PG skor till ponny?
Nu när ponnyn behöver PG igen tänkte jag höra mig för om det kanske skulle kunna finnas i storlek för ponny? För vad jag har hittat (och kört på förut) är den minsta storleken 2 och då måste man ändå "klippa" till både aluminiumplattan och gummit för att det ska passa på en liten ponnyhov, så allt blir ju så mycket omständigare.
Men om det inte finns, vad tycker ni om att kanske få dem attt börja tillverka lite mindre? för egentligen är ju ponnyerna i stort behova av dem eftersom många drabbas av fång.. kanske vore nåt att ta upp?

Har använt mycket PG på en av mina stora travare och vad jag ve så finns bara PG i stl 2 och någon uppåt. Annars får man vända sig till flappsula som jag lägger på mina ibland emmelanåt men självklart tycker jag att det ska finnas till ponny.
Är absolut något man borde ta upp. Ska kolla runt lite själv
Ponnysar räknas tyvärr inte i travskovärlden. Vi har hittat efter mycket letande aluminium skor i storlek 00, men PG-sulor är helt omöjligt och även skor med 6 broddhål.
Tror inte heller att de finns :/ tyvärr.
Har själv samma problem med skor, ska ha tvärtåade men det verkar inte gå att uppbringa i denna värld (i rätt storlek). Har till och med ringt tillverkarna .. men icket.
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

#2 Be hovslagaren, alternativt butiken borra extra hål, brukar inte vara något problem. Problemet är väl att få plats med alla hålen!
#Tvärtåade skor brukar gå bra att rikta själv, genom att lägga skon på sparren och slå vid första sömhålet, på 6 mm brukar man kunna göra det kallt.
Hoppas du hittar PG-skor i rätt modell Marika, hör med Brandts på Solvalla, det kan vara ett tips.
//Cecilia
#4 Vi köper 0:or och kapar dem istället.

Ääh! Det gäller att ha saker så de går att fixa så de passar hit och dit o.s.v. när man har ponnysar verkar det som jao.. Men PG går fint att kapa till så de passar prima ändå.
Fast självklart skulle det underlätta enormt om det fanns mindre storlekar också så man inte behövde kapa lika mycket. Men jag tvivlar ändå på hur många som skulle köpa dem..?
Vi har alltid kapat och fixat själva, även om vi har sån tur att Dahrves här på Gotland har det mesta. En duktig hovslagare fixar det lätt annars!
#2 Aluminiumskor i storlek 00 har vi köpt på Royal Hästshop i Skellefteå,de skickar också med post :)

#2 aluminium skor finns på travbutiken på gävletravet i ponnystorlek. Vi köper där till våran shettis, stl 1 2 3 tror jag dom kallar dom!
#8 och #9 Tack! Kanonbra att veta då vårt "lager" tagit slut.

Smedjan på Färjestad gör skor hur man vill ha dom! Alu, flapp, PG, vänd, tvärtå. Ja precis hur som helst!
Nu dödar han mig säkert för att han får fler krångliga ponny-beställningar men dom är bäst! 

#11 Håller med dig Rebecca, Alf är kung när det gäller skor, kan fixa vad som helst även om han ibland mutrar något om att börja sko katter……
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Ja han brukar sucka och stöna när han ser mitt tryne i dörren, men han är verkligen överlägsen! 

#Haha, det vore något. Den minsta aluminiumsko jag har är en heartbarsko, den passar till och med på katterna! Får ta lite superfast och klistra på!
//Cecilia