Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 1979 ggr
skott
0

Har tråkigt så tippar Jägersro 2/5

Lopp 1 Är de ju svårt att inte tippa Tosan som vinnare med den raden. Aronsson brukar dessutom alltid ha sina hästar i topptrim så detta blir ett lätt lopp för henne. 2a blir fina Namnlöse som gick ett riktigt kanon lopp på tomelilla 10/4 men verkade inte riktigt ha distansen i kroppen vilket jag tror han har nu. 3a blir Ljungens Copiad som fått skänka ner någon sekund men ser fin ut på träningarna och tror han putsar sitt rekord med 1.5sekunder här.

Lopp 2 Hoppas jag av hela mitt hjärta att Erikas sip of Bunna vinner, efter all otur på halmstad så är de deras tur, Lycka till Isak.

Lopp 3 Skit lätta lopp att tippa ju, Vem kan slå zhakira här??? jo ingen såklart. här sopar hon banan med alla och vinner lätt på nya rekordet 2.16 Martina är i form dessutom så det är bara till att gratulera.  2a blir marquise Leaf   3a Biela Skrattande

Lopp 4 Vinner Roshems Lord

Lopp 5 Vinner Ramiina lätt som en plätt Nu är både häst och kusk sugna på att få sin 1a. Ramiina vinner på tiden 2.26, 2a blir Mycina 3a blir lillgumman.

Lopp 6 Tosan tar sin andra seger för dagen och vinner på 1.57 före Allgunnens Yra 3a Ijor

Lopp 7 vinner Maja

Lopp 8 vinner Skottlight  2a Jana Skott Skrattande

Lopp 9 Vinner Ernst Ronaldinho såklart, 2a marquis Leaf 3a Farmens Ultra

lopp 10 vinner Mimmi

Lopp 11 Tyvärr väldigt tunt med hästar men här tror jag Kevin och Yra plockar sin andra 1a för säsongen 2a blir Muskot  3a Ernst Ravelli

Lopp 12 vinner allgunnens Axa

Lopp 13 Vinner helt solklart Bonito som tjänar en väldig massa på handikappen, helt klart snabbaste hästen som kommer vina förbi dem andra. 2a blir Skräcken sen håller jag öppet för 3eplatsen

Kvallopp russen  Flört Kul att gissa tider men först blir såklart Mogwli som ska bli jätterolig att se när han gör sin Comeback han kvalar på tiden 1.48, Tätt följd av Lanso Ess en kanon travare som är inköpt av fam Ekslätt med endast sina 14starter så tror jag han blir ruggig i kvalet tror han landar på 1.49. Ja sen vill jag inte vara egoistisk men tror Ravenna Ernst  kniper 3eplatsen efter Endast en månads träning efter 2.5 års mammaledighet  så hoppas vi på tiden 1.59, 4a blir palmbackens Fideli som kvalar på 2.48. 5a Laponja som jag aldrig sett så låter de vara osagt vilken tid.

Liiiiiiinn
0

Kul att läsa! Men är ravenna med i kvalet? kan inte se henne på listan på sptf… Finns det andra listor ?

skott
0

Ja den nya sptf listan är hon med på, men den är tydligen inte upplagt på sidan ser jag nu men kommer upp när programmet trycks hon har startspår 3

Kiimzan
0

Laponia har sprungit på 2.49 på Tomelillas propagandadag.

Jag körde inte henne fullt ut så vi ska nog klara det om hon går som hon ska :)

AmandaZ
0

Lopp 1: Basse eller Namnlöse

Lopp 2: Erikas Sip of Bunna.

Lopp 3: Zhakira Zojvide

Lopp 4: Slättens Ajax

Lopp 5: Lill-Gumman eller Ramiina

Lopp 6: Ijor eller Allg. Yra

Lopp 7: Dalsgårds Joker

Lopp 8: Ljungens Nina

Lopp 9: Farmens Ultra

Lopp 10: Mimmi IV

Lopp 11: Ernst Ravelli eller Katla

Lopp 12: J.M.Dahlia

Lopp 13: Skräcken, men jag hoppas på våra egna :)

MarcusJohansson
0

Jag kanske tippar senare men det tar en sådan tid för mig.

