Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 2381 ggr
Becca_jansson
0

Utställning.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla ponnytravmänniskor!

Jag är lite nyfiken på era travponnyer som ni ställt ut. Vad fick dom?

Under 2006 så ställde jag ut min nu fd. Russvallack Lojstas Kalle rek 2.08,2 e. Juventus u. Interina ue. Inter. Mamma sade att jag skulle strunta i det för att han skulle antagligen få rätt dåligt pga av sin grova och maskulina typ men som sagt skam den som ger sig.

Han gick tvåa av 13 stycken vallacker med poängen (8-8-8-6-9=39p) ext utlåtande: "God rastyp, större modell. Trevligt huvud, lång hals, välmarkerad manke, långt sluttande kors, stark bog med gott djup. Välbenad från sidan, relativt korrekt. Markbunden bak, kort, knyckig skritt. Energisk, vägvinnande trav med gott hasarbete."  jag fick en silverplakett och ett ridträns wow säger jag bara. p.s morsan blev förvånad.

StuteriTrot
0

Jag har bl.a. ställt ut Blanka rek. 1.59.1 och hon fick 42 p 2005. Katitzi rek 1.49.1 har fått 37 p. Metaxa 2,29 (3 år) fick 43 p i somras. För några år sedan fick Norpan II rek 1.56.2 43 p.

equuleus
0

Om man varit på en premiering med sin ponny och fått 3-I vad e det för nått?

AnnaLundin
0

#2 Den har förmodligen blivit klass 1 och var placerad trea i sin ring, i konkurrens med övriga jämnåriga.

equuleus
0

#3 Okej, tack så mycket då vet jag =)

MonteMira
0

Jag har ställt ut min lilla Monté Mira ganska många gånger, 2005 vart hon bästa ungsto och det var den första utställningen hon var på=P Sen dess har jag bara fortsätt ställt ut henne och hon har alltid fått guld och vinner nästan alltid sina klasser hon ställer upp i :P Sen har hon blivit RESERV BIR två ggr…Så här såg ett av hennes resultat ut..

MONTÉ MIRA          99888=42 p guld

e. Granit 368  u. Tejas Jumona 4019  ue. Jupard 388  - Sverker 249

Utmärkt rastyp. Vacker hals, välliggande bog, bra bål. Relativt korrekt, ngt nätt under. Taktmässig avslappnad skritt. Taktmässig trav med viss steglängd.

Nitro
0

Det är bara Pigall hemma här som är utställd, han är utställd med 41 p som mest.
Annars har jag ju alltid ställt ut shettisarna jag hade..

Teja-Bea
0

Min Hults Pirita är utställd flera gånger och har nästan alltid vunnit sin klass. Hon har fått som mest 43p.

Hon vart faktiskt BIS på Guld-Russ Skansen 2004!!!!

Tejas Musseron blev godkänd på 41p

Valter har fått 39p

Tejas Monique fick 38p som 2-åring.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Colt
0

Har ställt ut Colt en gång, han fick 38 p…lite dåligt tycker jag, han fick jätte bra kritik på allting utom gångarterna som dommaren sa va "spända" så vi ska försöka i gen i sommar och hoppas att han slappnar av mer :)

Svartkrut
0

Skulle vilja ställa ut min 4:a-åriga hingst Svartkrut, men jag vet inte om han är nå fin just för utställning. Han är ju mer den "smäckra" typen. Inte det där grova russet. =/    (Svartkrut på bilden)

HugoBoss
0

Vi har ställt ut Diedre 4110 , som ska ha föl iår hon har fått 43p blivit BIS & BIM och lite sånt , håller inte koll på det :P

Sen har vi Emanuel som blivit utsälld med 42p (som 4-åring) , BIS på skåneruss 05 & BIM på skåneruss 06..

Foto: Diedre på Skåneruss 06

Svartkrut
0

#10. Har för mej att dina 2 (eller en utav dom) är efter Tomtebos Enoc G va?   Det är min Svartkrut. =)

Brotorp
0

#10 emanuel är iaf efter tomtebos enoc G. ja vet inte hur de e me diedre. (orkar inte kolla de nu) men dom har iaf samma mamma. dahlia tror ja hon heter. du kan se mer om dom på hemsidan. www.axtorp.se

annars svarar dom säkert på de här. :)

Brotorp
0

Jag har ställt ut några av mina. Grusita TJ 4392 2.18.8 e.Grus 363 u. Lolita 2941 ue. Kvickman223, har fått 39p på premieringen.

Hennes två avkommer efter Skotte, har bägge fått 37p som föl o den äldsta som nu är två fick 38p som ettåring.

