Sydafrika
Nu sitter jag, Sofia Frilén och Emmy Offnegårdh på tåget på väg till Stockholm, Arlanda för att sedan ta flyget ner till Sydafrika!
Vi kommer att vara där nere i 3 veckor och förhoppningsvis hinna blogga lite. Tänkte om ni kanske var intresserad av att läsa om vårat äventyr där nere! :)
Vad spännande :) Ska kolla i er blogg emellanåt och läsa,men vad ska ni göra i Sydafrika?

#1 Vi är här i syfte att lära om travhästarna, träning osv. Då dom enbart har galopphästar här. De har tagit ner 9 travhästar och haft några lopp som de kört, men de kan ingenting och det är mkt som fattas för att allt ska bli bra. Men det är enbart 6 travhästar kvar.

Måste säga att det är väldigt kul att läsa. Måste ju vara en enorm upplevelse för er att komma till den delen av världen.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Jag var precis i sydafrika och jag måste säga att jag älskade det!!
Det är defenitivt ett land jag kommer åka tillbaka till.. Människorna, MATEN & naturen är helt underbar!!
Var i Sydafrika ska ni vara? :)

#3 Kul att du läser! :) Ja det är en himla upplevelse, vi gör så mkt andra saker också så man får ta del av mkt.
#4 Jaså? Vart i Sydafrika var du nånstans och vad gjorde du här? :) Vi är på SAJA, South African Jockey Academy som ligger utanför Durban.
Maten är lite sisådär ibland, jag är lite petig på att testa nya grejer om jag ska vara ärlig. Men dom har väldigt stark mat här och en del är vääldigt god faktiskt.

#5 Vi åkte runt lite.. Kapstaden, Knysna, Haaschral m.m! VI var bara på semster men red på två olika ställen och det var helt underbart! Jag älskade maten, har aldrig ätit något godare om jag ska vara ärlig! Vi åt mycket grillat och även tapas, såååå gott!! :)

Har läst om det i tidningen men hade ingen aning om att du var med! Gud vad Roligt! Hoppas ni har det underbart! :)