Din bästa prestation 2006
Berätta om din bästa prestation eller roligaste minne 2006!
Roligaste minne = Två startande shettisar i ett montelopp
Bästa prestation = Har inget att vara nöjd med

Mitt bästa minne är ifrån Östersunds heldag den 8okt. Blev två på 2.00.0(nytt rekord igen) Men vilket lopp han gjorde, tog upp kampen på en häst som stod bakom honom i starten (hade kommit om oss med kanske 40m) och gav denne en riktigt match, får rysningar fortfarande av hur fort han kunde springa sista 500. =)
Mitt bästa minne av mina fyra starter är när plexus blev 2a på Axevalla i hans autolopp. Tog ledningen och drog ifrån en bit, vilket jag blev enormt förvånad över! Han ledde hela loppet till upploppet och blev slagen med en längd ''/ Lite beskviken dock att han blev slagen sista biten när han gjort det så bra innan, men vi kommer igen! ^^
Jag måste säja att segern i under Östersunds dubbeltrav var helt underbar!! Den var så oväntad och sååå stor :)
Sen vare en enorm seger att Zolle vann i comebacken - efter 11 tävlingsfria månader!!

Det var nog när jag hade två diskningar på sommaren med Odena sedan startade hon i ett 2,29 lopp men hade då rekordet 2,31. Distansen var 2140 som hon aldrig hade startat på förrut. Hon var nummer 1 och nummer 2 var min tränade Estelle också. Sedan var det 40 meter till närmaste ekipage. Efter 500 meter hörde man att tempot låg på 2,32 tror jag. Då kände jag att tempot behövdes skruvas upp så jag drev på Odena lite så första 1000 meterna gick 2,21 som var en riktig uppskruvning av tempot. I näst sista kurvan var det nära till en galopp men jag kunde styra tillbaka henne i rätt rytm. In på upploppet sa dom att ett ekipage kom hastigt men det var inget hot och Odena sprang in på nya rekordet 2.19,8 och kompisen Estelle kom in på andra plats med nya rekordet 2.20,2. Odena hade vunnit för första gången i sitt liv ( jag med) och tjänade, bara på denna start in 3000 kr. Andra bra minnen är ju andra platsen med Endel i våras och dom 2 tredje platserna nu i höst med Odena. Alla mina starter i år har gått bra och jag är jättenöjd med året och tackar alla för att jag fått förtroendet att köra alla duktiga hästar för dom. Ett stort tack till familjen Åkerblom som jag har kört flera shettisar för i år..
Mitt bästa minne är att min häst äntligen började fatta att han skulle springa. Efter att knapt ha blivit tränad på två veckor och ett svårt lopp, (starten innan hade han hoppat in på innerplan för han var så rädd för hästarna runtom honom, föra tt han har helstängt) jag chansade ändå på att sätta på ett helstängt, jag satte även på ett par senskydd och ett par boots ifram, och han gick superbra! Inget skyggande och öppnade första femhundra meterna på tider runt 2.14 i ledningen! (2.34 i dåvarande rekord) och sen gick han jättebra, fick en fjärdeplats och efter ett väldigt lugnt, joggande upplopp stannade klockan på 2.30.0! Han värmde dessutom snabbare, kändes det som (ingen tid tagen), men jag är så himla nöjd! :)

Ja, eftersom jag tyvärr bara kom till start en gång förra året, det med russvalacken Colt, så var väl det min bästa prestation. Jag tror bestämt att det var Colts andra autolopp, vi var nånstans längst ut på vingen, och colt ville inte gå fram till bilen så vi låg en bit bakom när starten gick där vi tappade rätt mycket. Men ändå på nåt vänster lyckades jag styra upp honom och runda nästan hela fältet. Vi gick om häst efter häst men hann aldrig ikapp 1:an och 2:an pågrund av våran dåliga start. Men det blev en riktig fight på upploppet mellan mig och 3:an, vi slutade som fyra med bara en noslängd efter trean. Men vi sprang också på nytt rekord, tidigare 2.31.? nu 2.17.1! Jag var kanonnöjd!