Jag vill bara att alla är uppmärksamma på att jägersro shopen firar våran årspremiär med jättebra pris på helt nya ponnyselar!

Passa på att ta med pengar så har ni nog chansen att göra fynd!

MarcusJohansson
0

Lopp1: Tosan, Ljugens Tindra, Mirella II

Kommentar: Tosan är en mycket fin dam. Tror hon skall ta hem detta. Tindra och Mirella duellerade friskt redan förra helgen på Halmstad. Tror dock scenariot är lite samma här. Tindra och Mirella slåss sin emellan medan tosan kommer bakifrån. Dock varning för distansen!

Lopp2: Erikas sip of bunna, Allgunnens Anny, Emmeros Eros.

Kommentar: Jag hoppas Isak får runt henna för jag tror hon är bästa hästen men hon blir så otroligt het vilket är ett stort minus. Nu hoppas jag Isak är Cool så kanske det blir hot!

Lopp3: Har häst i loppet. Notera första loppet i P75!

Kommentar: Heja surmulen!

Lopp4: Roshems Lord, Månstorps Kiwi, Farmens Royal

Kommentar: Lopp två inom p75, ja vad säger jag här?  Lord är överlägset bäst om man ska tro förhandsgissningarna men det finns förutom attd et handlar om unga hästar som alltid ör sina egna värsta fiender, två hot.. Mi och Isak med respektive ponny. Jag tror Royal har nytta av att stå lite framför och kiwi av att följa efter Lord. Det gäller att Lord är upplagd för att vinna. Men är han det tror jag ändå han är bäst just nu!

Lopp5: Ramiina, Lill-gumman, Skotts Doolyes,

Kommentar: Den svårast att bedöma här måsta vara Doolyes. Den hästen kan springa men han har spänt sig som en stålfjäder när jag sett honom innan! Ramiina blev snöpligt diskad på HD förra helgen efter att mycket bra lopp så jag tror han har nosen fösta MEN lill-gumman vann min respekt på Tomelillas första officiella tävling. Jag tror det kan bli tufft i lopp 5!

Lopp6: Tosan, Allgunnens Yra, Allgunnens Åhellen

Kommentar: Tosan säger spets och slut tror jag . Hon kan troligen sänka så nog sagt där. Det finns en risk att jag blir misshandlad av våran ordförande nästa styrelsemöte men jag trodde inte det skulle var så farligt att möte Kevin Elofsson i början av denna säsongen. Jag tänkte, dum som jag må vara, att nä Kevin är inte bra nog på russ än. Han behöver nog mer rutin bakom storleken större först. Men ja det kunde jag ju glömma. Brizy cup vinnaren 2009 har svept fram som en yrstorm bakom yra. Jag tror det blir 2:a bakom undflyende Tosan. Syrran och Åhellen kniper 3:an.

Lopp7:  Silver Queen, Maja, Maja III

Kommentar: Maja, Maja och Queen. Det hade varit riktigt latjo om Maja II varit med också. Ännu bättre om Maja vann, Maja II blev tvåa och Maja III blev trea.

Jag tror Silver Queen vinner sin andra seger här. Maja tar andraplatsen och Maja III trean.

Lopp8: Ljugens Nina, Ripadals Cindy, Romeo

Kommentar: CH blev själv lite impad över Ninas insats på Tomeilla. Tror på henne här faktiskt. Ripadals Cindy kan nog följa med där framme och Romeo har gått bra med Sara Olsson. Men Varning för distansen. Bakhästarna Astrid, Jana och Brutus kan nå fram!

