Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 4536 ggr
aamaandaahh
1

Startlistor/Tippning Bergsåker den 18:e april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När startlistorna kommer ut så lägg gärna ut dom här så vi sedan kan tippa loppen!

Medans vi väntar på dom kan ni väl berätta i vilken form eran häst är skala 1-10? :)

[Mariaaaaaa]
0

Hults defekt är kanske runt 7 i form, han behöver lopp i kroppen då man inte kan snabbjobba han överdrivet mycket för då blir han bara less. Han brukar bli som bäst mitt på sommaren.. :)

Pärloito är en 8 eller 9. Formen finns, ska bara slipa på travet litegranna och behöver också han något lopp för att veta att han kan slappna av ! :) Han debuterar ju i monte också så där har jag ingen aning! ;D

fnut
0

Fe´rgus är på topp fartmässigt och kan gå enormt bra tider. Problemet för han är bara nu att han inte är så säker i loppen, väldigt lätt att hoppa och blir han för het finns det risk att han slår. Han går ca 10 sekunder långsammare i loppen då han har stora problem med att springa om andra hästar. Fe´rgus är anmäld till montén och är han säker i traven då kommer han nog gå fort, i montén är han betydligt lugnare. Så i form är han, men tävling är alltid ett kapitel för sig i hans lilla värld. :)

bilden är från årsdebuten förra året.

Nattie
0

Hagbard är runt en 7a, han kan springa sin fart och är väldigt fin i kroppen, men har inte kunnat träna han så bra då vi är 8 mil ifrån varandra på vardagarna :)

juliapettersson
0

Inga listor?

JBrunzell
0

#4 Nää inga listor Julia. Axevalla, Romme och Visby har bara kommit idag.

nemesis
0

#5 kan du inte lägga ut alla dem??Skrattande

fnut
0

Det har varit lite strul att dom inte har fått in pass från vissa med vaccinationerna, vet inte om det kan dröja därför.

Hoppas dom kommer idag iaf :D

Nattie
0

Var tvungen att tänka efter när jag lämna in men det ska vara aldeles riktigt :D haha

Hoppas dem kommer snart *ivrig ^^

GranoStall
0

Jag ringde och kolla att anmälan hade kommit in och fick besked att listorna skulle deffas på onsdag fm.

//Cecilia

aamaandaahh
0

vi lämnade in vårat idag klockan 14.30 så om startlistorna var klara och det var bara de dom vänta på så borde dom ju kommit ut nu :p men det kan ju förstås vara andra som också hade glömt.

men tyvärr hade mamma glömt bort det där helt, men aja sånt händer ju

Nattie
0

Mina hade tydligen inte kommit fram än :S Sen så trodde jag att min vaccination från maj ändå skulle vara giltig eftersom jag alltid tagit spruterna på mina hästar men jag hade missat att de gälde från oktober :) Men tog nyss sprutorna igen så jag ska skicka in imorgon bitti, kan inte snabbare då min har gått sönder :/

Ankan2001
0

Samma visa varje år, licenser som är inbetalda i sista stund så de inte hunnit registreras, mätintyg och iår även vaccinationer som inte hunnit registreras. Så precis som Cecilia säger får vi nog vänta tills onsdag förmiddag.

Nattie
0

Det stog i mailet jag fick att man skulle skicka in  senast under morgonförmiddag så förmodligen kommer listorna ut efter det :)

Ankan2001
0

Det är väl lite annat kringjobb som ska göras oxå.

aamaandaahh
0

Cocos form ligger väl kanske på en 6, d.v.s okej. Det kan vara mycket bättre, visst han sprang under rekordet på provloppet men är inte samma cocos som jag känner..

Ghandi
0

Att det ska vara så svårt att registrera och betala in allt i början av året. Varför vänta till sista veckan? Anmälningstiden har gått ut, och de ponnyer eller kuskar som inte hade sina papper färdiga borde inte få starta.

fnut
0

#16, Men då kanske det inte blir lopp istället ifall det skulle vara lite anmälda. Men jag tycker också att man borde ha alla papper och sånt klart innan man anmäler.

FejnyBejny
0

samma sak år efter år.. gaaah blir galen :(

Trav_
0

#16 Men om man lämnat in med vaccination o det har strulat på annat håll då? Då ska väl ändå inte vi bli drabbade som anmält hästen o vet att allt är fixat!