Bästa minne, kalmar när maija red montélopp på Petro, släppte förbi sig grevides trund(har väl gått under 1,50?) varvet kvar, men hänger på och går förbi på upploppet! Han måste gått rysligt fort sista varvet. Gick 1.57.8 i volt, vilket är hans nuvarande rekord i voltstart!
Bästa prestation, kanske ingen prestation men när Ravelli äntligen började trava en viss dag då derbyt kördes. Kan ju säga att jag var något chockad efter värmningen, hästen har aldrig travat i hela sitt liv och tog nu knappt ett felsteg! Och jag hade kört honom med samma utrustning och balans några dagar tidigare och då travde han lika dåligt som tidigare.

Mitt trav minne år 2006 är:
Jag körde min häst Pinto i lopp 6, och startade som nr.3.
jallafall, dom hästarna jag var lite "oroliga" för startade en bit bak.
starten gick, jag körde om en och på låg jag ju tvåa, jag höll ryggen på den som låg etta, men på sista raksträckan så kom dom där bak lite närmare. men på upploppet då var han fortfarande i ryggen på den andra, men så kom det en häst bakifrån, fast denn han aldrig upp till oss, så vi kom tvåa iår, och vi "fölorade" asså kom tvåa med en hel längd… Men jag såg ju på upploppet att den som nu ligger trea kommer inte att hinna till oss riktigt!! :D
och då vart jag JÄTTE GLAD, för att just detta år (2006) så hade jag då kommit som bäst 4.a!
mvh Marielle

Min bästa prestation är att jag blev Montéchampionryttare kat.B på Jägersro iår :D

Mitt roligaste minne var när Ernst Rolf vann på valla sista dan. det jag är mest nöjd över är att hästarna jag tränade vann över hälften av dom lopp dom startade i, totalt:)

Kusk Sm vinsten och Sommarcupvinsten :D

Min bästa prestation under 2006 var nog att vinna med Nickn i 6års championatet och sänka rekordet 11 sekunder utan att ha kört honom tidigare.
Roligaste minnet är Cleos två vinster på Tigsryd när hon sänker 9 sekunder på en dag. Äntligen visade hon att hon kan springa!

Årets höjdare för mig var att med Valter vinna Mälarruss Allrounchampionat för fjärde gången!!
Bästa minnet var nog när ponnyn jag tränat vann på Mantorp.
Det var en shettis uppstallad hos oss. Hon hade aldrig gått trav förut men när jag prvkörde henne så gick hon jättebra! Jag körde henne på en träningstävling och hon gick då 3.19 - första gången hon satte sin fot på en travbana!
På sina 5 årsstarter var hon 3:a, 5:a 6:a 2:a och avslutade med en seger på 3.04! Kusken var en 13-årig tjej som jag själv tränat upp från grunden! Det kallar jag tränarprestation! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Min bästa prestation iår var när Dockie gick under 2 minuter.(1.59,8) På Åby. vi vart 2:a. Hon sänkte 7 sek! De va skit skoj. Sen på Hd en gång körde jag ett jättespännande lopp med D. igen. De va ett lopp över 2140 m. Jag leddeloppet till ochfrån med ett annat ekipage. men iaf få låg jag 2:a andra tusen. och då säger de e högtalarna. Andra tusen öppnas på 1.57 och då ligger jag bara 5! meter bakom henne. Kommer ihåg så tydligt att jag tänkte skit va fort det går!
Sen ochså När Cato gick 2.21 på Jägersro. han sänkte sig 8 sekunder. Det vart jag också skit glad för, för att jag hade tränat han hela sommaren.

#2 Det minns ja me, för det var min ponnny som vann d loppet. Pärila

Mitt bästa minne är när Karl-Oskar vann i sommar (ett av dom tre vinster han hade) med Emilia i Skellefte..ett lopp som ingen av oss trodde han kunde vinna, ett peninglopp där fler med bättre rek. stod före honom. Och dessutom så hade han varit skadad mest hela tävlingsprioden,då vart jag så glad 
Och bästa prestationen är väl för mig hela säsongen för det är första året jag kört och första året som Sindy springer med, och vi har kört in över 6.000 i sommar, med pengar i 15 lopp av 17. Har fått köra på Solvalla,Solänget,Ume,Skellefte och förståss då Boden.

