Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 2824 ggr
Sarali
1

Norskt Huvudlag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan jag undrar vad det är för spec med ett norskt huvudlag ?? Någon som kanske aanvänder det till ponnyer..kanske har någon bild ??

ozzkan
0

Är det inte när man har skygglappar som man kan dra ner så att hästarna inte ser åt sidan när dom ska gå extra fort, utan bara höra dom andra hästarna.
Skulle vara häftigt att använda på ponny, är det nån som gör det??

Nitro
0

Jag har nyss köpt in ett & använder på Pigall.
Det är ett helstängt man kan dra upp & ner om man så vill.
På storhästar används det mest för att ryckas ner i slutfasen då hästarna behöver koncentrera sig och skärpa upp sig.
På min ponny, Pigall använder jag det för att han har svårt att gå om/ bli omsprungen och då behöver jag rycka ner det. Har även ett snöre så jag kan dra upp norsken när jag vill .
Syns inte bra på bilden men det sitter på ;)

Charlotte_
0

Har norsken på här fast den är inte nerdragen.

skott
0

Jag använder norsk oftast när hästarna kommer till ledningen… Eller om de leder lite för länge och "somnar till"….Då jag dra ner den..

FridaNyberg
0

Hade norsk på Ernst Romeo, för att han behövde öppet huvudlag när han sprang om hästar, men när han kom först så drog jag ner skygglapparna. Men jag hade halv-stängd norsk på han. På bilden är norksen inte ryckt.

Sarali
0

någon som vet vart det finns att köpa i ps ??

skott
0

Vet ej om de finns i ps men har du russ så passar nog full.. för de har jag till mina..

Nitro
0

jag har också till full . Skulle tro att man måste specialbeställa till ponny..

Johansson
0

Jag använder det på en av mina ponnyer. Han är lite för pigg i starten med helstängt.