Inbetalning av licenser o medlemsavg det e bara klantigt om inte sånt är gjort… Tycker det är väldigt schysst av Bpk att dröja till ons förmiddag med o deffa listorna då det var problem på många håll! Nu kanske vi kan få lite lopp istället!

Ankan2001
0

Håller med #19, det är väl lopp vi alla vill köra. För få startberättigade =färre lopp eller rent av inställda tävlingar.

JBrunzell
0

Listor från KANAL75

C-Ainerud
0

Heja Elin och Tycho och Emelie och Joker! Skrattande

Nattie
0

Aldrig mer ska man förlita sig på vuxna… Pappa skickade in papperna på hästarna men han skrev inga namn på dem!  Så därför kan jag inte starta med Hagbard… Tråkigt :/

fnut
0

Nu ska jag vara försten ut att tippa. :)

Lopp 1. Monté loppet. Har egen häst med så ska inte utrycka mig så mycket. Förutom att han står ca 300m bakom dom andra.

Lopp 2. Här tror jag att Rågsv. Wontolla har bäst chans att vinna. Därefter kommer nog nr 3 Abdulla.

Lopp 3.  Det här loppet kommer nog att stå mellan nr 1 Emmeros Bambi och nr 2 Flingan.

Lopp 4. Oavsett tillägen vinner nog Ramona Mustang

Lopp 5. Jag tror att loppet kommer stå mellan stallkompisarna Cocos och Betsie. Frågan är bara om Betsie klarar att ta in hela 40 meter på Cocos och Amanda. Fantazia och Lilla Du är nog också farliga.

Lopp 6. Farmens Delta tror jag vinner, strax före Bondita Ess och Frodo Bagger.

Jag tippar mer när jag kommer hem, för nu tjatar amanda om att jag ska kila iväg till stallet.

DPTK
0

hej ! jag har en undran , jag skickade in en träningslista förra året på min nya häst . måste jag skicka in en ny i år då '?

DPTK
0

kan tippa lopp 2 iaf : Här tror jag Axtorps Alert vinner. På provloppet i lördag gick han en 2,11 tid med krafter kvar . En fin 4 åring . därefter kan det bli en hård strid mellan rågsv. wontolla och abdulla .

hejja dannero ! :d

NathalieForsman
0

Tror oxå väldigt mycket på Axtorps Alert! Han går snyggt snabbt och har en förjäkla "vinnarskalle" :D!

HEJA DANNERO! :D

tesslan
0

Hejja Dannero:)

aamaandaahh
0

Kommer inte tippa hästarna som jag rider/kör.

LOPP 1(rider nummer 9 Fe´rgus): jävligt svårt att veta då några inte har startat i monte tidigare. gissar iaf på..

Garrilina-Tycho-Lojstas candle light

LOPP 2:

Har hört så bra om abbe och håller verkligen tummarna för honom! Så min tippning blir..

Abdulla-Axtorps Alert-Rågsv.wontolla

LOPP 3:

shettisar är inte min grej, men..

Emmeros Bambi-Flingan-Talls pysen

LOPP 4:

känns inte som att hästarna där framme kan hålla emot de snabbare hästarna där bak.

Ramona Mustang- Gransjöns kinder-Vävsla Ginny

LOPP 5 ( kör Cocos nummer 7 ):

anser själv att jag fick ett riktigt bra lopp, men vet ej vart formen ligger och som jag skrev däruppe tänker jag inte tippa mig själv. men kan säga att jag tycker stallkompisen Betise har skött sig riktigt bra hemma och den nya balansen verkar funka! (y)

Lilla du-Betsie-Fantazia

LOPP 6:

samma hästar som i lopp 2 men nu står alla på samma distans.. tror nu att ordningen i mål ser ut..

Rågsv.wontolla-Abdulla-Tilly II/Axtorps Alert

LOPP 7:

kan ingenting om shettisarna men håller tummarna för frans norring och lugnets lyra som jag tror tar hem det här!

Lugnets lyra-Nallebo sir-Mad max

LOPP 8 ( kör nummer 2 Cocos ):

tycker även att detta lopp föll mig för smaken och cocos står riktigt bra till, hmm men vart ligger formen?

fe´rgus har sett ut som en gud det gånger han varit inne på banan och om fanny får han att springa blir det nog ett bra lopp för henne. jag tror det unnar fe´rgus att det inte blev så många hästar i loppet.

svårt att tippa men gissar på stallkamraterna betise o gusse.

