Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: träning
Läst 1224 ggr
Nitro
0

Hur lång är en träningsrunda?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur långt brukar ni vara ute & köra era ponnyer en vanlig träningstur..?

Jag själv kör mellan 8-12 km varje gång!
Hälften av träningen går dessutom i tung backe.
Skrittar 2 km innan trav och skrittar sedan också de sista 2 km innan jag är hemma..

Colt
0

När colt är i bra form så kör jag nog ca 7-8 km varje gång.  aldrig längre…. han går ofta i stället.

DubbelE
0

ca 7-8 km

amandahandersson
0

Jag kör lite olika… I snitt är ett pass 1 mil, men det varierar från 7 kilometer till 1,3 mil. Ibland när jag och hästarna är på gott humör kör vi LÅNGT, 2 mil =) Å det blir backe i alla pass!

ryttarn
0

Beror på vad det är för träning. En runda är dock aldrig kortare än 45minuter. Varje häst kommer ut 3-4 ggr/vecka under träningsperioderna. Under tävlingsperiod är det ännu mer individuellt.

Sträckan brukar bli något mellan 7 km och 1,5 mil. Skritt före och efter, ca 1km.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

muskot
0

När mina hästar är igång ordentligt (alltså inte nu) kör jag varannan dag och 7-8km varje gång. Vi har tyvärr inga backar :( Och dom körs alltid i joggingtempo, inga intervaller eller snabbjobb mer än en gång i veckan max.

equuleus
0

En vanlig tur för oss är ca 8km. 2km jogging och skritt, sen 3km lite snabbare tempo(3varv på träningsbana) och sen 2km jogging och skitt igen. Lite uppför och nedför här och var så det blir lagomt med skritt på bra ställen =)

Hannna
0

En vanlig tur, dvs i princip alltid, var ca 1 mil. Och då gick de 2 stycken 500m intervaller, lite variernade fart från gång till gång. De gick inte stentuffa varje gång om man säger så. Sedan blir det mycket skritt mellan varven, banan är krävande inte minst på sommaren så de får gå ganska raskt men med små skrittpauser imellan, skritt efter varje 2km ungefär. Gick detta 2-3ggr i veckan. Ett träningspass var mycket "jobbigare" än att tävla, så jag har aldrig kört en ponny trött i ett lopp.

Brotorp
0

LÅNGT!!!!

Odena
0

En vanlig träningsrunda för mina pållar är ca. 1 mil ibland lite längre…

skott
0

Jag tränar mina ca 8 till 9km…. varierande träning…..

Ogge
0

Är olika..kör jag med Tord när han kör Jonas(våran nordis) då blir det ganska långt, annars kring 8-10 km samma då med Sindy.Fast jag kör inte Sindy med Jonas..Flört

Miii4
0

Hum, först 1,5-2 km till travet. Sedan ca 5 varv där på en slinga (ca 2000 m) och sedan hem igen :P Så mer än medlet verkar det som. :P

Men det är när dom är i form, annars kanske bara 3 varv på slingan :P

jessssica
0

Om jag kör en vanlig körtur runt på slingan så blir det kanske bara ca 5-7 kilometer , men rider jag eller tränar nån annanstans ibland så kan det bli några kilometer till… :)

Bergas-Flisa
0

våran slinga är ca 1 mil lite mer. den kör jag varje gång. utom när det är mörkt ute.då vänder jag efter halva ungefär

snabbe-abbe
0

Kör en varierande träning…blandning mellan både ridning och körning. Samma med sträckans längd.

Nelly_Jernberg
0

Jag kör ca 1mil och längre

Bumbi
0

Mina ponnier går mycke ridträning. ca 4gg/veckan och då är ja oftast ute ca 2-2,5 timmar! så de blir några mil. försöker vara ute så länge som möjligt. många kanske tycker d låter länge men hästarna mår knappast dåligt av de så varför sluta?Skrattande

ozzkan
0

Till våren (1- 2 månader före första loppet) så kommer hon nog gå 7-12 km ungefär.

_JonnaRoos_
0

i dag körde jag tex 1 timme med pondus och 1,5 timme med varette :D

ozzkan
0

#19 Redan?! Började jogga idag :P:P:P

Nitro
0

Jag kör 1,5 timme med mina hästar jämt! =)

LinnJ
0

Jag tänker på mina hästar som springer ca 6 km jogging just nu för att jag precis börjat träna nästan.. Jag skulle ALDRIG orka springa 6 km med bara några skritt pauser!

Eufemia
0

jag kör i mellan 30-1,5 timmar men sommar då kör jag 1,5 timm en timme men vintern blir det kanske 40 min

Trav_
0

Jag kör ca 8 km till 1 mil med mina.. Ibland kan russet och varmblodet få gå långt men endast i lunktempo och då blir det ca 1.5 mil!

hannibal-roll
0

Kör allt mellan 6 km och 1,5 mil i friskt joggtempo, allt beroende på väder, underlag och formstatus. Skrittar alltid första och sista kilometern.

Just nu har dom varit igång ordentligt sen december och går 8 km två gånger i veckan. Ska snart börja plocka in intervalljobb också en gång i veckan, börjar med 4 gånger 500 meter i en fart som känns lagom! Kör max 6 gånger 500 meter. Banjobb endast i utbildningssyfte för unghästen!

juliapettersson
0

Oj, 1.5 timme, så långt skulle jag aldrig orka köra… :P
Mina rundor är ungefär 7km.

Colt
0

#26 håller med dig Julia :P haha nej men mina rundor är MAX en timme….oftast en halvtimme-45 min, om jag inte rider ut i skogen :) då blir det längre!

AK47Kalashnikov
0

Jag kör ofta, ca 4-5 ggr i veckan. Minst timme per gång, men då skrittar jag väldigt mkt. Har inga bra körvägar här runtomkring, så det blir låånga skrittsträckor på asfalt.

Jenniferohlson
0

Mycket varierande hur långt/länge jag kör. Rider även ibland. då jag rider kompis häst och hon rider hanna. Har inge koll på hut långt, men de funkar bra för mina hästar iaf:)

tearsofmemories
0

varierar från 7 km till 1,4 mil:) De beror på hur ja tränar varje gång:)

marika-J
0

jag brukar köra varje dag när han e i form. minst en intervall i veckan, men när jag vill träna kondition kör jag kanske 9 varv x 1500m eller mer.. på bana.

Nitro
0

Aah , idag körde jag Pigge i 16 km konstant frisk jogging . Han drog inte en suck för de Fundersam

ozzkan
0

Haha, d e ju bra, men formen ska inte va förns till sommarn.

Nitro
0

Jag styrketränar han :Ö Så att han ska se ut ännu mer som en nordsvensk . Flört

ozzkan
0

Hehe, ja, jag håller på med väldigt lugn uppträning jag, joggar typ 1- 1.5 km som mest hittils. Hehe :P:P

divansson
0

5600m och ca 4500m med 10kg tryck…

martinasvensson
0

nu kör jag 8km om det inte är för kallt när det är tävlingar i närheten brukar det bli lite längre ca 1 mil

amandahandersson
0

Jag lär måste börja köra längre nu.. Russet kräver minst 5 kilometer innan han upptäcker att han faktiskt är ute på träningspass ^^