Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 916 ggr
linnrisedal
0

Debut

Hur gick det för er när ni körde erat första löp? Vilken häst, resultat och tid.

Gärna en bild också.

DubbelE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag körde mitt första lopp med shettisen Miss Moneypenny, kom 3:a (hästens första plac på tot. 8 starter) o nya rekordet: 3.24.6.. inte så fort men.. det var den 21 september-03 (min födelsedag bla.)

bilden e inte från debuten..utan från i sommras fast samma häst.

Teja-Bea
0

Mitt absolut första lopp var med Umil. Vi körde ett lopp på Örebro den 3 juli 1993. Han vann på 3.07,5 och sänkte 30 sekunder!

Bilden är från stallbacken innan loppet.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

FridaNyberg
0

Körde mitt första lopp 2003. Med Tistel. Kom bland dom sista, tror han gick 2,25 eller nått, hade 2,19 i rekord. Men jag kom 3:a i monté samma dag, fast på en annan häst :)!

Bilden är från när jag tog licens med Tistel. Nr 1 :P

Hannna
0

Körde mitt allra första lopp i augusti 1998 på östanåkra, körde en shettis vid namn Bacchus. Han vann och gick väl runt 3.25 :)

Mitt första russ lopp körde jag 2002 på halmstad med Cascader, han var ostartad och vi vann på en 2.30-2.25 tid skulle jag tro.

Mitt första varmblodslopp gick däremot i moll med en häst med 3-ben och galopp i sista sväng i de slagna fältet. Nej, underbetyg till tränaren och kusken som lät en sådan häst i det skicket starta!

iiirma
0

Kom 10a med A-ponnyn Vetaprinsen. Han gick väl runt 3.10 tror jag :P Sen i andra starten blev vi 3a.. och starten efter det också :)

Eliiin
0

Jag körde mitt första lopp i maj 1998 med Botino. Kom först oplacerad runt tiden 3.12 :)

(Bilden är från i somras)

muskot
0

Jag körde mitt första lopp i Juni 2002 på Jularps travbana, körde då travskoleshettisen Emmeros Ceasar, och vi VANN på en tid runt 3.00

Anna_
0

Hm, mitt första lopp var med Blimunda den 6 juni 2003. Körde i ett försök till Lilla Sverigeloppet på Kalmar. Slutade oplacerade på 53,3. Mötte bl.a. Rasmus II, Maxmer. Och Domino om jag inte minns helt fel, men det kanske jag gör :P

Det första Kat-B loppet jag körde gick ju som det gick.. Det flesta vet nog hur det slutade, men ni som inte vet kan ju kika här. Loppet efter det gick desto bättre. Det var på Östanåkra, en solig dag i maj. Vi hade inga som helst förhoppningar på Tippex. Han skulle bara ta sig runt. Det slutade med en seger och en andraplats. Gissa om vi var lyckliga! :D

linnrisedal
0

Jag körde mitt första lopp på Axevalla i oktober -03 tor jag. Men Alfred III. Vi blev iaf 4:a på nya rekordet 3.33. jag va JÄTTEGLAD..Han sänkte sig 6-7 sekunder!

juliapettersson
0

Mitt första lopp var år 2002 med mitt shettissto Golden Delicious.
Vi kom bland dem sista på 3.28 tror jag, hon hade rek.3.12. Kommer ihåg att jag var jätteglad ändå, att jag klarat starten som jag var jättenervös för, och tagit mig runt! Glad

Jagz
0

Jag och mitt ostartade russ lunkade runt ett nollopp på 2. 58 tror jag. Vi kom bland de sista. Jag var överlycklig över att det faktiskt fanns de som var "sämre än oss" ;P <3

_JonnaRoos_
0

Mitt första lopp körde jag i östersund 2003 med Äppelbo Sirap i lilla storsjöpokal, jag ledde större delen av loppet tills självaste Maxmer som då gick typ svenskrekord plus smedens rival som vunnit loppet 2 år i rad. Tyvärr hade han 2 galopper i loppet och takta lite i sista sväng, det räkna dom som galopp:/ och diska mig EFTER mål som 3:a!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hehe.. mittt första lopp i ett lite större lopp;) lala.. Mitt första russ var jag 2:a i med Pondus på örebro:)

skott
0

Mitt första lopp red jag monte… Med min häst Maraton.. Då var jag bara 11år gammal.