Fe´rgus-Betise-Björksta trolltrix

LOPP 9:

som  sagt, ingen aning om shettisarna men hejjar såklart på bergsåkers kuskar matilda,kim,wilma,vincent men även cornelia :D

bäckdalens pommac-hamras caramba-goofy

LOPP 10:

Hejjja matilda och sorken!

Farmens delta-Lill sorken-Stuves pimpim

Millaaann
0

STORT LYCKA TILL Thessan och Garrilina =)

Jag och sonen Nicke håller alla våra tummar och hovar för er!

(Skicka gärna ett mess efter loppet och berätta hur det gick =) )

Lycka till även med Fantazia:)

juliapettersson
0

Svårt att tippa när nästan alla årsdebuterar, men jag gör ett försök;

Lopp 1:

5-årige Tycho gör sitt första montélopp, litet frågetecken på det men kapacitet finnes i ponnyn. Lojsta Candle Light är lite mer rutinerad och brukar hålla till där framme i montéloppen. Snabbaste i loppet Fe'rgus har sitt rekord i monté - borde ta hem det här, tjänar dessutom bäst på intervallen.

Fe'rgus - Lojsta Candle Light - Tycho

Lopp 2:

Här står det mellan 4-åringarna Rågsvedens Wontolla och Axtorps Alert. Chansar med fördel för den förstnämnde, som gick jämnare förra året. Trea Abdulla eller Lojstairrbloss om han behagar vara på humör.

Rågsv Wontolla - Axtorps Alert - Abdulla

Lopp 5:

Ett ganska jämnt lopp med många hästar som gick bra sista delen av förra året. Elin hade fin form på Ängman i årsdebuten, så även här? Jag tror Tycho vinner. Närmast sörjande Lilla Du, Fantazia eller Dar's Golf.

Tycho - Lilla Du - Fantazia

Lopp 6:

Tilly II såg fin ut förra året och har säkert utvecklats med lite rutin. Hård konkurrans av Rågsv. Wontolla som jagar en dubbel. Trea  Bondita Ess med ny kusk.

Tilly II - Rågsv. Wontolla - Bondita Ess

Lopp 8:

Fe'rgus tjänar bra igen - men enligt kusken lite osäker i vagn? Björksta Trolltrix får ses som det starkaste kortet, har en fin autotid i raden. Vidare tror jag att Joas Pontus och Coco Chanel är där framme.

Björksta Trolltrix - Joas Pontus - Coco Chanel

Lopp 10:

Svårt lopp med många jämna hästar. Bondita Ess och Frodo Bagger kommer att fajtas, men innan mål bli omsprugna av Bergas Flisa. Outsider Stuves Pimpim i ny regi.

Bergas Flisa - Bondita Ess - Frodo Bagger

Lycka till alla! Och så får vi hoppas på bra väder, hörde rykten om blötsnö… Skrikandes

aamaandaahh
0

fler tippningar!

jenniferaronsson
0

Det är så roligt å se att så många är kvar : )

min tippning:

Lopp 1: svårt eftersom är det monté, men jag gissar mellan garrilina och tycho
Lopp 2: Wontolla har ett bra lopp, kom igen Neli!
Lopp 3: Bambi har en bra kvaltid och kan säkert mycke mer, tippar på vinnare.
Lopp 4: 2140 lopp och det här tar nog Ramona mustang hem!
Lopp 5: Dar's golf eller Lilla du tar hem det här gissar jag på.
Lopp 6: Wontolla har bra utgångsläge, men Delta kommer nog ikapp vid samma form som sist!
Lopp 7: Anizette eller Kraterns artemis
Lopp 8: Är Fergus i fin form kommer han nog ta hem det här!
Lopp 9: Bäckdalems pommac går som ett skott när han vill, gör han de så vinner han!
Lopp 10: Frodo bagger ligger bra till, kan Delta komma ikapp?

vin-eli
0

här kommer en tippning

lopp1:fe´rgus- joas pontus- hults defekt

lopp2:axtorp alert- rågsv. wontolla- salve

lopp3:talls pysen- emmeros bambi- fligan

lopp4:kör själv

lopp5:lilla du- cocos- betsie

lopp6:rågsv wontolla- axtorps alert- bondita ess

lopp7:bradstone anizett- emmeros amulett- kraterns artemis

lopp8:fe´rgus- björksta trolltrix- cocos

lopp9:kör själv

lopp10:lill sorken- frodo bagger- stuves pimpim

marika-J
0

Gör ett försök även jag..

