Offshore Dream

vilken häst! =)
Helt otrolig!! Han har genast blitt en av mina nya favoriter ;)

Blev verkligen impad av hans speed :)

Jo han var fan fin :)

Ja .. bilden man fick se på honom på Travrondens hemsida och i fredagens nummer … då var han riktigt fin tyckte ja :)
Impad .. de kan man lungt säga !

Ja, han kan nog hänga med i Toppen ett tag. Synd att han inte kommer till Elitloppet. :/

#6 Gör han inte ? Tyckte dom sa på Vinnare 17.10 att han skulle förmodligen bli bjuden men frågan var om han skulle komma ?

Conny är ett fiasko, piggan kunde lika väl ha varit med….

Nämen tråkigt att det inte stämmde för han:(

Dom interjua kusken o han sa: non non.
O sen as Jessica efetr, det var synd att vi inte får se honom här, eller nåt i den stilen, men jag kanske inte hängde med riktigt. :P:P:P

Hästen skulle verka i avel under våren och sedan enbart sikta på franskt 5årskriterium. Men men, planer har väl ändrats förr ;)

#10 & #11 .. Okej, då är jag med i svängarna igen ;) Men som du sa Nitro … planer kan och har ändrats ;)
#8 Conny ett fiasko .. ? I bara P d'A lr för övrigt med .. ? Jag håller på honom stenhårt, även en topphäst kan ha sina dåliga dager, han kanske hade en, lr så var han helt enkelt inte redo för sin uppgift där. Är ett stort fan av honom och Björn Goop .. men aja, alla har sina åsikter ! :)
Conny verkade ju stressad också efter omstarterna, alla gillar ju inte att det blir omstarter hela tiden, utan stressar då upp sig. Kanske han bara hade en dålig dag, kan la alla ha eller ?? :)
Haha Piggan, visst…
Vad jag förstått så är Vicennes (stavning?)-banan inte NÅGON svensk bana likt. Conny kanske inte är gjord för den? Och vad jag förstått så är Conny rätt så stressig och lite "virrig" av sig?
Aja, heja Conny, du är bäst ändå ^^

Höll med Åke Svanstedts kommentar när han körde om ledningen mot Conny Nobell. "Kan han inte slå dom svenska hästarna här hemma, har han inte där nere att göra! Det är ju Världens Bästa hästar som kommer ner där."
Vincennes är ju en riktigt krävande bana, lång och med uppåtlutning och nedåt. Alla hästar kan inte springa på den. Men visst kan omstaterna tagit på Conny, men han galopperade både sista omstarten och den riktiga starten!

Är det någon som förstår varför dem har det där konstiga startsystemet?? Blir ju bara omstarter och krångel!

De drog upp det under söndagen, det var fransk tradition att ha det systemet..
Men tex Prix de France går ju med autostart..
Det franska s.k. voltsystemet är mycket rättvisare än det svenska. Här hemma avgör lotten hur och var du hamnar i ett voltstartslopp, i Frankrike är det kusk och häst som avgör var, när och hur du hamnar i starten. Avgjort en sportslig fördel. En som verkligen har förstått finessen med det franska startsystemet är Jörgen Westholm, vilket han visade med bravur i årets PdA.

Måste nästan hålla med !! Jag skulle gärna prova ett sånt system!
Nja, i tanke på att vissa kuskar kanske inte kör allt för schyst så skulle de va lite fel tror jad med PDA's startsystem. Men jag tycker att det är kul att dom har det i just PDA, då blire ett extra speciellt lopp =)

#21 Det är ju mycket kuskarnas skicklighet och vana med systemet som gör att de får bra starter.
Lite snedvriden uppfattning kan man lätt få eftersom i just Prix d' Amerique är det extra kubbning och det fajtas rejält . I lite mer "vanliga" storlopp så är det schystare..
#22, jo, så kanske det kan vara… Men jag tycker ändå vissa kör lite fult, och sånt stör jag mig på ^^ Sen har ju alltid franskarna fördel, dom är oftast mer vana och deras hästar tar systemet bättre. Tex. Conny Nobell såg inte såå haj ut på startsystemet..
Nu måste vi komma i håg att det franska startsystemet passar inte för svenska banor, eftersom de för det första inte är tillräckligt breda och för det andra inte är byggda med den ansatsbana bredvid själva banan som finns i Frankrike. Så systemet kan i dagens läge inte överföras till svenska banor. Däremot kan den rättvisaste startmetoden när det gäller 1000 m-bana enkelt anammas även i Sverige. I Frankrike och USA startas alla lopp över 1000 m-bana (i USA även över 1 mile-bana) med autostart, vilket naturligtvis är mycket rättvisare än det märkliga voltstartsystem vi har i det här landet.

Men kanske skulle det gå att prova på Tingsryds Milebana. Den är bred också ju. Eller jag vet inte. Men visst vore det kul. =)

CONNY KMR TILLBAKA :D
hade Sheriffen levt hade han kommit dit en dag :D
de var förresten min lycko dag igår selade hästar i uleåborg och båda vann :D
en selade jag åt Kari Vaaraniemi och en åt Jesper R Nilsson :D

en sak till ; p
har ni hört att dom kanske skall tabort spöna i sverige, Petterlundberg sa de till mig, de var så lite % till att de skulle behållas,

Ja, en nybliven 5-åring som gör sin första start mot äldre hästar, och 1. vinner helt överlägset. 2. på nytt löpningsrekord dessutom, bye bye Kesaco Phedo, Jag De Belluet, Varenne och allt vad ni heter. 3. Löpningsrekordet som dessutom är nytt VÄRLDSREKORD!
Man bockar och bugar. Tror ni han hinner med att vinna 6 PDA till eller?;) Vad månne det bliva…

Men det är ju faktiskt kuskens skicklighet här i Sverige med. T.ex. springspår! Om man träffar rätt så har man troligtvis ledningen och om man träffar fel så kanske man ligger sist.
Säg mej var det orättvisa ligger i dem svenska startspåren????

Men han går ju ut precis i rättan tid och vilken spurt! det kallar jag spring i benen det!

oj oj oj vilken häst=)

Orättvisan är i lottningen av spår!

#32 Jo men tänk på att nästa gång så kanske det är du som har tur att få ett bra spår. Och sen så visas väl kusken skicklighet ännu mer när man har ett "dåligt" spår, vilket det nu är!?
#21 Men att kuskar kör ojuste i starten gäller väl alla startsystem?
#34, det är dock svårare att sabba för nån annan om man har sina fasta startspår. Om man tar någon annans spår osv. brukar starten oftast gå om.
Varför skriver alla överallt att Offshore Dream kommer BLI nästa stjärna och tillhöra den yppersta eliten?? Är man inte redan en stjärna och tillhör eliten om man VUNNIT Prix d'Amerique??? :O

#36 Haha, ja det är sant. Jo det är han verkligen! Har hört någonstans att det bara finns 2 stycken 5-åringar som vunnit PDA någonsin, men inte så säker på denna info dock. :P

#37 Har oxå hört det så det stämmer nog! :P:P