Lopp9: Farmens Ultra, Marquis Leaf, Biela

Kommentar: Ultra ser farlig ut här och det gör även Biela och Marquis Leaf. Det enda jag undrar är om de hinner fram på kort distans. Andra hästar är Ernst Ronaldinho, Peron och Cancan.

Lopp10:  Allgunnens Ösa, Emerons Fantasia, Nova I

Kommentar: Nu orkar jag inte raljera mera. Tror helt enkelt det blir så här bara!

Lopp 11:  Karla, Muskot, Allgunnens Yra

Kommentar: Katla är världens bästa sto på voltstart! Tror helt enkelt inte Chikita håller bena i styr. Hon behöver nog en lätt resa. Muskot blir tvåa och Yra/Kevin trea.

Lopp 12: J.M Dahlia, Chocolat chip, Emmerons Cirrus

Kommentar: Bra med lopp Men jag måste till jobbet nu. Pallar inte skriva mer!

Lopp13: Skräcken, Tyko Z, Hults Bonito

Kommentar: Yes sista loppet. Jag tror montéstjänan Skräcken kan vinna här.

ErikaAndersson
0

#16 jag skrattade när jag läste komentaren om bonnie, menar du att min lilla häst "hon blir så otroligt het" hehehhe… Flört helt rätt!

evamamma
0

#6 Vad menar ni med P75?

Nathalie_p
0

Lopp 1:  1:a Tosan, Ser ju ganska säkert ut för henne…, men tror Ljungens hästarna kan bli farliga.. Hoppas på min egen Ljungens Copiad, så klart Flört

Lopp 2: 1:a Erikas Sip of Bunna, tror hon och Sweet Shakira kan slås om segern, kanske Allgunnens Anny överraskar?

Lopp 3: 1:a Zhakira Zojvide, ser ganska så säkert ut, men vet inte vad Marquis LEAF kan, båda hästarna är ett år äldre nu.

Lopp 4: 1:a Roshems Lord, denna finfina uppfödning kan nog gå långt ;D hehe, tror han vinner ganska stort om han inte får för sig något annat….

Lopp 5: 1:a Ramiina, har jag sett/hört går mycket bra!

Lopp 6: 1:a Tosan, men Ijor kan nog bli ett hot.

Lopp 7: 1:a Maja, tror hon vinner ganska lätt.

Lopp 8: 1:a Ljungens Nina, gick väldigt bra tid på Tomelilla, tror Turbo B & Skottlight kan bli svåra om de går sina rekord.

Lopp 9: 1:a Farmens Ultra, tror hon har mycket kvar att ge!

Lopp 10: 1:a Allgunnens Ösa

Lopp 11: 1:a Katla

Lopp 12: 1:a J.M Dahila, går kanon bra, men kommer nog få det tufft för Allgunnens Axa går också bra.

Lopp 13: 1:a Skräcken, Han brukar ju gå väldigt bra i montén, men man vet aldrig vad tilläggs hästarna har att komma med.

S-ylvander
0

Lopp 1: Tror att Tosan vinner det här om man kollar raden så har hon nog några sekunder sparade. Tvåa blir Ljugens Copiad som har sprungit på bra i träningarna. Trea tror jag att Ljungens Tindra blir.

Tosan - Ljungens Copiad - Ljungens Tindra

Lopp 2:  Etta tror jag Erikas sip of bunna. blir. Springer på bra och är ett stort hot. Tvåa blir Sweet Shakira. Trea blir Nathalie med Allgunnens Anny.

Erikas sip of bunna. - Sweet Shakira - Allgunnens Anny

Lopp 3: Etta blir snabba Zhakira Zojvide. Sen kommer nog Biela. Trea blir Ripadals Ramona.

Zhakira Zojvide - Biela - Ripadals Ramona

Lopp 4: Jag tror att Roshems Lord vinner om han skärper sig. Han är snabb så han blir svårslagen. Tvåa tror jag Slättens Ajax blir. Trea blir Allgunnens Cina eller Månstorps Kiwi.