Skottlight 2.16.1 e. Skotte 492 u. Lolita 2941 ue. Kvickman 223, ställde ja ut när han var hingst. han fick 38p tror ja som fyraåring.

Till sommaren ska ja även ställa ut mina nya avelsmärr Brunta 3259 e. Brunte 220 ELIT u. Gumman 3032 ELIT ue. Ripadals Basti 345. det ska bli mycket intressant!

Becca_jansson
0

Gud vad många travponnyer av så hög klass. Helt otroligt!

JennyBrunzell
0

Pärito fick 40p

juliapettersson
0

Rosalie är visad en gång, som tvååring med 39p.

Cherriese
0

Chikita är bara visad en gång som fyraåring.. men det va inne i ett ridhus o hon har nog aldrigt tyckt något var så tråkigt förut! hon fattade inte alls vad det gick ut på.. hon fick bara sjuor på gångarterna!! och totalt blev det 37p, vi kommer nog inte visa henne förrän hon har föl nästa gång eller utomhus kankse iår vem vet, då ska vi nog öva lite mera..

HugoBoss
0

#11 , både Emanuel & Diedre är efter Tometbos Enoc G & Dahlia är mamma , så de är alltså helsyskon .. :P och om du känner till Engelbrekt 520 så har han precis samma stam :P

LinnJ
0

Jag har visat Pontare tre gånger. som tvååring fick han 40 p och domaren sa att det var trist att vi hade kastrerat honom. andra gången var han typ sönderstressad och travade när han skulle skritta och galopperade när han skulle trava, dock fick han 38 p. och nu som femåring fick han 36 p. han blir fulare med åren :P

muskot
0

Mitt 4års sto Mirella visades på Skåne russ 2006, hon fick då 40poäng! skickar med en bild på henne..

ozzkan
0

Hur tränar ni inför en visning?? JAg tänkte visa Kålmans Polartösen till sommaren.

Kan ni inte skriva när det är Russ utsällningar oxå???

Colt
0

#21 jag tror det ska vara en tvådagars russutställning på sundbyholms travbana i Eskilstuna i sommar! Men vet inget datum! :)
Jag tränade Colt bara med att helt enkelt gå med honom och stanna och tränade på att han skulle stå still! och sen så planerade och tänkte jag ut vilket tempo i traven han skulle visas i.  Vissa ponnyer som har väldigt snyggt travsteg med luftiga framben osv, kan det löna sig att man visar dem i mer friskt och ökat tempo! så att man verkligen får se det. medan vissa (som min) går snyggast i vanlig arbetstrav.

Angel
0

#21, 22 Jag har för mig att det är den 4-5 augusti…

Teja-Bea
0

Japp det är 4-5 augusti. Tyvärr har EPS lagt en tävlingsdag på söndagen. Vi håller på att diskutera hur man ska göra. Om man ska flytta tävlingsdagen, eller köra utställning för förmiddagen och trav på eftermiddagen… eller hur det nu blir.

Det ska i alla fall vara uppdelat med unghästar en dag och vuxna en annan dag. då får unghästarna en chans att visa upp sig i BIS-ringen!

Senaste förslaget var att ha unghästar och generalmönstring på lördagen och vuxenklasser + trav på söndagen

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

ElisabethA
0

Gardenia har rek 2.53,6 och fick 998710= 43 poäng på utställning och blev BIS, tre veckor efter hon satte travrekordet.
Det är hennes bästa utställningsresultat Skrattande

crazycattiz
0

Secret Sunrise -03

e. Hubbe - Ängdalas Sunlight e. Rebell

2003: Långlinjerad, elegant. Vackert huvud, naturlig resning, bra bog, välformat kors. Relativt korrekt, något smal. Energisk något kort skritt. Lätt trav med bra hasarbete. 9-8-8-7-8=40p Bästa föl

2004: Utmärkt rastyp av mindre modell, feminin, välutvecklad. Vackert huvud, välansatt hals, god överlinje, välformat kors. Nöjaktigt korrekt, välbenad från sidan. Taktmässig skritt med god energi. Taktmässig något kort trav."  9-9-8-8-7=41p, guld

2005: Feminin, bra rastyp, lagom lång, men brett ansatt hals, utmärkt bål, relativt korrekt, regelbunden, taktmässig avspänd skritt, taktmässig trav med bra mekanik. 8-7-8-9-8=40 guld

2006:  Utmärkt rastyp, feminin med god utstrålning, ngt högt hull, vackert huvud, väl ansatt hals, bra bog, markerad manke, stark överlinje, ngt kort kors, välbenad m. korta starka skenor, bra has vinkel ngt hastrång, energisk skritt, bogfri med bra steglängd, lätt trav, taktmässig m. god mekanik" 9-8-7-8-8=40 guld

Feminin av mycket god rastyp. Vackert huvud, väl ansatt hals djup bål, välformat kors. Välbenad från sidan, obetydligt tåvid fram. Avspänd vägvinnande skritt. Lätt och taktmässig trav. 8-8-8-8-8=40p DIPLOM

LindaBlomberg
0

Min ponny Gervides Ösa fick 40p guld, diplom som treåring, är inte utställd sedan dess men skall förmodligen ställas ut i sommar.. //LL

Colt
0

#24 det skulle va superkul med kvällstrav! =) vi ska ha möte i tävlingskomiten snart :) vi får ta upp det då.

