Proppar Juni
Nu har propparna för juni kommit

Jag har en dag jag kan starta på hela månaden (Y) och det är den ända dagen jag vet att jag ska jag vara borta… Typiskt… Ska försöka få åka neröver men tror inte det :P
Ett (sådär) lopp fanns… Kul! Lika lite i maj… Får se fram emot juli!
en dag till orra
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3
Fanns inget alls för oss!

Måste säga att propparna verkar inte så startvänliga i norra landet. Någon av er kanske skulle begära att få ingå i proppskrivningsgrupperna så ni kunde ge er åsikt innan de är inskickade.

Förr oss fanns det bra att välja imellan.. Hoppas vi att ponnysarna är iform och har hälsan med sig:)

Fanns hur mycket som helst för mig! bara att välja och vraka!:D

Kan någon hjälpa mig räkna ut hur långt bak man får stå om man anmäler till russerien. 1.50-2.10
Distansen är 2640m
Hästen har 1.51.5 i rekord
Väldigt dåligt planerat här uppe..konstigt att man funderar på att sluta med ponnytrav!
#8 Du får stå väldigt långt bak. 3080 m kommer att bli din distans i det loppet.

Rocky fick inte ett lopp i juni, men gör inte så mycket. han ska endå starta 2 lopp i maj.
Bergsåkers proppar var ju enormt bra. Iallafall för min ponny :D
Blir nog ändå att åka 55 mil (enkel väg) till Bergsåker - närmaste heldagen som juni har att erbjuda! Blir tuffa lopp med. Peppar peppar…
När det gäller juni här uppe i Boden så ser det ut så här:
v .22 skolavslutningar och bal = inga anmälningar,
v. 23 skolavslutningar och bal = inga anmälningar,
v. 24 V75 i Boden = vi kan inte köra heldag då,
v. 25 midsommartravet i Skellefteå = vi kan inte köra heldag då,
sen är juni slut.
Det finns alltså ingen helg för Boden att köra heldag på. Vi har provat både första helgen och andra. Jätte dåligt med anmälningar.
Ang. proppskrivning så är alla medlemmar välkommen att anmäla intresse att sitta i proppkommittén. Ingen har då hört av sig än. och jag lämnar med glädje den posten. Så jag förväntar mig att Amandah och Carina anmäler sig omgående.
Juli propparna ska snart vara klara och inmatade.
Mvh Christina H - Boden
#14, du har fått mail!
Jag är väl medveten om hur helgerna ser ut och jag var med och diskuterade tävlingsdagarna i höstas. Omöjligt alla helger. Men det finns ju fler banor innan Bergsåker, inte bara Boden :)
Lite tråkigt att Musse varit utestängd från 3 insprängda av 3 möjliga insprängda lopp. Klart, han står ju tokbra till i penning - men, av den respons jag fått av "storhästfolket" så tycker dom att han är en rolig ponny att se.
#15 Det glädjer mig att det finns någon som är intresserad. 
Tyvärr så får vi inga andra till start om Musse står för bra till i ett insprängt lopp. Och då blir ju inte loppet av iaf. Alla insprängda ska ju skrivas efter pengar, och det är inte lätt att få folk att ställa upp med sina 2.20-2.40 ponnyer med Musse 1.58 60-100 m bakom.
#16, nog hade jag ställt upp på V75 dagen i ett "snabbare" lopp, om det var penninghandicap och stängt vid typ 1.50 (tror det var det förra året om jag inte minns helt fel?). Självklart, jag kan ju inte kräva perfekta lopp och det finns ingen rättvisa i att ställa en 2.30 ponny mot Musse, men det hade ju vart kul att få köra i alla fall ett insprängt lopp. Hoppas att det kommer till hösten!
#14 Håller med Amandah där..finns faktiskt andra banor änn Boden här uppe ;) Det är ju på sommaren ponnytravet körs så självklart så vill man ju starta sin häst då och helst om det är sista året!
Detta med att göra prop..visst kan jag också hjälpa till men vet inte hur det fungerar!!
De två senaste insprängda vart ju ändå inställda fast inte "Musse" kunde vara med!