Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Läst 3581 ggr
Miica
0

EFTERLYSES!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har någon sett Trubel?
Liten b-ponnyhingst på ca 110 cm och ca 8 månader gammal försvann ifrån Åboda i Småland den 21/2. Han är fux med vit bläs och har en vit kota bak. Har du sett honom eller vet något? ringe polisen eller 0768562335! Hittelön utlovas!

VeronicaP
0

#putt

SLennartsson
0

Putt

jessssica
0

putt

[Josefine-Appollo]
0

putt

Emmelie93
0

putt

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

puckosbumbi
0

trubbel är fortfarande försvunnen.. vi håller tummarna för att han hittas snart!

Miica
0

Mm! I stora mängder!

AndreaJonsson
0

Men gud vad hemskt :( Hoppas Trubbel hittas snart!!

Bonanza91
0

putt

Miica
0

Tack ;)

sarahansen
0

Hur går det med letandet? Hoppas verkligen han hittas snart oskadd!

puckosbumbi
0

hej! de är jag som äger trubbel (kattedals egon) och han är fortfarande försvunnen.. staketen var hela och inte ett spår fanns i snön..

vi har kontaktat polisen i de 4 närmsta länen, vi har gått ut med en efterlysning i radiokronoberg (P4) tidningarna hästfocus och ridsport har haft honom på förstasidan under en veckas tid, alla lokaltidningar är kontaktade, 50 lappar är utdelade till grannar och bekanta och minst lika många är uppsatta runt om i länet.

trots detta och flera timmars letande till bil, häst och med hund varje dag så har fortfarande ingen sett honom.

som sagt så utlovas hittelön! bara vi får veta vad som hänt..

cakezon
0

Fy vad hemskt =(

puckosbumbi
0

ja, de är riktigt jobbigt och just nu kan jag inte tänka på annat..

Linden95
0

Fy vad hemskt! Jag hoppas verkligen att ni hittar honom! Håller tummarna!

Bor uppåt i landet, finns det något vi kan göra för att hjälpa er att hitta honom?

Ni har säkert lagt ut annonser på nätet och så, men har ni laggt ut en på hästnet? Går kanske att lägga ut som säljannons för att väcka uppmärksamhet runt om i landet…

EmmiieNilsson
0

Gud så hemskt :/ Hoppas ni hittar honom så snart!

[Simple]
0

*putt*

Hoppas någon hittar honom snart!

Tänker på er.

emmyhansson
0

usch vad hemskt :( hoppas ni hittar honom!

puckosbumbi
0

tackar, de hoppas vi med!

AndreaJonsson
0

Jag lider verkligen med er! Måste kännas otroligt tufft när man inte vet vart han är eller hur han mår. Hoppas verkligen att det komer fram lite material som gör att det blir lättare för er att söka och att ni hittar honom till slut!! Styrke kramar till er

puckosbumbi
0

#15 ni får väldigt gärna berätta för era vänner och bekanta om dehär, har han blivigt stulen kanske de försöker sälja honom på annat håll.. tror dock i så fall inte att han finns kvar i sverige

#20 de hoppas vi med, man vill ju bara veta vad som har hänt. hoppas verkligen inte att jag hittar honom i ett dike nu när de börjar töa, och hoppas verkligen att folk är så ansvarsfulla att de skulle ringa polisen om de skulle köra på en häst!!!!!!!

vi gör allt vi kan i dagsläget, hoppas bara att de hjälper..

Linden95
0

Är det okej att skriva ut den bilden som ligger ute på honom där uppe och sätta upp i stallet?

Tänker på er!

puckosbumbi
0

visst är de okej! vi tackar för all hjälp vi kan få!

ryttarn
0

Trubbel är upphittad.

http://www.hastfocus.se/

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

AndreaJonsson
0

Blev nyfiken nu! Hur har det gått till??? Är glad för er skull, hoppas han är oskadd!

Linden95
0

Men gud vad skönt! Vad härligt! Vad kul att ni har hittat honom. Måste vara en stor lättnad. :)

Är så glad för er skull!

Ni får välkdigt gärna berätta mer om det, blev så nyfiken. Men slutligen, är verkligen glad för er skull! Lycka till i framtiden n u! :)

Stallmima
0

Det var en härlig nyhet att han kommit till rätta, vad tur det finns utfodringsplatser för vilda djur oxå  Skrattande

Miica
0

Jo vi är superglada.
Någon som har drömliknande upplevelser hemma är Joanna!
Tur folk tänker på de vilda djuren så även lilla Trubbel kan få mat! =)

Carpedium
0

Vilken härlig nyhet att han kommit till rätta !Glad

amandagustavsson
0

ÅÅ VAD BRA JAG HAR SJÄLV VARIT RÄDD FÖR VÅRAN HINGST OCH MIN SYSTER OCH HENNES KOMPIS VAR UTE OCH KÖRDE SLÄDE SEN GRILLADE DOM OCH DÅ HÅLDE HENNES KOMPIS I HÄSTEN OCH HEN BLEV RÄDD FÖR GLÄDEN OCH KASTDE SIG I VÄG SEN UT PÅ VÄGEN DÅ KOM DET EN BIL OCH DÅ KÖRDE HÄSTEN NER I DIKET OCH SEN UPP I GEN OCH DÅ VAR DET EN SOM KÖRDE PÅ HONOM D; VI VAR JÄTTE LEDSNA OCH DEN HINGSTEN VAR SÅ JÄVLA FIN OCKSÅ

puckosbumbi
0

tack för allt stöd! de har verkligen behövts när de sett som mörkast ut.

