Ett litet tips bara ..
Om ni har någon form av syntetsele eller huvudlag så har jag fått ett tips av en hur man får dom som ny igen.
Man plockar bort bukgjord, QH-fästen och tar lös tömmarna, lägger selen i en tygpåse och kastar in den i tvättmaskinen. Huvudlagen plockar man bara isär och lägger i en tygpåse. Tvätta på 30-40 grader och med tvättmedel så blir det som nytt.
Tänkte att det var värt att dela med sig av de små knepen man lär sig. :)
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~
Jättebra :) Det ska jag prova!
Kanon :) Har funderat över hur jag ska få rent mitt huvudlag utan att det tappar färgen så det här var en bra idé!

de har jag aldrig testat, men känner en som hade ett blåtthuvudlag å så tvättade dom de i tvättmaskinen och de blev jätte ljust : S så kanske är en viss grad man ska tvätte på elr nått?! : )
30-40 grader.

Tvättar alltid syntet grejorna i 40 grader i tvättmaskinen. Natutligtvis i tvättpåse när det är spänne på. Går hur bra som helst.
Det är bara viktigt att torka det fort om det är spännen/karbinhakar/nitar som inte är rostfria. Hänger det i pannrummet så torkar det fort och rostar inte.
Finntacks huvudlag har nitar som inte är rostfria.
#3 , dom kanske hade för mkt tvättmedel eller tvättmedel för ljusa kläder : )

fukta en trasa, så den just är blöt. så drar man lite försiktuigt över dem. det är så vi brukar göra iaf, har fungerat rätt bra . :)