Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 990 ggr
amandahandersson
0

Travreg.blankett?

Jag undrar vart det finns blankett för att regristera en shettis i SPTF? Alltså travregga…

/Amandah

Trav_
0

det finns inga speciella blanketter för det, du tar en kopia på travstammen+ chip nr ifrån passet sedan så skriver du under det med alla uppgifter på ägare, adress, tränare mid nr…. sedan är det bara att skicka in det och betala in..

hannibal-roll
0

När jag reggade Calippo förra året sa dom till mig att skicka kopia på konturdiagramet i passet också…

Så jag skickade in kopia på stammen, konturdiagrammet, chip nummret, skrev ägare med adress och tränare med mid.nr. Gick hur bra som helst, färdigt på en vecka!

Glöm inte att betala in avgiften samtidigt också, dom börjar jobba på det först när man betalat!

amandahandersson
0

Okej, så om jag fattat rätt är det bara skicka in passet, samt nått papper där det står chipnummer, tränare och ägare?

Är det något speciellt papper man ska skriva det på? Eller tar man bara vilket papper som helst?

När man betalat å allt, hur lång tid tar det innan hästen står färdigregristrerad och man får kvala/tävla?

Trav_
0

nä du behöver inte skicka in passet ta en kopia där du har stamtavlan + chipnumret! sedan under dom uppgifterna kan du skriva i dina uppgifterFlört

Det brukar ta 1 vecka ungefär.. Men betalar du in direkt när du skickar det så har du det gjort på 4 dar, tänk på att du behöver mätintyg också..

amandahandersson
0

Okej… Så jag koppar stamtavlan och chipnumret.. Sen ägaruppgiftarna, å skriver in mig som tränare.. Jag fattar ^^

VeronicaP
0

Fast inte har jag fått något besked på att hästarna har blivit reggade när man gör så, förr kunde man ju se det på SPTF men det går ju inte heller längre,

Trav_
0

Man får inget besked om det är genomfört vi regagde in våran i december och ringde sedan nån dag efter och kollade om allt var klart.. Man måste ringa om man vill veta att allt är klart--

Japp du har fattar rätt Amanda^^

amandahandersson
0

Ska jag koppa ägaruppgiftarna som finns i passet, och skriva ett enskilt papper med mig som tränare?

Trav_
0

ja alltså du behöver inte koppa dom du kan skriva dom före dej som tränare.. hehe nu komplicerar jag det för dej. Men koppa uppgifterna på stammen + chip nr, sendan skriver du i uppgifterna om ägare och tränare under det! Om det fattas nått kommer sptf kontakta dej

amandahandersson
0

Okej, de skriver jag för hand på samma papper X) Haha ^^

Trav_
0

Japp det gör du haha^^

amandahandersson
0

Haha, okej då fattar jag X) ska börja ta tag i det där nu. Men det tar väll inte länge innan hästen står reggad å klar då?

Trav_
0

nepp det tar inte lång tid

ryttarn
0

Jag brukar alltid kolla med Ylva på SPTF innan jag skickar in pappren för jag kommer aldrig ihåg vad dom vill ha….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Jlu
0

Vad ska du regga för polle då Amandah :D?

Jlu
0

Vad ska du regga för polle då Amandah :D?