Dresshjälp !
Hejsan :)
Fick en dress i julklapp, så nu måste jag bestämma hur den ska se ut, vilket inte är lätt.. Det jag undrar är om ni kan komma med förslag på hur den ska se ut :)
Grundfärgen ska vara blå, sen skulle jag vilja ha med vitt och sen nån liten detalj med någon annan färg, funderade få rött ? . men jag har som sagt ingen aning ! :)
Alltså Blå och vit med nån detalj av en annan färg( med detalj menar jag inte tex romb,stjärna, hästsko och dylikt. Utan mer kanske hängslen eller så)
Så har ni nått förslag så tar jag mer än gärna emot det :D

Jag tror inte du får ha blå som grundfärg längre, det är så himla många som har det så jag tror nästan dom stoppat det.

hmmmm :/ Tror du att vit fungerar som grundfärg då med blå detaljer ?

Det är mycket möjligt. Vit/svart/blå är de färger som används mest så om jag var du skulle jag ringa till SPTF och höra vad som finns ledigt!

Okej :)

Jag sak kolla upp det där med färgerna, men exempel mottages fortfarande :D

Har du tankar att övergå till stortravet kan det vara bra att ha en dress som funkar för både ponny och stortravet, bara ett tips. Vitt som grundfärg och blå detaljer låter snyggt, det syns bra också. Har själv vitt som grundfärg och sedan grönt.
//Cecilia

Är det några specella saker man ska tänka på om den även ska "passa in" i stortravet ? har ju funderingar på att ta storhästmóntelicens så småningon så det hade ju varit bra om den fungerar där också :)

Det är samma regler där på dressen. Men du måste ju boka upp de färgerna och registrera in dom både på sptf och stc.
Har du tänkt att ha vit hjälm så måste ärmarna vara vita på dressen eller ha vit grundfärg på dressen (gäller stortrav)

Man får fortfranade registrera blåa dressar! :)

Men inte inom stortravet tror jag.
Jag tjatade arslet av mig för att få regga min dress i stora också.
Då sa dem att det var helt stopp på blå dressar, men jag fick ha den med en ärmjustering och svart hjälm.

Jag fick då regga min blå o det gjorde jag alldeles nyss :)

#10 Hm, dom sa inte nej till mej om blå grundfärg.. "/

Det är iofs två år sen jag gjorde det, så en del blå dressar kanske är avregistrerade och därmed godkända igen.

Funderar på att lacka en hjälm, men ha den vit och sen med nå blå och röda detaljer på, då räknas den väll fortfarande som vit ?

#14 Ja det gör den.
Jag ska lacka min hjälm svart, blå och vit men kommer försöka ha mest svart så det stämmer med programmet ;)

#15 hehe okej :)
Ingen somm har förslag ? :) allt e välkommet ^^

som sagt, finns kanske nån som har så men man kan ju göra små ändringar

TACK för alla förslag :D fanns några som jag gillade riktigt mkt :D tror kanske att jag kastar om färgerna men gillade ideérna :D
Får jag bara fråga hur du gör när du ritar dressarna ? :)

#24 Kopiera mallen på brizy.com, öppna i paint och sen är det bara att rita :)

# 25 tack :)
Mer förslag ?:)

# 27 HAHAHAHA xD det där var ju inte lite komiskt xD satt ikv och gjorde en skiss och den e nästintill exakt likadan xD

#28 hahaha ; P tufft hihi ; P tycker de blev fint :D

# 29 haha jag med :D tror nog nästan att det blir så ^^
Men mer förslag godtages gärna då inget e bestämt än :D

putt :)

PUTT ;D

putt :) fler förslag någon ?:)

putt ;)

putt :):)