senaste numret var nog det mest läsvärda hittils. Det jag tyckte var roligast att läsa om var gymnasielinjen som åker till Sydafrika på praktik, vilken upplevelse det måste vara för eleverna.

Dessutom en underbar omslagsbild.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

murkla
0

Ja, verklingen..

Mysig framside bild…..

jessssica
0

Ja, jag tyckte också det fanns mycket läsvärt!
kul :)

Lina-P
0

Vet inte om det stog i, men det är Josefin Svärdfeldt som rider Allgunnens Åtyson inne på "plan" på Östersundstravet :) Ponnyn står på travskolan :)

ryttarn
0

#3Jodå, det stog på redaktionssidan i SP

Jerker Klang,

www.isil.se

palomia
0

Tycker fortfarande man kan lägga ner den…Obestämd Tycker inte den här var inte bättre än dom andra.

divansson
0

#5 Håller med…

Stallmima
0

Nja inget speciellt med tidningen. Tycker det bara skall skrivas om ponnytrav. Iofs så handlar det mycket om ponnytravkuskar som tagit klivet till stortravet.

ryttarn
0

Nu är det ju så att tidningen delas mellan ponnytrav, ungdomstrav. Inte sjutton kan det bara vara ponnytrav då. Men, vill man bara se fel så går det ju. Jag tycker det var ett bra nummer iaf.

Jerker Klang,

www.isil.se

StuteriSolo
0

Jag tycker de kunde ha gjort litet mer av mästerskapsvinnarna, det är trots allt det bästa vi har i landet och något alla ser fram emot och satsar för.

Tusen
0

#8 Det kanske är det som är felet. Tidningen vänder sig till två målgrupper varav den ena inte vill ha tidningen, tydligen. Kanske SP bara ska gå till travskoleelever igen, som den gjorde tidigare?

MagganS-B
0

# 8 Om du var en liten unge på 10 år som kört shettis ett par år och verkligen ville läsa om ponnytrav, skulle du tycka att tidningen var bra då????? SP vänder sig alltför mycket till ungdomar med stora hästar. Bara en bråkdel handlar om ponnytrav. Skall tidningen fortsätta så måste den vara mindre enkelspårig, helt gå tillbaks till en ren ponnytravtidning! Du var väl inte med på den tiden när K-O Jansson och Janne Mandal gjorde Ponnyronden, men då var det en tidning för barn och ungdomar med intressanta aartiklar och en massa reportage! Den här tidningen kan man lägga ner!

Stallmima
0

#11 Tycker även jag att Janne Mandal gjorde ett superjobb med Ponnyronden när han var redaktör, mycket läsvärt där  Glad

palomia
0

Janne Mandahl var bäst! Reportage från många olika banor och ett genuint intresse för sporten och ungdomarna. Synd att han inte fortsatte.

Elin-Fast
0

Jag tycker att senaste tidningen var bra.

ryttarn
0

Om ni läser i #0 så skriver jag inte heller att det är en utmärkt tidning, jag skriver att den är den mest läsvärda hittils, det är inte samma sak.

Konstigt att det skall bli så hätska reaktioner av det……

Som vanligt vill en massa ponnytravfolk bara titta bakåt. Allting var tydligen bättre förr och ingenting som görs idag är bra…….  Problematiken är att om vi skall ha en renodlad ponnytravtidning krävs det mängder av idéelt arbete. Frågan är hur det skall gå till när det knappast längre går att få tag i idéelt arbetande funktionärer till tävlingsdagarna.

#11 Nej, jag var inte med på den tiden men jag såg vad ponnyronden var de senaste fem åren av dess existens, det var ärligt talat ren skit.

Jerker Klang,

www.isil.se

linnri
0

Det kanske är lite upp till oss själva att skriva ett repotage om heldagar eller dubbeltrav. Att kanske varje klubb sätter någon som ansvarig för att skriva lite om loppen m.m. Lägga in lite bilder och annat kul för att göra det mer intressant att läsa. Tyckte att det var kanon förut att det stod om just sådant, när det var ponnyronden.
Och jag själv tycker att det är intressant att även läsa om ungdomstravet på storhästfronten också, och det triggar ju även fler att kanske gå över till de stora hästarna sedan. Men det är ju bara mitt sätt att se på det hela.

~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

savrarpstuteri
0

Jag tycker den var bra Glad!

Lite om mycket…

Polenta
0

Jag skummar bara igenom tidningen då jag inte tycker den är så bra .. finns liksom inget intressant att läsa. De jag vill ha i tidningen är ponnytrav, utrustning, foder, hantering osv .. ALLT om ponnytrav och ponnyn. Varför inte olika träningsmetoder för ponny? Hur diverse olika ponnykuskar runt om i landet tränar just deras ponny för att få den att tycka det är roligt?

