Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 631 ggr
ryttarn
0

Proppars utformning VPTS

Efterssom jag sitter i proppkomitén för VPTS skulle jag gärna vilja ha lite feedback på de proppar som hittils kommit ut (aprill och maj). Vi i proppkomitén har tänkt att arbeta enligt modellen "keep it simple".

Ha gärna åsikter för målet för oss är att vi skall ha fulla, jämna och spännande lopp.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tusen
0

Vad menar du med "keep it simple". Vad ska vara enkelt. Att skriva proppen, att anmäla till proppen eller att köra loppet eller vad?  Vad är det som är svårt i så fall? Ge exempel så man förstår vad du menar.

ryttarn
0

Våran idé med "kep it simple" skall vara att det är lätt för den som anmäler att förstå proppen samt att vi vill ha täta och jämna lopp. Ibland är det svårt att förena dessa mål men det är detta som är målsättningen. Man skall, när man anmäler, inte behöva bygga avancerade formler i excell för att se hur man står inne i loppet gämfört med ytänkta konkurenter.

Så min fråga är egentligen enbart hur ni som skall anmäla till lopp uppfattar propparna? Både heldagar (inte specielt svårbegripliga proppar) och insprängda.

Skall väll kanske tilläga, för dom som inte vet, att VPTS banorna är Färjestad, Årjäng, Åmål och Arvika.

Jerker Klang,

www.isil.se

Tusen
0

Precis som du säger kan detta vara svårt att förena. En lätt prop är väl i så fall alla autolopp. Annars är väll tillägg efter antal segrar lätt eller efter intjänade pengar. Men dessa lopp blir ju sällan så jämna som man kanske önskar. Vanlig grundlag och intervall handicap krävs ju att man kan räkna lite. Annars är väl intervallhandicap lättare att räkna på än grundlag. T.ex tillägg 20 m tillägg för varje 3 sek bättre än 2.45. Då är det ju bara att räkna hur många sekunder som skiljer mellan hästens rekord och utgångstiden. I exemplet åker man ju 20 m längre bak var 3 s från utgånngstiden.

Jag gillar mest att man gör många olika typer av proppar så blir alla glada.

ryttarn
0

#3 Vet inte om du missförstod mig lite kanske. Det var inte förslag på proppar jag ville ha, Det har jag miljoner uppslag på. Snarare funderingar över de proppar som vi skrivit och under säsongen kommer att skriva. Jag vill ha feedback på dom, både innan och efter det att loppen gått. Detta för att helt enkelt hålla örat mot marken och inte upreppa eventuella misstag utan istället enbart upreppa succeer :)

Jerker Klang,

www.isil.se

Tusen
0

Ha-ha! Ursäkta. Skäms Läste inlägget lite dåligt.