Mitt bästa minne var väll att köra på Elitloppsdagen med Alban. Vi startade som nummer 1 men höll på att bli snuvade på ledningen, men fixade det. Efetr 450 m kom Danielle o tog över, sen kom ingen mer så jag blev tvåa i Elitkampen för den publiken, Det var det roligaste hittils tror jag.
Bästa prestation får bli att jag fick hem min då 2-åriga dam för att sedan träna henne till att komma med i Kriteriet som var mitt stora mål, vilket lyckades, sen kanske det inte det gick så värsta bra där, men vi var där.

första starten på året med ventil (färjestad, 21maj), kom 2.a bakom Krutrök och Celtic. O lille ville sänkte sig 6 sek i volt. Sista rakan/upploppskurvan ökade han bara o tog in meter efter meter på krutrök och Celtic som hade dragit ifrån hundratalet meter… men va kanske 5 längder ifrån krutrök och andraplatsen när vi gick imål. han sänkte sig ifrån 2.24.6 - 2.18.8v

#13 haha Ylva din skrytare! (A) jag skulle juh vunnit om de inte vart för dej!! (A)
Mitt bästa minne var helt klart första segern! :D axevalla! :) Colt och jag tog en seger och en andraplats på samma dag.
Men det bästa vi presterat är klart 6 årschampionatet i år! När Colt låg näst sist i sista sväng och sen fick sin livs spurt och drog om till en andra plats! Det gick så snabbt att speakern inte ens hann reagera! Colt sänkte rekordet från 21 till 15 och gick dessutom under 2.10 sista 500 :) Då var jag stolt över min lilla boll! <3

#7 Ja och jag var så stolt över er båda! :) Mina stjärnor! <3

Jag tror att det bästa minnet var när jag körde mitt russ, som då var tre och hade rekordet 2.45 (jag vet, jättedåligt!) och så startade vi i vårat tredje lopp och vi sa att om vi får pengar är vi nöjda men han drog ifrån och utklassade alla med hundra meter och jag störtgrinade hela upploppet ner, det var KUL!

Helt klart svenskt rekord med varette i våran 2:a start, 1.45,7 volt, Grymt!

#16 Jaha det visste jag inte :) Hon gick fruktansvärt bra i det loppet =)

Jag är nöjd med alla lopp min lilla tjej vart med i i år (nästan iaf). Det är hennes första år och av 13lopp har hon fått pengar i 11. det tycker jag är jätte bra gjort av henne. Hon har tahit 3segrar oxå:) I ett lopp på solänget var det bara 5startande hästar, vi blev 3:a i mål men båda hästarna framför blev diskade och vi tog vår första seger, på ett annorlunda men endå roligt vis:) Make Me Happy Hanna, vare;)

I år har jag gjort 40 starter 8-7-4 10.875kr intjänat. Jag har tagit flest segrar av alla ponnykuskar på gotland men inte tjänat in mest förstås. Jag har kört två debutanter under 3 min gränsen.
b.la.
Debuterade med shettisen Endel som lyckats nått tiden 2.45,7 gjort 8 starter, vunnit 4 och tagit två andra (resten diskningar). Han har tjänat in lite över 3.000kr *duktig* blir förhoppningsvis årets segerrikaste kat a, årets vinstrikaste debutant kat a, årets fyråring kat a GRTK, 3 minuterspris.
Hans mamma Sjöängens Enya har sänkt sig från förra års rekordet 3.02,7 till 2.34,9
Årets prestation
Sänkte sjöängens rimanda 34 sekunder + seger under hennes första start på 5 år då hon tidigare gjort 9 starter utan en enda plac…

