2010 är här! När börjar träningen?
När börjar ni träna nu?
Stall Bråna
När vi kan komma av gården..

just nu är det galopprträning i snön som gäller mest, men har börjat att köra honom också någon dag i veckan.

Telia tränas 3-4 gånger i veckan, mäst tolkning men även i vagn, hon longeras och löshoppar ibland föratt få göra nått annat.
Mattino f-08 han är inte inkörd ännu. han går med tunga skaklar och de går super bra. han tränas även med tömkörning, longeras, och bara är ute på lång promenader i grimskaft. han "tränas" 3-5 gånger i veckan.
bild: till v- Molltas och Therese till h- Telia och jag.
Tino har jag ridtränat nu i drygt 2 veckor. Mycket dressyr i snön ;D
Var utomlans 12-26 dec så alla hästar vilade, men innan dess så red jag Tino också. Blir även att åka till ett ridhus och hoppträna lite med honom någon dag. Men ska sätta honom i vagn nu i helgen. Tränas 3-5 ggr i veckan just nu.
Dusty satt jag i vagn igår för första gången på några veckor. Gick kanon. Har tömkört, löshoppas oså lite i vinter, men ingen riktig träning. Nu kommer han väll tränas 2-3 dagar i veckan till att börja med.

Började 1 januari!
Just nu har det vart mellan -20 till -27 i några dagar, typiskt när man är ledig o allt, så träningen är inte riktigt igång med alla än tyvärr.

Jag har redan satt igång styrketräningen.
Tanken är väl att jag ska börja nu, men det är lite kämpigt när det är -30°….. Men när det blir varmare (under -20°) blir det med 3-4 gånger veckan.

Mina har varit i gång sedan i början av december. Jag jobbar väldigt mycket, så det gäller att hinna med träna när man har en stund över!
skulla ha börjat 1 januari men det är så halt ute
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Iva & Primavara sattes igång 21 december….
Våra började tränas igång veckan före jul

mina tar det ganska lugnt ännu, lägger mest tid på -08an hon kanske körs 2-4 ggr i veckan väldigt olika vecka från vecka beroende på hur mkt tid det finns
Tränade Laponia ungefär 4-7 dagar i veckan under hela vintern. Måste kvalas så fort som möjligt så det gäller att hålla igång i alla sorters väder;)
Mina har jag börjat komma igång nu lite smått.. vi har ingen bråtska eftersom de ska vara iform till april är det tänkt. Men det körs för tillfället lite nu oh då, men tanken är väl att börja lite intensivare dom närmast 2 veckorna med att köra ungefär 4-6 dagar i veckan.

*raderat* Edit:
Tränat länge nu. Blir det kallare än -15 tar vi det lugnt och kallare än -20 blir det endast promenad.
Tränat Missan sen ja fick henne typ, men är det för mycke snö och det är för halt att köra vilar hon, och nu kör ja varje helg, kan inte träna på vardagarna eftersom jag går i skolan och kommer hem när det börjar bli mörkt, men hoppas på att snön ska försvinna nu så ja kan börja träna ordentligt :)
Bild på Missan och ja 24/1 :)
#16 haha tvärtom här, jag vill ha kvar snön så man kan fortsätta träna kondition! 
Vi tränar på nu!
Valentino Rossi har ju vart skadad och vi fick ett träningsprogram av veterinären som vi följer noggrant. Han körs nu varannan dag!
Winner fick vi avsluta vintervilan. Han kunde inte vila. Blev helt galen av vila. Vi körde på helgerna ett tag men varje gång så slog han och bjöd på en såndär härlig rodeoshow! Men Winner ville bara säga att han ville tränas mer för nu är han hur nöjd som helst när han körs varannnan dag :)
Pegasus körs drygt var 3:e dag. Han tar vi det lugnt med och när han är redo för tuffare träning då är han redo. :)
Är grymt taggad inför ponnytravåret! Någon mer än jag ?
Winner och Valentino Rossi KM på Mantorp :) Foto: Irma Hellman

2 st av mina har varit i gång sedan hösten ( Lilla Rinnd och Fax )
Det har varit lite vila här när det har varit runt -20.grader. 3 åringen har gått lite från o till. Hon har inga skor än så länge, och här på vägarna är det jätte halt.
Jag är oxå super taggad inför den här säsongen
längtar o längtar efter varmare väder och att propparna ska komma ut snart så man kan börja att planera lite !