Lopp 1

Monté är alltid svårt att tippa och speciellt när många utav hästarna gör årsdebut. Men Fe´rgus tjänar mest i detta lopp och när hästen även har gått sitt rekord i monté borde segraren i detta lopp redan vara klart. Lojsta Candle Light gör sällan dåliga lopp, om banan inte är skitig är hon med där framme då hon sett fin ut på banjobben från sidan. Joas Pontus debuterar i monté, kanske kan vara något?

Fe´rgus - Lojsta Candle Light - Joas Pontus

Lopp 2

Ett litet men fint startfällt med två fina 4-åringar som nog har mycket kapacitet i bagaget. Rågsvedens Wontolla gjorde det bra som 3-åring och har nog inte backat i utvecklingen, enligt mig en klar favorit till seger. Axtorps Alert sägs ha gått en 2.11 tid i ett provlopp, stämmer detta blir det solklar seger för Danneroekipaget. Lojsta Irrbloss har bra fart om han vaknar på rätt sida.

väljer att inte tippa ordningsföljden eftersom jag själv kör i detta lopp.

Lopp 5

distansen är 2140 och borde gynna bakhästarna, men inte denna gång. Tycho har nog bra fart under hovarna och drar iväg i täten, men snabbt upp kommer Dar´s Golf och får överta och hålla hela vägen in i mål. Bakom honom jagar Fantazia och Lilla Du.

Dar´s Golf - Lilla Du - Fantazia

Lopp 6

Här kommer segern stå mellan hästarna på första volten, Rågsvedens Wontolla är nog ute efter en dubbel denna dag och omöjligt är det inte. Tilly II har gått snabbt på endast 3 starter och ska inte räknas bort. Axtorps Alert lär sänka rekordet då han är anmäld till ett lopp för hästar som går över 10 sekunder snabbare, säker på seger?

Rågsvedens Wontolla - Axtorps Alert - Tilly II

Lopp 8

Även i detta lopp är Fe´rgus den häst som tjänar mest på intervallen, men går inte lika fort i vagn. Lojsta Candle Light är nog taggad inför årsdebuten och kommer öppna bra. Men p.g.a intervallen blir hon passerad utav Björksta Trolltrix. Bakom dem kämpar även Cocos och Joas Pontus.

Björksta Trolltrix - Lojsta Candle Light - Fe´rgus

Lopp 11

Detta lopp kommer stå mellan dom fina stona Bergas Flisa och Farmens Delta, men även Frodo Bagger och Tsara vill vara med på ett hörn.

Bergas Flisa - Farmens Delta - Tsara

Lycka till alla startande så får vi hoppas på fint väder! Skrattande

NathhhalieL
0

är det någon som vet när första start är? :D

garrilina
0

Gå in på SPTF tävlingar så finns info. där på Bergsåker

ninam
0

hejar så klart på Flingan :D

SandraErikssonn
0

Hejja Solänget :D

Polenta
0

#36 Det står även på Bergsåkers hemsida ..

brattasgard
0

Så här tippar jag:)

Lopp1

Fergus/Lojsta candle light

Lopp2

Rågsv. wontolla/Abdulla

Lopp3

emmeros bambi/talls pysen

Lopp4

Ramona mustang/barbie

Lopp5

Cocos/lilla du

Lopp6

Rågsv. wontolla/Tilly II

Lopp7

Bradstone anizette/Lugnets lyra

Lopp8

Betsie/cocos

Lopp10

farmens delta/stuves pimpim

Lycka till allihopa!    /S

[Mulle98]
0

Nu kommer mina tippningar (jag är lite seg ^^)

Lopp 1.

1a:Fe´rgus 2a:Garrilina 3a:Hults Defekt

Lopp 2.

1a:Rågsv. Wontolla 2a: Abdulla 3a: Salve

Lopp 3.

1a:Emmeros Bambi 2a:Flinga 3a:Talls Pysen

Lopp 4.

1a:Ramona Mustang 2a:Gransjöns Kinder 3a:Danstorps Kajsa

Lopp 5.

1a:Cocos (klar vinnare) 2a:Fantazia 3a:Lilla Du

Fler tippningar kommer inom kort XD

NathalieForsman
0

GAAh skulle vart där och kolla :( Missade bussen… Lycka Till Alla! :)