När Dolores satte svenskt rekord för 3-åriga ston kat A auto , ett 24 årigt gammalt rekord raderades… Sedan när hon kom tvåa i Kriteriet…
När Kinda ätligen började volta klokt !!
Hoon hade två raka segrar … den enna var i volt start och andra i linje …
Bråkade första starten iår i (volten)så det blev omstart för hon gick åt andra hållet när dom sa kör …Men pappa sprang med och hon vann. Andra ggr var det linje start och hon skulle vända upp .. ( "var master") men ville såklart inte vända , men tillslut lyckades honochjag med det :PHon vann .. överlägsen.
Sen skulle hon starta igen men då var huvudet i andra tankar .. kinda bråkar i volten ochvi fick köra ut …Pappa sprang med men det gfick inte att trycka henne åt rätt håll
Men sen 3 gången ! då gick det … nästan eller pappa sprang med… emn hon gick iväg och vann !! Duktia älsklingen!
Men det har vart så många UNDERBARA minnen med henne det här året kan itne välja ut nått !!
Som när vi åkte till kalmar och kinda hade svårt spår tillägg , många omstarter ( kinda orsakade ingen)och hon voltade helöt själv !! Så otroligt duktig !! Hade äntligen lyckats med att nå mitt mål med henne !!! visste inte om det skulle fortsätta men linje loppet gick och å otroligt bra !Även fast det var krångel med andra hästar och många omstarter ,men hon gjorde det!!:D:D
Och det fortsatte hon med oxå !varje start inte ett enda bråk !
MEn då hade hon luva med bollar i sidostänger och mörkebländare ! men huvudsaken var att hon volta och fortsatta plcoka superbra placeringar !
Kommit tre på 1140 fast hon hade 100 m tillägg!!
Många glädje tårar har kommit nästan varje start med denna stjärna ,Det borde vara det nbästa som hänr
Kinda voltar igen !
Och det skall hon forts med hoppas jag när J.Öhman skall köra henne !, har tyvär blitt för gammal för att köra shettis:(
MEN DEN HÄSTEN HAR ALLT KVAR ATT GE SÄGER JAG BARA !!!!!

Första starten i mitt liv, kom tvåa slagen med nos.. :P aja.. ja vann ju ett lopp efter det.. :)

Absolut bästa minnet från säsongen är utan tvekan Ernst Raskens seger på Östanåkra, med banrekord dessutom. Jag har aldrig varit där förut och loppet var mycket jämnt mellan bröderna, Rasken och Ronaldo men den äldre vann den gången! :)
Varmt om hjärtat är att de hästar jag haft i träning tagit mint en seger var.
KM seger med Rasken, vårt sista lopp; UNDERBART!

Bästa prestation för mig var när jag tog min första dubbelseger nånsin med min stenhårda lilla plutt Zenitha (den hästen kan man köra en slägga i huvet på och hon reagerar fortfarande inte) på Tingsryd i somras. Jag, mamma och Mickis med Klurix åker ner, är försenade som satan (jag jobbade på Gröna Lund samma dag som vi skulle åka och hade extremt griniga kunder) och som grädde på moset kör vi fel också, så det blir ungefär två timmars omväg så vi kommer fram klockan 3 på natten dagen innan tävlingen ---> inte bra förutsättningar.
Men tuff som Zenitha är så fixar hon det alltid när det gäller och tar hem båda segrarna med en väldigt glad liten jag som inte vunnit på väldigt länge. Och en dubbelseger sitter aldrig fel :)

mitt bästa minne är nog elitloppet.

Mitt är nog när Effi sängte rekordet var jätte glad första fem hundra gick på 2.46 o hon hade 53.2 hon e helt klart bäst i ledningen…Min första start oxå då jag kom 2:a och när jag kom 3:a kom om klungan på uploppet det var riktigt kul

Åmål e oxå bra, men sen är det fint på Årjäng o Lindesberg.

Många fina minnen från 2006. Men när Ernst Romeo gick 1,56 i autostarten relativit tidigt på våren, då spådde man en bra säsong. Den blev det massa trassel, men sen släppte allt verkligen till höstkanten :D! Vann på 1,56 och det hade gått under 1.55 om inte den sista galoppen kommit. Det var ett av dom bästa minnena. Sen när min passhäst Madelaine Try vann här på Visby :D! Då var jag lycklig. Sen åkte hon till Ulf stenströmmer och tog tre raka =)!

När jag sänkte Ella Bella till sitt rekord 3.13,9 vissa tycker nog att det är ett sakta rekord men för henne är det snabbt

första starten med russ, jag körde Celcius och vann+ nytt rek. på Färgestad