Nitro
0

Jag körde Jolly II mitt första lopp, kom femma på 3.43 och var jätteglad :D

Ogge
0

körde mitt riktiga lopp april -06 här i Boden, med min leasade shettis Sindy O. Oväder var det blötsnö och blåst,och sjuk var jag åckså hade feber och förkyld..mådde inte alls bra Ledsen Men körde gjorde jag. Fast Sindy ville inte alls springa ensam..hon stod på start och hade alla andra bakom sig. Väntade in dom andra och då sprang hon…kom femma med tiden 3,18 Var då nöjd för det var våran första start för oss bägge. Och att jag då hade så hög feber i ovädret Se själva på bilden Fundersam

Jenniferohlson
0

Jag körde mitt första lopp 2003, i snöstorm med en shettis vid namn Jikas Julia, hon gick ca,3.05. blev 4:a. bilden är från ett annat lopp med den hästen.

Odena
0

Startade mitt första shettis lopp 2002 ( tror jag) Då startade jag min shettis Cocks på 120 m tillägg… Skulle köra om ekipaget framför men då slog kusken framför min lilla "Rasmus" i huvudet så han galopperade för han var livrädd för spön. Nästa försök att köra om det ekipaget så skrek kusken så både hans shettis och min galopperade… Men min var lite snabbare ner från galoppen och kom då om. Vi slutade oplacerade på 2.40 tror jag…

Mitt första russlopp körde jag med odena 2005 och kom då 2:a på 2.37,1….

Impulz
0

Min första tävling kom jag 4a i körloppet på nya rekordet 2.09 och vann montén på nya rekordet 2.10, det var 2001 med Kung Sune… Första shettisloppet minns jag inte riktigt, men det var nog 2002 men någon av shettisarna på travskolan, Pax skulle jag tro.. Jag tog det i bakvänd ordning jagFlört

amandahandersson
0

Mitt första lopp, som var en klubbtävling, vann jag med Jikas Sue-Fia :)

Mitt första officiella lopp blev en mardröm ;) Vi tog ledningen i starten och tog en betryggande ledning. Men sen ville inte Juppe-Puppe någe mer, och vände i stallkurvan och blev diskad för vänding X) HAHAHAHAHA X) Då grät jag, idag asflabbar jag åt de X)

ozzkan
0

Häst: Lill- Sting
Placering: 3:a
Tid: 3.40  kanske

Jag borde ha blivit tvåa, men jag bomma väl starten lite grann o kom efter o jag kunde väl inte köra så bra så jag blev 3:a.

Eufemia
0

Mitt första lopp var den 22 April 2006 då slöt jag som 2:a o ett ganska nytt rekord på 2.5?.?? jätte nöjd med efter som Hon hade inte gått så fort på ett år i alla fall om inte mer. Och de va med Eufemia

ozzkan
0

Han fick som snabbate rekord 2.17 a :P:P
Glömde bild oxå.

Maretto
0

Körde Mirabelle i min första start, blev tvåa på nya rek 3,03. Jag va jätte glad Glad

Lozzan
0

Mitt första riktiga lopp var -03 om jag inte minns fel. I maj eller juni (bra minne man har ^_^) jag körde iallafall Lottas Nougat och vi blev diskade. itne så kul.
Fast tidigare på våren var jag med med honom i ett KM och vi blev faktiskt 2:a. Jag var hur glad som helst!

jessssica
0

Innan jag gjorde mitt första lopp hade jag kört nåra bygdetrav en sommar me Dalsgårds Boheme

Det första riktiga loppet med honom var på Eskilstuna. Kom 3.a på 3.08. Var jättenöjd :)

Emmma
0

Jag körde mitt första lopp med Linnestofta Fats Domino, en klubbponny. Vi blev 3:a :D
Jag kommer inte ihåg tid, men de va nog hans första/andra lopp.
Hade kört ett kvallopp före bara, med honom.
Det var 1998.

