Årets...klubb?
Årets Ponnytravklubb? Vilka har lyckats bäst?
Motivera….
Otroligt svårt att svara på, då alla klubbar har olika förutsättningar. Men jag har alltid gillat att åka till eskilstuna och mantorp. Har varit engång till Axevalla, och det var mkt trevligt där. Men jag kanju inte säga så mkt om övriga klubbar….
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Jag måste nog säga Axevalla, där har jag lyckats bäst (!) och jag tycker alltid att dom annordnar bra! Men Åby ligger misnt lika bra till för mig, dom är alltid bra!!!

Jag tycker att FÄRJESTAD och ÅBY har lyckats klart bäst av dem jag har varit på. Sen har det ju inte varit nåt större fel på nån av dem andra banor jag har varit på!
Färjestad: De har tydligen en väldigt bra prop. kommité eftersom dom alltid lyckas få en massa startande. Sen rullar det på och det är kul där. Fin bana, alltså underlaaget.
Åby: För det första har de alltid bra väder har jag för mej! Vilket Axevalla nästan aldrig lyckas få! =P Vet att ingen kan ändra på det men ändå. Men det är bra utfört, aldrig fel med boxlistor, och alla får box, vilket dom inte fick på Eskilstuna om jag inte kommer ihåg fel, tror att det var några som hade 5 hästar och fick 3 boxar. Jag är inte säker men nästan.
Sen får dom ofta dit rätt snabba och "kända" ekipage som är roligt att titta på. Och sen har dem alltid vid rätt tidpunkt på året med sin heldag i maj, det är bra!!! Alltid fin bana oxå!! Minus för att det är så mycket buskar så att man inte ser slutspurten om man står på andra sidan! =P

#3 Att alla inte får box på Eskilstuna beror på att vi har haft så mycket anmält så vi har inte haft boxar så det har räckt.
Ylva

Nu har nog alla missuppfattat frågan :D ska va lite tydligare jag undrar vilken klubb ni tycker lyckats bäst prestationsmässigt! :D asså mycket segrar, duktiga hemma ekipage osv! :D
Solvalla - Alla stora lopp (kat b) har vunnits av Solvalla ekipage

#6 alla stora lopp har inte vunnits av solvalla ekipage.
Helt kalrt solvalla Tyson har vunnit åbergs, Gumino har vunnit SM elitloppet ,Tuffing har vunnit kriteriet, sprintermästaren, sundsvall open trott, derbyt så de är helt klart solvalla

Helt klart Solvalla
för att va lite udda så tar jag Solänget =)
Prestationsmässigt kat. B. Ja vad sägs om följande:
SM - Gumino - SPTS
5-årsmästerskapet - Ravenna Ernst - SPTS
Derbyt - Tuffing - SPTS
Kriteriet - Ramona Ernst - SPTS
Elitloppet - Gumino - SPTS
Hugo Åbergs - Tyson II - SPTS
Sundsvall Open - Tuffing - SPTS
5-årsbaggen - Ravenna Ernst - SPTS
Sprintermästaren - Tuffing - SPTS
Kalmarsundspokalen - Gumino - SPTS
SM monté - Tyson II - SPTS
Det får räcka…

oj…vi andra ligger i lä när det gäller presterande russ tyderligen..det måste ändras till 2007 tycker jag xD… jo men SPTS har nog lyckats bäst ute på tävlingar..
D e ju i sthlm alla rika bor o kan köpa o få fram bra hästar x)

Jo vi får tänka att det är så x)… Då får vi försöka muta ut dom till typ.. Norrland, så dom får mer och bättre lopp där uppe för deras snabbhästar xD

ja helt klart solvalla

Ja det har verkligen varit total dominans av solvalla och framförallt familjen Seppälä iår!
Plus alla Kat. A, segrar: Åbergs, Kalmarsund, Sundsvall Open, Kriteriet

