När rakar ni era hästar?

Slutet på mars, början på april nån gång. Just nu är det för kallt här.

0# Våra hästar är också just rakade. av samma anledning som du :)

I år rakade vi våra hästar i början av december då vi började träna igen. Annars brukar det bli i början av januari då vi annars brukar sätta igång med vinterträningen.

Rakar inte våra nu , de rakades i september ;) och jag rakar aldrig i början på året , de får ha pälsen och fälla av den naturligt i stället ..

Jag rakar inte alls.. Jag har turen att mina inte får så mkt päls :)

Jag rakar aldrig mina :P
Cancan rakade jag i september/oktober.. Då hade hon redan satt en tjock vinterpäls…
Lizter blev rakad nu när han ska sättas igång.. Han var hårig som en björn =)

planerade att raka av gemini hans björnpäls ngn gång när det blir lite varmare för att han svettas så otroligt mkt även utan päls så för hans egen skull, bebisarna kmr inte att rakas.
Monita och Montro blev rakade i dec. Brukar normalt inte raka förrän i mars, men när de satte igång träningen frös de så då det tog så lång tid för pälsen att torka. Jättesmidigt nu. De står dessutom stallade…

I år har jag inte rakat någon. Det är ju bara monis som tränas riktigt hårt och han har förhållandevis tunn päls som torkar ganska fort med hjälp av ett bra svättecke.
När vi rakar (TT rakade vi alltid) så gjorde vi det helst i november, senast december.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Rakade ett av stona i oktober. Hon har satt lagom mycket päls för att ha sluppit täcke i vinter och kommer nog fälla normalt.
Valackerna ska rakas nästa vecka. De fäller ju fram till midsommar annars. Det gör dem bara onödigt trötta till våren.
Missan har ingen vinterpäls alls ;s
Tror att jag rakade Skottlight i början av december men fick raka honom en gång till sen då han har tränat rätt hårt hela vintern!
Fe´rgus rakades samma dag som Cocos.De torkade du aldrig efter träningspassen.
rakade förra året sep okt , sedan nov
inte nu
ganska tunn päls
Sunrise var rakad när hon kom i december, men hon blev väl rakad där i november någon gång. Någon fler rakning blir det nog inte, pälsen har inte vuxit så mycket - samt att hästarna i vårat stall redan har börjat släppa vinterpälsen för ca 1 vecka sedan. :)
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~
Jag rakade Sockervadd idag, men bara undersidan på halsen.

Jag vet inte om jag ska raka hästarna för att det är så kallt och vi har dem ute dyngnet runt 

Kan man raka när som helst? Eller gäller det bara att raka innan dom släpper pälsen? Jag rakade min bloding härom veckan eftersom hon inte har startat något sen i höstas och nu ska börja starta igen… =)