Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 2965 ggr
Kima
0

Hjältar!

Jag vill ta tillfället i akt och tacka en person som betyder oerhört mycket för mig.

Anne Olsson har alltid funnits där för mig i med- & motgång och jag vill bara att du ska veta att jag alltid kommer finnas där för dig. Vi har också haft våra med- & motgångar du och jag men jag vill ändå att du ska veta att du är en av mina allra närmsta vänner!

Jag vill tacka för allt du lärt mig och allt du gjort för mig! Du är så fruktansvärt duktig och jag hoppas att du har mycket mer att lära mig.

Har NI någon speciell människa som betyder mycket för er? Berätta gärna!

amandahandersson
0

Min mormor och morfar, Barbro och Torbjörn Ruthström.

Inte nog med att vi har stallet på deras gård - de hjälper till med in-och uttag, mockning och annat runt omkring. Utan dem hade hästverksamheten aldrig fungerat. Morfar är dessutom första chaufför och kör mil efter mil (och har uttalat sig att "det är en baggis" att åka till Jägersro nu i år - endast 160 mil enkel väg!!!), land och ride, för att jag ska få tävla.

Bäst av allt är deras goda hand med hästarna! Finns hur mycket som helst som de gör för att hästarna ska trivas sådär extra bra.

Så stort tack mormor och morfar! Utan er hade det aldrig gått och utan er hade jag inte hållt på med ponnytrav idag!

skott
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack Kima vad säger man, jag är helt rörd Gråter.

Du är verkligen en kanon kusk själv och det är nog därför vi alltid kommit så bra överrens. Vi ställer båda krav och vi nöjer oss inte med vad som hellst.

Jag lär dig gärna allt jag kan (vilket inte tar så lång tid ) Flörtmen Jag kommer såklart alltid stå vid din sida och ge dig både ris och ros som vanligt, men sån är ju jag Oskyldig

Tack Kima allt du skrev värmer verkligen och du är en av mina bästa vänner med såklart.

In i de sista är de taktik snack :) ---->

Rajmon
0

Jag måste nog säga att en person som har hjälpt mig oerhört mycket när det gäller allt om hästar är helt klart Camilla (Jajja) Hecht!!!!  Tack vare henne har min syn på körning, tävling och kommunikationen med hästar utvecklats enormt! Man slutar aldrig lära sig och jag ser verkligen fram emot ett nästa besök hem till er snart igen=)

Måste även tillägga att min mamma varit ett enormt stöd åt mig under hela min tävlingstid då hon ställt upp med sååå himla mycket och kör oss genom land och rike=)

Tack så hjärtligt!!!

Mille
0

Det blir ju såklart mamma i första hand, som har handlat hästar och kört runt till travbanorna för att jag ska få tävla och träna och hjälpt till så att allt ska funka. Jag är oerhört tacksam för det. Jag är också glad för all hjälp vi har fått sedan vi var nya inom travet och köpte Puss för 10 (!!!) år sedan, det finns fortfarande hur mycket som helst att lära sig men utan hjälp hade vi inte varit kvar i ponnytravsvärlden idag.

Karsk
0

Jag vill tacka min mamma, min morfar och om det inte hade varit för min mormor som köpte karsk åt mig för några år sedan, så hade jag inte hållt på med hästar idag. Tyvärr så är mormor död sen året efter hon hade köpt karsk, men hon finns alltid med mig i tankarna,i hjärtat och genom min tatuering som jag gjorde för henne. Tack mormor!

Morfar är en underbaraste morfar. Han kör mig alltid till alla tävlingar och träningar på banan. Han kör mig även till stallet om jag inte har bil :) Tack morfar för att jag har dig!

Mamma du hjälper mig alltd när inte min tid räcker till och du följer alltid med på tävlingar för att ta kort. Det är bra att man har något som fotar en på tävlingarna. Sen är det alltid kul att bolla lite tankar om utrustning med någon(fast du inte kan så mycket om sånt.) Tack för att du hjälper mig så mycket! Du är underbar.

Jennie_A
0

Mina föräldrar, pappa Janne och mamma Guje!

Utan dem hade jag och mina syskon aldrig kunnat hålla på med våra älskade hästar. De har alltid stöttat oss med hästarna, trots att de inte hade någon erfarenhet själva. De sköter "den dagliga driften" av hästarna, med allt från mockning och fodring, skjutsning till tävlingar, till att åka med i vagnarna när vi tränar dem. Pappa är även den som sköter det administrativa kring tävling, medan mamma håller koll på vaccinationer och övrig hästhälsa.