#13 needu..! hah.. ja skulle då kunna köpa typ 15st välstammade ja.. ;) å se.. ja bor inte i sthlm.. ;) hha
#13 Eller så är vi helt enkelt jäkligt duktiga i sthlm :P XD

Haha jooodu Emma.. måste nog vara så (a)..ni kan väll lära upp oss andra då? sitta med föredrag och intensiv kurser…jag skulel iaf lugnt anmäla mig xD
jag tycker nog valla,fast romme har ju haft riktigt bra tävlingsdagar dom med så dom är bäst

m.. men valla´s dagar har ju varit så himmlans röriga! så glöm dä… då är det nog Eskilstuna.. eller Romme då…

Ingen kan mäta sig med Solvalla, men av de lite "mindre" klubbarna så lyckades Eskilstuna rätt bra tycker jag. Kevin Oscarsson behöver väl ingen närmre presentation. Tejas Monita & Malena var innehavare av svenskt rekord i volt monté en längre tid. Cleo & Ylva var 4:a i Derbyt.
Umeåker o Solänget ;)

jag självkjlart!!JAG ÄGER
#24 nu va d ju inte vem som va årets person, utan KLUBB..!!

Men då måste man säga Solvalla såklart, men Eskilstuna har väl nåra/ nån bra shettis förutom Danielle.
Camilla piss off :) Solvalla är bäst, och det är inte rika som kan köpa och få fram bra hästar utan dem kanske tränar bra bara :) höhö höhö
Man kanske ska relatera framgångarna till antal framgångsrika EKIPAGE/klubb och dessutom i förhålllande till det totala antalet medlemmar i klubben.
Att några enstaka ekipage tar hem många storlopp gör väl ändå inte att klubben blir mer framgångsrik. En framgångsrik klubb är den som har MÅNGA aktiva som delar på framgångskakan! :D
#13 Säger den som köpte Ernst Ronaldo och Rosalind Ernst…

#30 Haha okej:P den var ju ååh braa….
#30 Vi köpte dom som unghästar och då de var inte så dyra. Men de kanske har hjälpt till att höja priserna på "Ernst " hästarna! Ha Ha
# Nja, höjt priset vet jag inte precis. Kan väl knappast klaga på Regatta, Ernst Mascot, Ernst Rasken mfl. Kurt har alltid legat lite högre i pris än andra uppfödare(de har han givetvis haft skäl till att göra), även om man köper dem som föl.
#29 OK då! Här är inte bara vinnarna från en viss klubb i stockholmstrakten, utan även övriga placerade i det som jag kallar storlopp. Bredden på toppen är naturligtvis en förlängning av bredden överhuvudtaget i denna klubb. Att vara bra är inget man skall skämmas för, vare sig det handlar om individuella sporter eller lagsporter. Synd att det ska vara så svårt att uppskatta. Jante har slagit till igen…, det känns som ett Zlatan-syndrom.
MÄSTERSKAP
Skrubbs SM 1) Gumino, 2) Tyson II, 3) Mogwli
Sundbyholm SM monté 1) Tyson II, 2) Gumino, 4) Lexius, 5) Lill Snyggen, 6) Smissmulle
Kalmar Guldstoet 3) Celine, 4) Iva Roll
ÅRGÅNGSLOPP
Färjestad 5-årsmästerskapet 1) Ravenna Ernst
Skrubbs 5-årsbaggen 1) Ravenna Ernst
Jägersro Derbyt 1) Tuffing, 5) Mack Tyson
Halmstad Sprintermästaren 1) Tuffing, 2) Piggybank
Solvalla Kriteriet 1) Ramona Ernst, 4) Betsie
STORLOPP
Solvalla Elitracet 1) Gumino, 3) Mogwli, 5) Tyson II
Solvalla Elitloppet 3) Pejnarve Polis, 5) Mollberg
Östersund Jämtlands Pris 2) Piggybank
Bergsåker Sundsvall Open Trot 1) Tuffing, 2) Micklas, 4) Smissmulle
Färjestad Påskbomben 3) Smissmulle, 5) Gumino, 6) Mogwli
Jägersro Hugo Åbergs 1) Tyson II, 2) Mogwli, 3) Gumino
Solänget Silverörnen 1) Piggybank
Hagmyren Midsommarloppet 1) Tuffing
Bollnäs Hambon 2) Lill Snyggen, 3) Pejnarve Polis
Gävle Gävles Pris 1) Gumino, 2) Mogwli, 3) Tyson II, 4) Lexius, 5) Iva Roll
Rättvik Midsommarloppet 1) Lill Snyggen, 2) Bam-Bam, 5) Crabaten
Romme Falu-Kurirens P-ch. 1) Tuffing, 3) Klurix
Lindesberg Lindesbergs Pris 1) Ramona Ernst, 4) Micky
Örebro Mellansvenska mäst. 1) Maya Piraya, 3) Ravenna Ernst
Sundbyholm Påsksmällen 1) Bell-Boy, 2) Maya Piraya, 4) Crabaten
Axevalla Ponnychampionatet 1) Ravenna Ernst, 5) Micky, 6) Piggybank
Kalmar Kalmarsundspokalen 1) Gumino, 2) Mogwli, 3) Tyson II
SNABBAST
Hingst/valack 1) Gumino 40,2, 2) Tyson II 40,3, 3) Mogwli 40,7
Sto 1) Iva Roll 45,4, 5) Celine 46,2
Hingst/valack monté 1) Tyson II 48,7, 2) Gumino 49,0, 3) Micklas 49,8, 4) Mogwli 50,5, 5) Lexius 53,0, 6) Smissmulle 53,2
Sto monté 4) Iva Roll 50,9

