GLÖM EJ NU ANMÄLA FRIHANDICAP PÅ FREDAG RESTEN AV LOPPEN PÅ SÖNDAG
MVH//JVP

#1 bra att du sa det för det hade jag glömt
Vi planerar att anmäla iallafall

hur är det om de fick 5 dagars startförbud den 2 maj , då kan man väl anmäla ut på fredagen den 7 maj ändå eller? det står ju startförbud och inte anmälningsförbud eller hur funkar det , någon som vet , är så dålig på dettta
finns redan en sådan om Vaggeryd ;) man får bläddra bak lite.. ;)
#3 Det är 5 dagars start och anmälningsförbud, så du kan inte anmäla ut på fredag.

Fast räknar man From den 2 maj som han fick det så borde de ju bli torsdag.
Söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag …
Man borde ju räkna från den dagen de får det och inte dagen efter eller ?

Sen så står det ju på en häst tex 5 dagars anmälningsförbud där står inte startförbud på den hur kan de komma sig då om det nu ska vara samma ?
#7 Det börjar gälla dagen efter, du kan läsa Sptfs allmänna bestämelser p 10.

Jag hittade svaret själv , lite konstigt att det står anmälningsförbud på någon och startförbud på andra kan jag ju tycka borde stå samma på alla för att det ska vara lättare att förstå ..
Synd att det var frihandicap på det loppet som vi hade tänkt gå ut i och eg det som jag allra helst ville ha ut häst i , ja ja då får vi diskutera här hemma hur vi ska göra …

#9 Men om man får startförbud måste man väl inkomma med friskintyg, eller har jag fel?
Ni sosm vill anmäla till Östruss lopp och skall skicka in kopia på passet kan även faxa på 0370 658261

#10 Nope de behöver du bara om de skriver att de kräver friskintyg.
fast jag är lite smått irriterad på den där veterinären nere i skåneland :P han såg något som många av oss andra inte såg tydligen och sen att han är otrevlig när dottern frågar varför är ju en annan sak.

#11 Synd att inte kval räknas som officella lopp ;)
Nyss inkommen från stallet och de första anmälningarna till JVP:s allra första ponnytravtävling har nu dimpt ner……
!
Jätteroligt!
Hoppas många följer efter…….
!