Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbilder
Läst 8412 ggr
NatthaBlom
0

Hoppande ponnytravare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar ni hoppa era travare o jobba dom på ridbanan el i ridhuset?

Då kanske du har någon bild du vill dela med dig av? :)

ROSENHÄLLS MAWERIK 22/5

CarinaO
0

Här är Sobel JSA när Evelina rephoppade med honom för andra gången,han vill hoppa mycket högre änn vad han behöver :)

C-Ainerud
0

Var på stallhoppning på stall lilljärva i lördags, där var många ponnytravare och tävlade.

På denna bild vår Oliver Pascal med Amanda Appelbro

C-Ainerud
0

Mikaela Lindfors Juniette som snart ska kvala, ryttare Mickis

C-Ainerud
0

Marianne (Mira) med Ida

C-Ainerud
0

Josefin med Disa

C-Ainerud
0

Isac, tror ryttaren heter Magda

C-Ainerud
1

Winnica med Emilia Telhammar

C-Ainerud
0

Melizza Z

C-Ainerud
0

Spice Girl, ryttare Josefin Sparrdal

C-Ainerud
0

Fler bilder från tävlingen finns på vår hemsida www.ebbanbebban.se

hannabrink
0

Brukar löshoppa och ponnyn älskar det! :)

eemmap
1

Bakelsen är en jäkel på att hoppa ;)

Hoppar 1m på bilden :)

eemmap
0

Maracas kan också, lite lägre höjder :)

Polenta
0

Polenta är enbart löshoppad än så länge :) Hon är inte riden så jättemycket, men vi har börjat tagit lite lektioner och börjat jobba henne under ryttare, det tycker hon är roligt men lite lat är hon ibland :P Hon har löshoppat ungefär 75 cm :)

cornelia__
0

jag hoppade 60cm bana med min shettis och ho är löshoppade 95cm:)

clarro
0

Björksta Guten har hopptävlat lokala/regionala tävlingar klasser från 60-80 =)

http://carolineforsner.blogg.se/

ebba93
0

blexter och jag :P jag har hoppat 80 cm med han:)

MonteMira
0

Här är mira på sin första hopptävling LD felfri :D

Mandah
0

Var nere och gymnastikhoppade tino idag.
I slutet så tog vi bort alla hinder och hade bara en oxer kvar och höjde, det låg väll på 80-90cm till slut. :)
Har inga bilder när jag hoppar honom..
men han är inte direkt någon hopphäst, men han tycker det är roligt! :)

Dusty (shettis) hoppade jag jätte mycket förut, vilken teknik han har! Och snabbvänd och fullfart. :')
Har hoppat 90cm med honom med mig på ryggen, och löshoppat 110cm.
(Han är själv 101cm i mankhöjd)  

Slänger med en bild när jag springer med och hoppar med Dusty , är typ 90cm högt skulle jag tro på bilden.. :)

DPTK
0

Jonglör här :) . han hoppar 90 bana och 105 lös hoppning :DD .

hade tyvärr ingen "hopp " bild

sofia-
0

Hej!

Kul att se en hoppbild på Jonglör också. Har han tävlat i trav något i år?

MVH Annika Ljungberg med Fröken Elvira Dalarna

Obs användaren lånad

Karsk
0

Karsk var hopphäst innan jag tog han. Och jag har hoppat han lite ibland och det har han tyckt ha varit kul.

När jag har hoppat han så har han hoppat 1 meter :)

Teja-Bea
0

Valter var en jätteduktig hoppare. Han tävlade i LB/LA i flera år. På bilden rider Sandra Nilsson i deras sista hopptävling tillsammans.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Teja-Bea
0

Silverboy har vart på en clearroundtävling med Elin Tigér Bohm som ryttare

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

chriztinee
0

Douglas tävlar dock inte i ponnytrav , men han är ett russ som är väldigt duktig på att hoppa så han får va med ändå :)

Det är min kära sambo som har varit fotograf . EN HEL ridlektion knäppte han kort utan att ställa om kameran till rörelse !
Så ja , kvaliten är ju verkligen inte den bästa . Inga kort att sätta upp på väggen precis . Men man ser ju iaf hur duktig han är :)

