Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 501 ggr
Trav_
0

Copyright

Någon som vet hur man sätter dit texten copyright på bilder? Det finns ju en speciell typ C symbol som man har till copyrigt!

fan_idole
0

på macintosh är det alt 1, då blir det ©

giffan
0

alt 0169 blir ©

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

fan_idole
0

#0 Om du skriver "copyright" så är det samma sak som ©.

EllaMarine
0

Lr .. så skriver du © Ditt namn

Jag brukar skriva © Rigolette på mina bilder .. :)

VeronicaP
0

hm jag kan inte ens göra (c) märket när jag skriver här jag *S* hm jag måste vara enormt teknisk jag ;-)

Trav_
0

haha jag säger som veronica, extremt tekniskt jag med som inte får till (c) märket!!..
Okej men om man ska skriva det på sina bilder går ni in o redigerar dom då eller hur gör ni? Mirre du som håller på mycket med bilder har säkert ett kanon bra svar?

ThereseE
0

Lite lättare att komma ihåg kanske är ctrl+alt+c så får du symbolen!

Jag kan dock inte heller få symbolen här men det brukar funka;) Jag har för mig att man bara kan skriva alt+0169 om man har siffrorna till höger om sig också så har man en bärbar är det lite svårt. Går inte om man endast har dom ovan tangenterna. Eller kommer jag ihåg fel?

AnnaLundin
0

#7 ctrl + alt + c fungerar bara i word, såvitt jag har förstått

Däremot gör man som giffan skrev ovan, tryck ner Alt-knappen och skriv samtidigt in 0169. MEN siffrorna måste skrivas in på det lilla numeriska tangentbordet, alltså inte med siffrorna ovanför bokstäverna…

Trav_
0

okej men hur gör man för att få in den texten på sina foton då?

VeronicaP
0

Ha det funkade , men hur attan kan de begära att sådana som jag ska veta sådana där saker *S*

giffan
0

Jag öppnar mina bilder i paint och skriver det där.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Trav_
0

#11 okej men får inte du så att det blir vit bakgrund där texten står?

Miii4
0

Litet tillägg när vi ändå är inne på copyright. Tycker inte reglerna efterlevs som dom ska alltid.

http://www.sfoto.se/grafik/generella/upphovsman.pdf

juliapettersson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12, om man vill slippa den vita bakgrunden klickar man på en ruta, jag bifogar en bild som visar vilken. ;)

Trav_
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack!!! NU fattar jag heheFlört