Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 909 ggr
[cancan]
0

Tips på skor..

Har ett russ som är väldigt öm i sulorna när han körs.. Han är nu skodd med vanliga travskor runt om.. Har varit så från och till sedan jag köpte honom för 1,5 år sen (öm). Antagligen har han haft mjukare underlag att träna på innan..

Så skulle vilja ha tips på skor/sulor man kan sätta på eller om någon har erfarenhet på detta..

Lise
0

Shettisen vi tävlade innan hade samma problem då vi kör mycket på grusvägar. Vi hade sulor på honom fram och det fungerade bra. Sulorna skaffade min hovslagare.

MarcusJohansson
0

Hej Jannike!

Öm i sulorna beror nästan alltid på att sulväggen är tunn. Det kan hjälpas genom att du skor med en plastsula. Tänk på att hovslagaren lägger in tjärdrev under sulan annars är det stor risk för att strålen blir sur.

Shopen har bra plastsulor men de ska självklart klippas till.

Lise
0

Vår hovslagare använder silikon mellan skon och sulan.

crazycattiz
0

Prova No Shock sulorna från Mustad. De är inte så tjocka men flexar bra och påfrestar inte hoven lika mycket som en tjockare och tyngre sula.

[cancan]
0

knuff

mallan-nog
0

Monita som har haft lite problem med kotorna fram användra gröna filt sulor. De är grönplast på ena sidan och filt på andra (mot hoven). De fungerar hur bra som helst för mig. Dessutom är de ganska tunna och lätta.

Nitro
0

Sulor är nog det jag skulle slå på men om du vill pröva något annat så finns ju flapp och ev. PG då.