På bilden hoppas han 95 cm . Högre går ju tyvärr inte att bygga med dessa cavalettiblock .

chriztinee
0

Douglas 70 cm :)
Tur att det är russen som ska va i fokus och inte ryttarna .
Min ridlärare hade ju gapat rakt ut om hon såg mina fötter :O

Granit-Jimbo
0

Katrinebergs Jimbo, första hopptävlingen:)

Denna kommentar har tagits bort.
Malu
0

Min shettistravarvalack Tjängvide Fridolf älskar att hoppa! Har löshoppats 85 cm (han är endast 4 år och 101,5 cm i mkh!).Hoppar även med ryttare men lägre då.
Han har i år också debuterat i körningens tävlingsgrenar; maraton,precision och dressyr.

jessssica
0

Kul med så många hoppande ponnytravare! :D

Mina ponnytravare har inte tävlat nåt i hoppning, har bara tävlat mitt russto i hoppning men hon är ingen ponnytravare.

Kruton har jag gymnastikhoppat på hemma, typ som cavalettiserier, nån gång :P

madde89
0

sherdil  älskar att hoppa löshoppat 1 meter

under ryttare är han bra hoppad 1 gång då louise hoppade honom i skogen men jag berättade efteråt att han inte var hoppad förut under ryttare skattade hon bra.

monte-alskare
0

Winnica o jag hoppar 1m banor utan problem, tävlar i hoppning just nu, har tävlat upp till lb

Marianne (Mira) o jag hoppar 1m utan problem här också och ska ut nu och tävla i ld lc.:)

Anton M hoppar lite stallhoppningar med olika ryttare och hoppar upp till 75cm än.

*Winnica och jag på bilden

Dianaross
0

Diana-Ross hoppad 110 cm. Dålig bild men man ser ju att hon hoppar Flört

Dianaross
0

#33 Diana är även löshoppad 130 cm. Flört

Karsk
0

Om jag hade en ridbana nära mig skulle jag hoppa karsk mycket mer än vad jag gör, för han älskar det och är superduktig :)

jessssica
0

#34 Oj :D

chriztinee
0

#35 I slutet på juli ska jag flytta hem hästarna till mitt hus . Då får jag en egen ridbana . Men nu , medan dom står hemma hos föräldrarna , hoppar jag med Douglas i hagen . Fungerar ju superbra de med :)

Man tager vad man haver :)

Dianaross
0

#36 hehe, jo hon kan liksom dedär med hoppning ganska bra Tungan ute

ryttarn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lilla Ross Man som blandannat van Lilla Elitkampen 2000 är ju numera galopör på Täby galopp. I söndags blev han även klubbmästare i hoppning, en riktig allroundshettis.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

ryttarn
0

En stilstudie på Lilla Ross Man och Jeff Åkesson

Jerker Klang,

www.isil.se

aamaandaahh
1

Axl ( 4 år ) och jag förra året. Hoppar utan sadel eller tränas. Kunde hoppa med han utan grimma också, underbar häst!

Polenta
0

#41 Amanda du är ju tokig! :O;)

Polenta
0

Kan säga det med att Polenta har blivit hoppad under ryttare för första gången med här förra veckan. Det gick jättebra! Måste skylla på mig själv lite med, då jag är lite klumpig och lite i längsta laget för att hoppa henne …

Men vi hoppade först ett litet sockerbits-kryss och sedan ett sockerbits-rättuppstående ;) Hon var väldigt framåt på hindret och hoppade utan tvekan! :)

bea28
0

#34 wow, vilket hopp, vilken häst! :D

aurore
0

C-Ainerud
Är det du som fotat på solvalla 16/5?

jättefina bilder iaf.
Vad använder du för kamera?

aamaandaahh
0

#42 hihi lite kanske :) hoppar nästan alltid utan sadel iaf. Men Axl var så snäll så han hoppade jag utan att ha grimma ibland. :)

NatthaBlom
0

Har varit med på hopplektioner med Mawerik utan sadel några ggr också faktiskt väldigt roligt :)

Polenta
0

#46, #47 Ja jag skulle då aldrig sitta kvar iaf ;P

Dianaross
0

#44 Visst va de ganska snyggt hopp? Tungan ute

MagganS-B
0

Lova Ess (hon som är i min avatar) "löshoppade" över en 1,40 grind när hon blev rädd för en skördetröska bredvid sin hage…..Glad

Russen kan göra precis vad som helst, är jätteduktiga hoppare….kanske ni skulle ta en tråd om travruss som går dressyr också! Skulle vara kul att se…..