Svartkrut
0

Jag körde mitt första lopp med Adoll på Östanåkra år 1998. Jag blev 4:a och han sänkte sitt rekord med 4:a sekunder (2.51,6 typ). Mitt första russlopp var med Svartkrut 2006 (borrtsett från montén med Palett som slutade med en 2:a-plats typ år 2001) och vi blev 5:a. Tiden var la runt 2.40 på Jägersro. =)  Inga bilder. =(

_JonnaRoos_
0

Dom flesta skrev att det var glada, haha jag grät och var skit arg:D

amandahandersson
0

#28, jag grät me!

Tyfon
0

#28 Jonna då varför var du arg?

juliapettersson
0

Ärligt talat har jag nog aldrig varit arg efter ett lopp.

_JonnaRoos_
0

HAHA för att jag vart dg, han skulle inte igentligen ha vart det, vi kollade på filmen och jag tyckte inte det, och inte ägarna heller, haha.. men så äre;) lala!

johanna9
0

mitt första russ lopp körde jag 2003 med min treåring Carmas Aloevera och vart 2 på 2,28. hehe.. hon kvalade nån vecka innan och gick 2,37. sen vart vi trea i kriteriet på 08 :D

Colt
0

Jag körde mitt första lopp 2002 med min shettis Felicia Z På solvalla. Vi vart första oplacerade på 3.40 nånting? =)

Becca_jansson
0

Jag körde en shettis vid namn Trixie V och blev diskad tror jag.

Bumbi
0

Jag körde mitt första lopp på Romme 2002 men min första "lånehäst" Svedens Hood. Det slutade med en 3:e plats, charmpris och en tid på 3.03.3Skrattande Andra starten restulterade i en seger på solvalla. överlägset, halva upploppet. Även där Körde jag Svedens HoodSkrattande

Julius
0

mitt första lopp jag körde 25/6-06 var inte officiellt men bra gick det för jag vann..

jag körde shettisen juventusII som jag lånade av en klubbkamrat…

hannibal-roll
0

Jag körde mitt första lopp i april 1998 på Åby med russet Ragnarök. Vi kom nästan sist på en 2.30 tid, inte konstigt så nervös som jag var! Men kul var det! Min andra start (och mitt första shettislopp) körde jag i maj 1998 på Avexalla med ponnyn Ammi. Ammi var tvärsur, jag supernervig och vi kom fet sist!

Tur att jag nästföljande start på Färjestad blev trea med Ragnarök på ett nytt rekordSkrattande. Annars vet man ju inte om man fortsatt… hatar att förloraFlört

Millaaann
0

Jag körde mitt första lopp -95 på Östanåkra…vann med Pascal, kom ej ihåg tiden… :)

Första russloppet vann jag också, med Garrilina, på Axevalla va nog 1998 tror jag…dåligt minne x)

Miii4
0

haha, först loppet. Östanåkra med ponnyn Bikini ;)

Började illa me att när ja skulle kratsa hovarna fick ja näsblod (bomull i näsan på bilden ;)). Loppet vanns av Trolla och Pekka L. jag kom näst sist, slagen av syrran som kom precis innan.

Gick nog runt 4 min xD

Anna_
0

#40 Haha, neeej vad söt du var Mia :D

Liiiiiiinn
0

Ja…mitt första lopp va på Östanåkra -97.hade precis fyllt 8 år o körde ponnyn Fingal 4! tiden blev 3,50 något:P haha huvudsaken av ju att jag slog syrran :P

Mitt andra lopp va på jularp, det ÖSregnade och jag hörde inte när ja blev diskad, det slutade med att ja satt i bilen helt blöt o va jätteledsen! HAHA :D

Bergas-Flisa
0

Körde mitt första lopp 03 med skolponnyn Botino gick vell inte så dära jätte bra.. men va gad för jag kom runt utan galopp och allt! men efter näv jag skulle sela av klev han mig på foten.. så blev både tårar och lycka den dagen.

på bilden Jag och botino mot målgång 2005!

SofiaLindh
0

Mitt första lopp körde jag med min första häst Gus. Det var på Solvalla den 13 Juni 2004. Vi hade nummer 1 och ledde från start till mål! :D joggade runt på 3.30,4. glömmer de aldrig..