#34 Du glömde shettisarna 
#34 Jag "glömde" inte shettisarna. Den rasen har jag "noll koll" på, så där uttalar jag mig inte.
*34 Vad du är påläst. Att stockholmsklubben har så bra hästar kan ju bero på att ni är så många medlemmar och har så många hästar i klubben. Dessutom finns de flera stora hästägare i mellansverige som satsar stort på ponnytrav och verkligen vill ha ut sina hästar i de stora loppen.
#37 Din första mening. Påläst? Det jag refererar till är resultat från år 2006, det är ingenting jag har hittat på. När det gäller din andra mening så var det precis det jag skrev. Vi tar det en gång till: "bredden på toppen är naturligtvis en förlängning av bredden överhuvudtaget i denna klubb". Din tredje mening kommenterar jag inte, eftersom det inte har ett dugg med saken att göra: "Årets…klubb?"

#34 Det var grymt bra placeringar!!! Bra gjort att visa denna fakta, svårt att hitta allt.

solvalla är bäst men tillhör eskilstuna
#34 men frågan är HUR MÅNGA OLIKA kuskar är det som kört dessa ponnyer? Att samma kuskar/ekipage vinner eller är placerade i många storlopp är kanske inte så konstigt om de nu ÄR bra. Det gör ju inte klubben bättre, eller? I mina ögon bevisar det bara det specifika ekipagets storhet…
Vilken klubb har flest framgångsrika kuskar/ponnyer/ekipage i förhållande till totala antalet medlemmar?
Det är ju mycket möjligt att det ÄR Solvalla det också, men….
#33 Självklart har alla Regattas avkommor visat framfötterna på banan…d va inte så jag menade…vi köpte dessutom Ronaldo och Rosalind som 2åringar…man kan säga att det inte direkt va planerat att köpa dem..

De e väl klart att Ernst Ronaldo (Speciellt) o Rosalind ernst har höjt priset på Ernst hästarna. De har ju vart grymma

det är lätt kalmar sopm är bäst jag var själv med och vann "vi i travskolan" vi ägde ut dom andra lagen och vann med jätte många poäng
#44 Vad har det med er klubb att göra?? En travskola är ju något helt annat. Där lär man sig köra ponny. Och hur många andra travskolor slog ni? En? eller kanske två? En travklubb där tävlar man.