igår vid 5 snåret (jag hade inte en tank att titta på klockan) så knackade det på dörren. jag hörde gubben öppna där nere, jag var uppe och pysslade med annat. då hörde jag en främmande mann säga, jag tror att vi hittat er häst. min gubbe lät förvånad och frågade om han var levande.

jag kastade mig ner för trappan för att höa svaret, och jodå, han skulle vara levande. vi följde efter mannen ut från våran grusväg, över stora vägen, genom ett sågverk (ganska stort, med timmerbilar där dygnet runt) in på en skogsväg och fram till en förådsbyggnad.

där mötte vi hans tjej, som sa att mannen som bodde i huset lite längre fram hade sett honom i sin trägård och då ringt dem, då de har hästar i närheten. han hade stått under fågelmaten/havreneken och ätit. hon hade försökt fånga honom men "han var rädd som ett rådjur" sa hon.

vi kastade oss i bilen igen, hem snabbt som ögat, utan att ha sett vilet skick min lilla ponny var i. packade linor, grimskaft, foder, morötter och allt annat vi kudne komma på i stundens hetta, gubben kastade sig i bilen igen och körde, jag sadlade mitt halvblod och red så fort jag kunde ner till platsen där vi mött paret. nu i efterhand an jag inte riktigt förstå att mitt i vanliga fall ganska fjantiga sto, gick rakt igenom sågverket, med maskiner, truckar och lastbilar, utan att bry sig de minsta! hon var på ett uppdrag, precis som jag!

när vi väl var framme satt jag av och gick sista biten, förbi huset, en gammal kvarn och över en ström bäck. och där stod han, mitt i en hög med hö som de stött ut till de vilda djuren, och mumsade glatt. först stannade han upp när han såg oss, men när vi provad att vända oss om och gå ifrån hoom skrek han och kom springandes i världens fart fram till oss, men lite mutor kunde vi fånga honom.

de fanns inte en skråma på honom! både han och grimman var förvånansvärt rena och han är frisk och pigg, något smalare än när han försvann men ändå inte mage för att varit försvunnen i tre veckors tid!

in i skogn fanns massor med små upptrampae stigar med häst, rådjur och älg spår, så troligen har han inte bara haft änglavakt, utan även älgvakt!

de finns ingen tacksammare, gladare, mer lättad, lyckligare än jag i skrivande stund, vi har återfunnit de vi inte längre trodde fanns. vd kan man säga? han lever allt upp till stt namn, lilla trubbel (kattedals egon)

Moheda
0

Åhh, vad skönt att er lille kille kommit till rätta!!! Ni ska veta att jag tänkt på er. Vi har våra hästar, bara en liten bit ifrån, er (Bredahorva). Jag måste erkänna att jag nog inte trott att han skulle klara sig så länge när väderlekan har varit den allra sämsta. Han är ju trots allt bara en fölunge!

En eloge till alla jägare/viltvårdare som stödfodrat både vilda och detta fall tama djur!!Cool Hur som helst så känns det skönt att allt slutade väl!!

//Ulrika, matte till James Junior o Clara, Bredahorva!!

Mille
0

Så otroligt skänt att han är hemma hos er igen!

Vikasstuteri
0

Vad glad man blir när man hör att det slutade så braGlad

under de här 3 veckorna har många tankar gått till er och den lille hästen.

[Teddy]
0

Vilken solskenshistoria!Skrattande

puckosbumbi
0

tusen tack! nej, vi trodde inteheller att han klarat si, speciellt inte då vi vet att de finns diken/kärr här runt om i skogarna som aldrig blir kärle i. vi är så underbart glada över att ha honom hemma! ska försöka få upp en bild på honom när han är här hemma i hagen nu under kvällen:)

tack åter igen för allt stöd!!

(spännande at de finns fler travintresserade här ute i skogen!:))

puckosbumbi
0

tusen tack! nej, vi trodde inteheller att han klarat si, speciellt inte då vi vet att de finns diken/kärr här runt om i skogarna som aldrig blir kärle i. vi är så underbart glada över att ha honom hemma! ska försöka få upp en bild på honom när han är här hemma i hagen nu under kvällen:)

tack åter igen för allt stöd!!

(spännande at de finns fler travintresserade här ute i skogen!:))

Jennie-J
0

Åh vad kul att läsa!!!Skrattande Har gått in här lite då och då för att se om något hänt - och ÄNTLIGEN, så otroligt härligt!!!!Skrattande

puckosbumbi
0

här kommer bilder, tagna i söndags, alltså inte ens ett dygn efter att han kommit hem. ska tilläggas att de är samma grimma som han haft i skogen under 3 veckors tid!

puckosbumbi
0

en bild till

ryttarn
0

Han ser ju ut att ha klarat sig alldeles utmärkt, men russen är oxå något i en helt egen klass….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

puckosbumbi
0

ja han ha klarat sig bättre än förväntat! ohjah! tror inte att min angloarab hade mått lika bra om hon varit borta i 3 veckor!!