Roshems Lord - Slättens Ajax - Allgunnens Cina/Månstorps Kiwi

Lopp 5: Tror det blir hård kamp mellan Lill-Gumman & Ramiina. Tror dock att Lill.Gumman sätter nosen först. Trea blir Skotts Dooelys.

Lill-Gumman - Ramiina - Skotts Dooelys

Lopp 6:

Tosan - Allgunnens Yra - Allgunnens Åhellen

Lopp 7: Tror Maja vinner om hon inte slår upp sitt sår igen..

Maja - Silver Queen - Dalsgårds Joker

Lopp 8:

Ingen aning.

Lopp 9:

Farmens Ultra - Ernst Ronaldhino - Biela

Lopp 10:

Allgunnens Ösa - Nova I - Mimmi IV/Emmeros Fantasia

Lopp 11:

Katla - Ernst Ravelli - Allgunnens Yra

Lopp 12:

J.M. Dahlia - Chocolate Chip - Allgunnens Axa

Lopp 13:

Skräcken - Hults Bonito - Ture II

Alla som fotar får gärna ta många bilder på Maja & Roshems Lord :)

MartinaFrick
0

#6 p75 är ett litet kul tidfördriv vi hittat på. V75 fast ponny så att säga. Man tippar vinnaren i 7 lopp. sedan får alla med 5, 6 och 7 rätt pris. 5 rätt penset, 6 rätt strumpor eller keps tror jag det blir och 7 rätt ger en tygkasse med badlakan, piketröja och ett usb minne.

GiantNightStar
0

Lopp 1    Ljungens Copiad

Lopp 2    Allgunnens Anny

Lopp 3    Zhakira Zojvide 

Lopp 4    Roshems Lord

Lopp 5    Ramiina

Lopp 6    Tosan

Lopp 7    Maja

Lopp 8    Ljungens Nina

Lopp 9    Ernst Ronaldinho

Lopp 10   Allgunnens Ösa

Lopp 11   Algunnens Yra

Lopp 12   Allgunnens Axa

Lopp 13   Ture II

Lycka till allihopa.

Mad-Lin
0

Lopp1:Jag tror nog att Ljungens Copiad kan bli farlig men om Zob-Zob får en bra start och beter sig rätt igenom loppet kan hon nog bli farlig ohn också.

Lopp2:Ska köra min egen häst nummer två Sweet Shakira och hoppas verkligen på att årspremiären blir succé men tror att Allgunnens Anny också kan bli farlig.

Lopp3:Hoppas verkligen att kompisen Clara och hästen Batens C.H. gör ett bra lopp och hoppas verkligen att hon kommer bland dom första men hon får akta sig för Pilgrim och Brilona T.J..

Lopp4:Får lov att hoppas på kompisarna Sörbys Xakt och Slättens Ajax.

Lopp5:Tror att det kan bli ett ganska öppet lopp men tror att Lill Gumman kan klara detta.

Lopp6:Tror att Ljungens Pärla kan göra ett riktigt bra lopp.

Lopp7:Hejar på kompisens häst Dalsgårds Joker.

Lopp8:Tror på Turbo B. och Romeo.

Lopp9:Tror att det kan bli en ordentlig fajt mellan Zevilla och Ernst Ronaldinho.

Lopp10:Inte många hästar med i loppet men jag tror på Nova I. och Mimmi IV.

Lopp11:Inte många hästar med här heller men jag tror nog att Ernst Ravelli, Katla och Hults Chikita kan vara med om en ordentlig fajt.

Lopp12:Är själv med i loppet med samma häst men om inte mig själv får jag hoppas på Dalsgård Kalypso.

Lopp13:Ok sista loppet hoppas jag på Hults Bonito eller Mycella.

