Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: babbel
Läst 1098 ggr
Tusen
0

Galopp på ponnytravdagar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta finns att läsa på SPTF´s hemsida:

Galopp på ponnytravdagar!

Det har i dagarna inkommit en skrivelse till SPTF ang samverkan mellan travet och galoppen. Innebörden i denna skrivelse är att minst två galopplopp skall genomföras i samband med våra ponnytravdagar av våra klubbar. SPTF ställer sig mycket positiva till detta och kommer att med det snaraste utarbeta riktlinjer och bestämmelser för detta.

Stuteri-Ekslatt
0

April skämt!!!!!!!!!!!

Tusen
0
MagganS-B
0

Livsfarligt med galopplöp på travbanor, därför togs det bort för 100 år sen…..Flört

StuteriLA
0

för ungefär 100 år sedan red vi faktiskt galopp tillsammans med travet. Minns mycket väl när jag själv red galopp på Solvalla…måste varit 1977 eller 1978

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

Tusen
0

För inte alls så många år sedan hade EPS KM-galopp p Sundbyholm. Det var kanonkul för det var nästan bara travare som startade. Skrattande

Vikasstuteri
0

#3 Maggan inte riktigt 100 år sedan, jag red galopptävlingar med Ero 1971-1972, han var lika bra i galopplöp som trav, och det var inte alls farligt.

Teja-Bea
0

Jag förstod ganska snart att det var ett aprilskämt, men synd tycker jag!

Ett samarbete med galoppsporten skulle inte vara negativt. Om vi kan visa att russen även är duktiga galoppörer så kanske det kunde övertyga galoppsporten att införa flera russlöp. Mao flera intressenter till Gotlandsrussen.

Måånga av ponnytravets shettisar är jätteduktiga galoppörer!!

#3 varför skulle det vara livsfarligt om det arrangeras under kontollerade former?!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

ryttarn
0

Inte så lätt att arrangera en "riktigt" galopp tävling i samband med trav, utom på jägers givetvis. Ni som besökt en dirttrack bana förstår kanske vad jag menar. Underlaget i galopp är väldigt anorlunda mot hur vi kör trav….

#1 Som vanligt med riktigt bra Aprill skämt så är dom på gränsen till trovärdiga. Kul tycker jag

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se