CoolaCrossen
0

Vi har aldrig visat våra travponnier, det är mest för att vi bara har haft vallacker och tycker då det är onödigt, men nu har vi et sto, så jag hoppas på att vi kan ut och visa henne!

Ps. jag har visat min arab 2 ggr. första fick han jättedåliga poäng (finns anledning ;) men andra var jag jättenöjd. Då fick han 81 av 100 ( halverar man får man i vanlig skala tror jag, och då blir det 40,5)

skott
0

Jag har Skotte som har fått 42p 1.47 i rek. Sen Kvarts-gull oxå 42p 2.03 i rek. Hedenhös Dansa får jag hem till våren igen och hon har 42p 1.57 i rek. Maloo 39p 2.13 som (4a åring). Martisse 38p 2.05 i rek.

VeronicaP
0

Slättens Lilla My är ett diplom sto som är visad på utställning med klassvinst och fått guld.

Dee-Dee N.Q är visade flera gånger och har fått som mest 41 poäng och har vunnit sina klasser flera gånger.

Vårat russ Mary som vi själva inte har startat ännu är visad som bäst med 43 poäng och har varit reserv bis 2 gånger

AnnaLundin
0

Min förra avelshingst Sir Douglas visades på flera utställningar under första såsongen han tävlades (9 år gammal). Han fick 40 p varje gång, dock med variation på delpoängen.

Hans dotter Blimunda (nu i Finland) fick avelsdiplom med 40 p några veckorinnan hon kvalade. Rekord satt i derbyt 2.38

Min andra Douglasdotter Hippotekets Esska fick inget diplom, men har fått 40-41 på utställning som 4-åring. Rekord 2,58 satt i sin andra start av 4 (3 år).

Hippotekets Cassis har ännu inte kommit upp i guldnivå, men väl precis under gränsen med 39 p. Rekord 3.12

HugoBoss
0

#21, TRÄNA :P haha .. gå mycket med dem , träna på att ställa upp , vända och allt sånt , hästarna har mycket bättre förutstättningar om man kan har tränat så de vet vad de ska göra..
Jag brukar cykla med en av våra minisar för att få upp kondisen så att hon inte tröttnar  (dock inget jag rekomenderar ;P) på utställningar ….

Sarali
0

Ställde ut min shettis i helen i Insjön det blev

78788=38 p silver

Domaren hade skrivit benig för storleken ??Vet inte om han tyckte att hon var för smal el nå ?? Tycker iaf inte jag !!

Trav_
0

#34 jag tror domaren menar att hon har för travmässig kropp, att hon inte är riktigt rastypiskt..

Sarali
0

det lät vettigt !!!!!  Cool

juliapettersson
0

#34, menade inte domaren benad och inte benig?

Sarali
0

vet inte ???????

sofienordmark
0

Jag har ställt ut min shettis valack Nords Agazzi ganska många ggr.. han har fått guld på de flesta utställningarna han varit på, och blivit champion valack. Här är ett av resultaten:

" Mycket bra typ. Stark överlinje vackert huvud, grov välansatt hals, välliggande bog, utmärkt kors, något överbyggd. Välbenad från sidan med bra ledgångar, relativt korrekt. Vägvinnande, ledig skritt. Utmärkt trav med bra påskjut."

8-8-8-8-9= 41 p, guld

P.S. Jag hittade ingen mer bild än denna.. =P

amandahandersson
0

#39, han var riktigt snygg =) Lite lik min faktiskt ;)

LinnJ
0

#33 Jag brukade också cykla med min valack när han var yngre. Det var skitbra träning tills jag och han krockar och jag cyklar ner i ett dike fullt med stickande buskar! Jag lovar, jag har inte cyklat sedan dess! :P Som tur var så slog vi oss inte mycket. Men ta det lugnt om ni skall utöva denna träning :D

HugoBoss
0

#41 , haha ojjdå ;) det lät ju inte så bra :P

Jag har också hållt på & hamna i dikena ngn gång :P men som tur är så är ju hon inte så jättestark :P & det går inte så fort ;D om hon inte galopperar ;)