Ett stort TACK till er!

Foto: Carl-Henrik Bondesson (Iva har värmt klart innan sin Guldsto-seger 2008, på bilden syns syster Annelie till vänster och mina föräldrar till höger. I vagnen sitter bror Jonas)

hermitage
0

Min mamma och syster sara

Sara hjälper mig med träningen och mamma sköter allt med vetrinären och dom stöttar alltid en.mamma hjälper mig att sköta om hästarna fast hon har problem med lederna.och sara som tar massa fina bilder:)

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Carpedium
0

# 6  Kyss

hannabrink
0

Helt klart så är det Carina Andersson och Calle Bengtsson som jag måste lyfta fram! De är dom som har gjort det möjligt att jag överhuvudtaget har kunnat fortsatt att tävla i ponnytrav. De ställer upp med körning till tävling och träning, foder, skoning, utrustning och en massa annat som betyder otroligt mycket. Jag har lärt mig så mycket under de här åren och även fast jag ofta påpekar att jag vet allt så stämmer det såklart inte, man blir aldrig fullärd!

Är rätt dålig på att visa min tacksamhet till er så det här var ett bra tillfälle. Kommer inte riktigt på något bra ord som visar hur glad jag är att ni frivilligt har stått ut med mig men tusen, tusen tack för att ni finns där!

PromiseMinanMorfeus
0

Min kära syster Annika Lundberg, Verkligen den som betyder oerhört mycket, hon hjälper en i alla väder och hon är en underbar syster. Hon hjälper mig till framgångar och vi har så kul tillsammans, ibland kommer klorna fram men hon vet att jag älskar henne oavsett. Hade nog inte orkar hålla på med trav om jag inte haft henne som stöd och hjälp. Jag älskar dig syster och du betyder enormt mycket även om jag är dålig på att visa det!

Pappa, En oerhörd förebild som ställer upp i ur och skur! utan honom så hade inget fungerat, han är verkligen den bästa pappan man kan ha och jag älskar honom så mycket, men även här är jag kanske lite dålig på att visa det, men du ska veta att jag älskar dig och utan dig hade inget fungerat!

Mamma, en underbar mamma som betyder mycket. Hon stöttar en och hon gör en glad. Älskar min mamma jättemycket och hon är världens bästa mamma!

Älskar även mina andra kära syskon, Andreas, Magnus, Stefan och Emma :) Ni betyder!

EmmiieNilsson
0

Jag skulle vilja tacka Mamma och Pappa, för att ni kör mig till stallet när jag behöver komma dit, ni kör till och från tävlingar, och stöttar mig på alla tävlingar!utan er hade det inte gått med ponnytravet!  Jag älskar er!! <33

Sen skulle jag vilja tacka Familjen Ramneskog, utan er hade jag inte klarat av något. Ni betyder sjukt mycket för mig! Jag älskar ER <33

nemesis
0

vad du är gullig Malin<3<3<3<3<3 

Måste säga att utan dig så hade jag nog gett upp hästarna för längesen.. du fick mig att fortsätta trots allt som hände med Kung Dar…..så länge du vill så kör vi vidare gumman!!!!

tack även till underbara pappa och mamma!!

CarinaA
0

#9 Tack Hanna ! förutom det där året när du var i din värsta "fjortisperiod"Flört så har du aldrig varit något bekymmer mest ett kärt nöje Oskyldig !! mvh Calle o Carina

savrarpstuteri
0

#4 Varsågod Glad!

EmmaCharlotta
0

Det blir solklart Annette Ericson och mina föräldrar för all hjälp inom ponnytravet (och me andra saker också) ni ska veta att jag e oerhört tacksam för eran hjälp me ponnyerna och träning och mycket mycket mera!!!!Skrattande

jag vill också tacka Annette för alla tips och råd träning och allt möjligt merSkrattande Jag är så glad för all hjälp jag har fått!!!!Skrattande

kltn
0

ja:) Anna Björk, hon har alltid ställt upp och skjutsa och lärt mig mer om ponny travet!! vill tacka henne!!!

Millaaann
0

Jag skulle vilja tacka min mamma, pappa och storasyster för att ni har hjälpt till och hjälper till med allt som har med hästarna att göra!! Therese som fortsätter att träna fast hon fallit för ålderssträcket, 3st hästar tar du hand om så väl bara  för att jag ska kunna tävla dem =). Är oerhört tacksam att jag även får äran att  köra finaste Ronaldo =). Jag hade inte klarat mig utan mina underbara föräldrar som alltid ställer upp, ni går upp tidigt för att fodra, mockar, skjutsar till tävlingar och även hjälper till med träningen på hästarna ibland =). 