C-Ainerud
0

#45 tack, om du menar bilderna från solvalla på vår hemsida www.ebbanbebban.se jag har en Nikon D80 Glad

aamaandaahh
0

#47 ja visst är det! :) hihi jätte kul. f

aamaandaahh
0

#47 ja visst är det! :) hihi jätte kul. fast

aamaandaahh
0

fast kanske inte lika roligt om hästen skulle tvärstanna ((:

wilson
0

Trofe startar både hoppning och dressyr, bilder finns på www.trofe498.se

:)

NatthaBlom
0

#54 men det har du rätt i :P tur man har en som förmodligen aldrig lär stanna :P

aamaandaahh
0

#56 haha det är ju tur, Axl älskade att hoppa så att hoppa han barbacka var inga problem alls! :D

[Grabbarna-A]
0

#39 40 Vi har varit på samma hopptävlingar nu i vår så jag har sett dom live…

#46 Coolt Cool, vilken balans du har.

Tessma
1

Vi brukar löshoppa våra ponnyer. Shettisarna älskar det. Vi brukar leka med dem i paddocken springa och busa med dem. Dem fintar oss och hoppar och fintar igen. Dem älskar det. Alla utom Candy för han har en viss aning och springa ut varje gång. Är samma med longeringen, det passar i fem minuter sedan har han dratt iväg med linan på väg ut genom staketet.

Han vill väl ha något roligare att göra. Men han älskar våra galoppturer ute i skogen. Full fart hela vägen. klockade honom på  banan tusen meter, 1,47, och jag drev inte på han utan han kan snabbare. Kanske hör han hemma på galoppbanan och inte på travbanan. Vet någon vad kvaltiden på galopp ligger runt?

kimmoberg
0

brukar hoppa Goofy ganska ofta,fast de blir bara utan sadel. synd att jag är alldeles för lång annars skulle de vara kul att hopptävla honom;) han har hoppat 75cm med mej barbacka(han är 1m i mankhöjd) bilden tog vi igår då han hoppade ca 65/70:p vette fasen vad jag gör med mina fötterxD

suefia
0

Jag och ponnyn Jako KL förra sommaren :)

har ingen bild från år 2009, men det dröjer nog inte länge innan vi fixar oss nån bild från iår :)

dissa min min, jag e koncentrerad xD

MISSY-E
0

Dhiza hoppar jag massor och hon tävlar trav också

jag har varit med på hopplektioner med henne

hon är tävlad också men dock inte med mig

här är hon när jag hoppar

CarinaO
0

Här en till bild på Sobel JSA och Evelina som hoppade ikväll.

aamaandaahh
0

#58 haha aa, tack ! kan nog behövas för att sitta kvar :D

CarinaA
0

Ponnytravare som får vänta med att starta eftersom han tävlar hoppning just nu! 4år e Skotte u Kullens Julia, alltså halvbror med Piggybank !

kimmoberg
0

#60 nyare bilder på Goofy:)dom där ja hoppa barbacka tog ja förra veckan de andra 2 tog ja förut idag:D inte så bra kvalité men de syns iaf;)

Tonisen
1

Skräcken älskar också att hoppa :)

Kiimzan
0

Sessan älskar att hoppaGlad

På bilden är det min kompis Maxine som hoppar henne.

