Vilken hingst har lämnat flest under 2.00.0?
Vilken godkänd hingst har lämnat flest avkommor som har gått under 2.00.0?
Någon som vet?

Jag har inte tillgång till den senaste statestiken men fram tom 2007 var det Vagabond som lämnat flest, nämligen 39 stycken.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Det senaste om hingstar finns här Vinstrikaste fadershingstar 2009 kat B, kolla om det står där!

#2 Det står inte där. Man kan bara läsa ut vilken fadershingst vars avkommor tagit flest vinster vilket iof är en mycket intresant läsning.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Tror att det bara är en tidsfråga innan Tyson går om Vagabond.
En motfråga då: Vilka ston har lämnat flest avkommor under två minuter? Vilka hingstar användes till dessa ston? Kanske svårt att föra statistik på.

#5 de måste väll ändå va Regtta som lämnat flest under, jag får de till att hon lämnat 8st under 2min, kan vara fler. Vet ej om de finns nått mer sto som har länmat fler under 2min.!!

sorry Regatta ska de stå :P

har inte Jarette några stycken under 2 min??
Leilu lämnade fem av åtta födda, kan ännu bli sju, en död…..med olika hingstar.
Vad det gäller hingstar så har Vagabond i listan för 2009, 40 avkommor under 2.00 om jag räknat rätt. Tyson har kommit upp till hela 29 stycken, men har också haft i vissa fall, ett helt annat stomaterial. Flera hingstar har haft många på listan, Rollo, Munter, Polar bl.a. När det gäller Munter och Polar så finns ju inte heller så många hingstar efter dom som efter Vagabond…..