TACK FÖR ATT NI FINNS OCH JAG HOPPAS VI FÅR ETT SISTA KANON ÅR PÅ TÄVLINGSOVALEN TILLSAMMANS  INNAN JAG MED FALLER FÖR ÅLDERSSTRÄCKET!! <3

Vikasstuteri
0

#17 Åh, vad man blir rörd Camilla, vi älskar dig ocksåGlad

fnut
0

Farmor och Pappa

Pappa styr och ställer, hjälper till med balans och berättar hur jkag ska köra. Ja, hjälper till med allt och det är bara att ringa han så vet ah exakt vad man ska göra!

Och farmor finns ofta där vid sidan och hejar och tjoar. Utmärkt kombination! :D

gotlandsruss
0

Åsa Björling

hon finns alltid där i med och motgångar, stöttar och hjälper till i alla lägen!
Hon hjälper mej att ta hand om Kro´nos och kommer alltid med tips och ideér. Skjutsar till tävlingar om mamma inte kan mm. Utan henne hade jag inte varit där jag är idag, tack Åsa!

Kajhugo
0

Tusen Tack. Och tack själv för all hjälp. Du är vetgirig och uppmärksam, alltid pigg på att lära. Jag hoppas du kommer att få en bra säsong.

Kram

Kajsa-B
0

Våra hjältar är hela familjen Hell.

Dom har alltid ställt upp med råd och dåd, lånat ut utrustning, stöttat och peppat Erika under hennes första tid i sukyn. Dom förmedlade så att vi köpte Daily Mail och Tefflan och sen att vi fick låna Tejas Du-Bonie som vi senare köpte. Vi hade Prins Baloo här över en sommar för att Erika skulle få känna på russ.

Sen har Erika fått tillbringa åtskilliga dagar på Rågsveden med sina hästar för att få travet att fungera.

Hela familjen har ställt upp och det har atid varit lika självklart för dom att svara på dumma frågor, hjälpa till att rätta till utrustning, knacka på en sko eller vad det än var.

För att inte gömma alla roliga stunder som vi haft tillsammans på stallbackar, under resepauser, på Rågsveden och senare även hos systrarna när dom flyttat.

Tack Barbro, Ulf, Maria, Lotta, Kajsa och Kerstin!!!!!!

anne-k
0

# 4 Tack, vad glad jag blir MilleGlad hjälper dig gärna.

Mixie
0

Jag vill tacka Cissi och Olivia (Granö) som ställt upp och lånat ut hästar till mig på de provlopp jag behövt göra för att behålla min licens när jag inte haft möjlighet att ta med min egen!! Ni är bäst! Flört

//Mickan

thilda-
0

Min hjälte det är faktiskt min underbaraste sambo och hans familj och mina nya vänner som jag har fått!

Jag flyttade hela 83mil hem ifrån till en helt "okänd mark", kände inte en kotte förutom min pojkvänn..
Han har hjälpt mig, stöttat mig, peppat mig och funnits vid min sida i vått och torrt!
Han har bland annat lärt sig att ta in och ut hästar, av och på täcken, fodra, mocka och stallet alla sysslor som hör till just för att vara snäll imot mig så tycker han att det är bra att kunna om det skulle tjärva ihop sig nån dag och att han kan få rycka ut till stallet och ta in o greja även fast han är totalt ointresserad!! Skrattande hur glad blir man inte då på skala 1 - 10?

Och sen så har jag ju min underbaraste svärmor som har hängt med och hjälpt mig med luddan, hon har bland annat hjält till med att skjutsa till och från tävlingar, till o från stallet när kristoffer inte har kunnat ställa upp!

och sedan mina nya vänner som jag har lyckats lära o känna under min korta tid hos kristoffer har fått hjälpa till på ett hörn, då jag och kristoffer fick vår första kris under förehållandet och dom ryckte in och hjälpte mig att träna luddan medans jag åkte upp till mamma igen för att få lite tid för mig själv och "reparera" mig.. Utan dom så hade detta aldrig gått!

Kristoffer m. familj och mina nya vänner är mina hjältar, utan dom så hade det aldrig funkat! <3

Mariaperson112345
0

tror hon blir jätte glad att duskriver så bra gjort att visa uppskattning :-))

kramiz Maria