Kan ju även säga att jag är en av dom som ska åka till Sydafrika ;) Jag börjar bli liiite spänd över det hela men de ska bli jättekul! Samtidigt skönt att slippa kylan ett tag .. de jobbiga är att jag kommer se ut som en kolbulle när jag kommer hem ;P

ryttarn
0

#18 Avundas dig, vore väldigt kul att komma till Sydafrika.
Lite om utrustning hadde du ju faktiskt i detta nummer om SP, en hel sida om vad en häst kan ha på benen. Gör ju ingen större skillnad om det är varmblod, kallblod eller ponny…..

Jerker Klang,

www.isil.se

MagganS-B
0

# 19 Hätskt eller inte är upp till dig själv att avgöra, men du är välkommen hit så kan du få läsa alla årgångar av Ponnyronden som kommit ut. Jag har kvar alla! Dom här sista är sämst! Man skall inte se tillbaka och räkna med att allt skall förbli som "förr", men har man inte historien med sig så kan man göra fatala misstag!

juliapettersson
0

#20, jag tror Jerker är medveten om att Ponnyronden var bättre förut. Ingen vill ta tag i tidningen idag, så varför dra upp och jämföra med hur det var förr?

Polenta
0

#19 Joo … men de finns ju en hel del utrustning och detta var bara några förslag på vad som kan finnas med i tidningen :)

jessssica
0

Det är väl klart att en tidning inte kan passa alla! Vi är ju ganska många ungdomar som kör ponnytrav också, och många börjar på smått med de stora med. Den kanske inte är skitkul för barn under 10 år, men den kanske inte är meningen just till dom bara heller.

Det är ingen ponnyronden, den här tidningen heter SP ..

MagganS-B
0

# 23 SP kunde betyda Stora Pållar Flört för det är vad den handlar mest om. Och jag tror nog att även barn under 10 år tycker det är kul med en tidning, eller  läser inte barn längre? Ponnytrav = Barn & Ungdomssport!

ryttarn
0

#24 Ja, men nu är inte SP enbart ponnytravtidning efterssom ponnyronden gick i graven pga att ingen ville skriva för den. De sista åren var riktigt usla nummer. Men det kanske är det du vill ha tillbaka? MAn kan inte bara selektera ur historien utan dra lärdom av hela. Du kan nog få din ponnytravtidning om du lyckas få folk att idéelt jobba för en sådan, men sanolikheten för det anser jag vara mindre än 0…..

Men det är ju lätt att ha åsikter när man anser att det är "någon annan" som skall göra jobbet.

Jerker Klang,

www.isil.se

amandahandersson
0

Haha fin bild på Musseman iaf!

Johanna-Granberg
0

Vilka får tidningen?? Har varit medlem hela förra året och löst tränarlicens men har inte fått en enda tidning??!! Vart ska man vända sig då??

MagganS-B
0

# 25 Jag vet att det har skickats in artiklar och foton till dåvarande Ponnyronden som inte togs med i tidningen…..jo, den var sämre än usel. Jag har åsikter ja, och jag är av den åsikten att det nog skulle finnas nån som har lust att hjälpa till med fler artiklar så att det blev lite mera bredd på tidningen, är någon tillfrågad? Jag anser att jag gjort mitt när det gäller ponnytrav förutom uppfödning som jag tänker hålla på med några år till!

jessssica
0

#24 Jag hoppas att barn fortfarande läser och tror att dom gör det med. Sen är det väl upp till var och en att läsa SP. Ponnyronden finns inte längre. SP är hen helt annan tidning som även ska innehålla ungdomstrav.

Är man inte insatt alls i stortravet är den kanske inte speciellt intressant. Men som jag skrev tidigare så går många vidare till storhäst och fortsätter med ponny ändå, som t.ex. jag och därför tycker jag att den är kul att läsa då det står om många ungdomar som börjat på med stora.

:)

Kajsa-B
0

Jag vet inte om jag är "ute och cyklar" nu, men jag har för mej att jag läst någonstans att SP inte tar in artiklar etc från andra än den som har betalt för att göra tidningen. Rätta mej gärna om jag har fel.

Själv ser jag mej som en medlem i en ponnytravklubb och tycker inte att jag får ut speciellt mycket av SP. Dessutom så har det väl varit ett spännande ponnytravår så jag tycker att det funnits en hel del att skriva om under den gågna säsongen…