F-licens
Hej!
Har den 7/1 fyllt 16år. Och nu vill jag ta f-licens. Fått papper med lite info om detta, dock väldigt lite eftersom det var i sammband med den årliga infon från sptf….
Jag och min pappa har tittat runt lite. Och Solvalla ska annordna en kurs ev, på sportlovet. Men jag bor ju liksom i Dalarna så det är inte att tänka på. Men vart ska jag vända mig för att få info om kurser som ordnas på andra ställen? Är det till min klubb jag ska höra av mig? Någon som vet? Eller som vet kurser som kommer annordnas?
/jullan

Du ska nog snacka med din "förening" sen få information om provstarter och sånt men säkert om kurser med ;) Förestan ska jag med ta det :D ska bli väldigt kul ;)
Kul ^^

#0 Tar det bara en enda vecka att få F-licens? Så smidigt! När jag tog min D-licens tog det 15 veckor…

Hej!
Jag tog min F-licens förra året och det gjorde jag på min hemma bana Årjäng tillsammans med de som tog vanlig körlicens och tränar licens. Så var det här i Årjäng ialla fall :) MVH/ Elina

Ring till din hemmabana till en sportchef där dom har info till dej..
Har man ponnylicensen så räcker det att man kör 5 godkända lopp, och det spelar ingen roll vad du tar för licens, jag tar D licens och kör endast 5 godkända…