Lycka till allihopa och jag hoppas verkligen på bra väder imorgon!Glad

Emmelie93
0

Lopp1. Tosan

lopp2. Erikas sip of Bunnahabain (stavning :S)

lopp3. Kör själv Minisorken… blir ett tufft lopp :)

lopp4. Har kavat i loppet… Tror att Allgunnens Cina tar detta loppet

lopp5. Kör själv Monami… detta blir också tufft ;)

lopp6. Tror att Tosan tar detta också

lopp7. Maja

lopp8. Turbo B kanske ;)

lopp9. Ernst Ronaldinho

lopp10. Mimmi IV

lopp11. Katla

lopp12. tufft lopp men tror att J.M. Dahlia har nosen före…

lopp13. Skräcken

Lycka till allihopa :)

Hoppas att vi har tur med vädret :D

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

OliviaL
0

Lopp1. Tosan vinner nog lätt om inte Ljunges Copiad lurar sig fram till seger.

Lopp2. Jag hoppas att Erikas sip of Bunna. eller Shakira tar hem loppet, så HEJA ISAK och LINNÈA!!!!!

Lopp3. Jag får vara snäll mot mina kompisar, så jag hoppas på att Batens eller Marqius Leaf tar hem segern! Annars blir den nog Zakira.

Lopp4.Får hoppas på att mina kompisar, antingen Ajax eller Exakt tar hem segern i detta lopp!!!!

Lopp5.Monami eller Mycinda tror jag:)

Lopp6.Jag hoppas Att Amanda och Ijor tar hem segern, så HEJA AMANDA!!!

Lopp7. Jag tror Dalsgårds Joker tar hem segern, har gått snabbare en sitt rekord dem senaste veckorna!

Lopp8.Tror på Turbo B:)

Lopp9.Tror på Mary eller Ernst Ronaldinho

Lopp10. Mimmi IV tar hem det:)

Lopp11. Katla eller Hults Chikita om hon inte galoppera bort sig!

Lopp12. J.M. Dahlia eller Kalypso:)

Lopp13. Skräcken hoppas jag på!!

Lycka till Alla som tävlar på Jägers och hoppas det blir bra väder!!!

StallTolanga
0

När börjar allt är det 12.00?

/mi

Tonisen
0

Ja, första loppet går kl 12, kvalen går 11.20 tror jag ;)

StallTolanga
0

Tack

|mi

Tonisen
0

alla tiderna kan du hitta på jagersro.se

zevillaaa
0

Lopp 1: 1 Tosan 2.Ljungens copiad 3.Jana skott

Lopp 2: 1  Erikas sip if bunna 2. sweet shakira 3. Allg Anny

lopp 3: 1. Zhakira Zojvide 2. Biela 3. Ripadals Ramona

Lopp 4 : Hoppas och tror så klart på ajax :)                                       1.Slättens Ajax 2.Roshems Lord 3.Allg Cina

Lopp 5  1.Skotts dooleys 2. mycinda 3. Lill-gumman

Lopp 6 1. Tosan 2.Allg Yra 3.Ijor

Lopp 7 Hoppas verkligen att Joker sätter nosen först !:D

1. D.joker 2. Maja 3. Silver queen

Lopp 8 1.Skottlight 2. Turbo B 3.Ljungens nina

Lopp 9 : Tippar inte, kör själv här..

lopp 10. 1 Allg Ösa 2. Mimmi IV 3. Nova!

Lopp 11 : Alla hästar i detta loppet är bra,men tror att katla vinner men hoppas att det går super bra för chikkan  :D heja heja!!

1. Katla 2.Chikkan 3.Ernst ravelli

lopp 12. J.m . Dahlia har vatt bra så jag tror att hon vinner detta loppet.

Hoppas och tror att det går bra för kalypso och kajsa :D

1. j.m . Dahlia 2. d. Kalypso  3. allg Axa

Lopp 13 hejjahejja josse och ture!! :D:D:

1. Skräcken 2. ture 3. Hults bonito

//  the kings in halmstad :D dvs.. emilia larsson och elvira otterström :D