Axevalla 16 maj inställt

de va ju jätte synd :( ja som hade super lopp!

Så tråkigt, Axvalla är en av mina favoritbanor.
Nu hade vi inga lopp till monis den här gången men det är alltid väldigt tråkigt med instälda travdagar.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Va tråkigt med ytterligare en inställd tävlingsdag. Är det bara en tillfällighet eller kommer peninghandikappet ta död på ponnytravet?? Förr fick man ju tvångsstryka många hästar pga överanmälan runt om på banorna… Tråkig utveckling av travet.
Tycker synd om alla som suttit och tränat hela vintern och laddat för att få köra och så blir det inget.

#3 Tycker egentligen inte det var något större fel på propparna efterssom de var stängda på tid. Men det finns iof en utpräglad mistänksamhet innom ponnytravet mot alla typer av penga hcp, detta då det varit så många penga hcp lopp som skrivits ut på ett väldigt, enligt mig, tokigt sätt.
Jag tror istället att det är många som kommit igång väldigt sent med träningen i år pga den stränga vintern. Kan vara så att många känner att man inte har hästarna på topp och då helre väntar till senare innan tävlingspremiären.
Men sorgligt är det, ligger så mycket arbete bakom en tävlingsdag och det blir ett sådant antiklimax när det inte blir av.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

ja tycker att propparna var väldigt bra faktist :) tråkigt verkligen att de inte blev av. De va mitt ända lopp för mitt russ i maj. Finns inget annat nu :( men men vi får hoppas att de kommer fler proppar som passar oss
Men vad tråkigt med ännu en inställd tävlingsdag
!
Visst brukar det vara lite mindre startande på tidig vår men två heldagar inställda redan är jättesynd för både aktiva, funktionärer och arrangörer.
Vi får verkligen hålla tummarna för att tävlingslustan kommer igång
!

Verkligen tråkigt att de blev inställt, tyckte inte heller att det var dåliga proppar dit , vi kunde inte då jag inte är hemma lördag söndag , ska på avelskurs.
Jag tror att det har blivit så och det var problem alla redan förra året att folk anmäler inte ut om de inte tror att de kan vinna tex , det hör man ofta inte lönt att anmäla på den och den proppen för där kommer säkert den hästen gå ut och då har jag ingen chans att vinna , sen håller jag även med Jerker om folks misstänksamhet med penninghandicap bla
Men helt ärligt jag trodde inte anmälan gick ut förrens på söndagen , men såg nu när jag läste lite noga att det var telefon tid mellan 8.00-9.00 hemsk tid ;) , jag hade faktiskt inte kunnat ringa den tiden ens idag då jag var på samtal i skolan tex , men man kan säkert anmäla tidigare om man vill …
Jag gillar ju mail anmälan eller direktanmälan som tex Halmstad och Jägersro har :D

Tråkigt att höra!
när de ligger så mycket arbete bakom att arrangera en tävlingsdag. Sitter själv med i en styrelse och vet hur mycket planering som krävs, och sen får man det här resultatet. Då känns de inte så bra.
Men som sagt, undrar varför det blir så få anmälda?
Jag vet i alla fall att de är bara att bita ihop och kämpa på, och hoppas på fler anmälningar till nästa gång, Kör på!

Neej va tråkigt, de vart ju jättebra löp till min lille pålleman :(

Neej så tråkigt :(. Måste väll gå att fixa på nått sätt!!!. Tråkigt, då har Ax bara en Heldag kvar och den e i Okt :S
Sååååå synd!!
Vi hade verkligen sett fram emot att åka till axvalla, vi har aldrig tävlat där!
Men jag tror kanske få anmälningar kan bero på den tuffa vintern som varit??, vi har själva haft mkt svårt att träna i vinter och kom igång sent.
Hoppas absolut att vi får komma till start på Axvalla i oktober!
Nej, vad tråkigt! Då är det alltså inga kval eller någon ting va? Hade verkligen sett fram emot denna heldagen. 

Tråkigt med ännu en inställd tävlingsdag!
Jag tyckte Axevallas proppar var bra till denna tävlingdag, anmälde inte pga att jag arbetar den dagen. Jätteråkigt att den blev inställd.
Att det är tidigt på säsongen skulle vara ett argument för att få anmäler tycker jag känns lite tveksamt, ´Halmstads tävlingar 25 april motsäger det till viss del där var väl ungefär 6-8 anmälda och startande i varje lopp.
Veritas odium paretFörvånad