Emmelie93
0

Brukar Löshoppa mina hästar :)

Rekord ;) :

Shettis

Kavat: ca 80cm

Lindi: 110cm även hoppad med mig på ryggen för 3 år sen och då hoppade hon 110cm som högst ;)

Russ

Monami: ca 80cm

Har tyvärr inga bilder på denna data ;)

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

jessssica
0

Hihi :) Ja dom kan bara dom vill. Julia hoppade över grinden en eller 2 dagar innan hon fölade Junijus :P

MISSY-E
0

hej

jag tävlar russet Missy i trav och hon hoppar lätt med ryttare 80 och högre kan änu högre utan ryttare. hon har varit på ridskoleläger i sommras där jag var med på hoppläger med henne. då hoppade jag inte högt med henne men inte den gången men kom fyra på en liten  tävling med henne och då var det massa D ponnyn med.

men hon älskar att hoppa :)

Skrattande

[Tjiwi]
0

Jag kan bidra med ett äldre kort på gamla russhingsten GRUS 363 rek. 2.04.4.

För er som är lite yngre och inte var med på hans tid så kan jag berätta för er att han tävlade trav, gick SM i fälttävlan, hoppade L:A och dressyr L:B.

Idag är han 30 år och är pigg och kry och går i hagen med kompisen Ull, ardenner.

NovaRoll
0

Hanna-Kim 0,75cm i går i snöfall och barbacka under Kim

ryttarn
0

Tejas Monljus 540 har börjat hoppkariären i höst. Hittils har det bara varit träning men nästa hälg blir det första tävlingen. På hoppkurs förra veckan gick han felfritt en 60cm bana med sammanlagt 15 språng. Återkommer med bilder när jag fått till något bra, fota i ridhus är inte alldeles enkelt.

Jerker Klang,

www.isil.se

NatthaBlom
0

#72 vad duktig han är, haha han hade lika gärna kunna hoppat över staketet;)

[Tjiwi]
0

#75 Tack, ja, nästan……detta hinder var 120 cm…..

Tusen
0

En annan snabb ponnytravare är vår Tejas Monita (rek. 1.46) som är en super duktig hoppare men vi har svårt att hitta ryttare till henne då on inte är världens lättaste att rida. Snäll men ruggigt het.
På bilden hoppar Malena själv henne på en uppvisning på ELMIA i år. Hindret är "bara" på 90 cm men Monita är utbildad för medelsvår klass. Någon som vill tävla henne i hoppning?

Bilden är lånad.

NatthaBlom
0

#77 jag har samma problem, mawerik är världens snällaste att rida o han älskar att hoppa vill nästan sticka mot hindrerna, men även om han är världens snällaste så är han hingst o många i rid världen är på nått vis anti hingstar o som dessutom startar i trav. Om man ändå kunde hitta någon ryttare som ville tävla

NathhhalieL
0

här min lilla busponny som hatar att hoppa på banan men skenar mot hindren när dom är i skogen :P

på bilden så var det iaf liiite kul på banan

clarro
0

De är synd att det är så svårt att hitta någon som kan rida dem :/

http://carolineforsner.blogg.se/

einarsson
1

Bandit löshoppade 150cm "i sina glans dagar". Han löshoppar fortfarande en meter och tycker att det är jättekul (han är 24år nu). Bandit har aldrig gillar att hoppa med ryttare, jag tror att han tycker att det blir obalans då.

ryttarn
0

I söndags startade Tejas Monljus 540 i sin livs första hopptävling. *Inget avancerat men man skall ju börja någonstans.

Tävlingen ingår i pollux cupp och efter en dubbelnolla så placerade sig monis 4a i ett startfällt om 13 hästar. Fortsättning lär följa….

Jerker Klang,

www.isil.se

TildaLinge
0

Brukar löshoppa ponnierna, hera är duktig på och hoppa 1.20 t.o.m man blev förvånad att det var så högt när man mätte hindret efteråt ;) Tjelvar är också duktig han :)

På bilden är det Tjelvar som hoppar

NatthaBlom
0

#81 jisses så högt :)

feliciamolin
0

Jag har hoppat hemma med mitt russ Allgunnens Asta och hon hoppar 1m lätt men hon är så hetså hon bara flygger över och görlite som hon vill.  en sak min Shettis Discopärlan som är efter Haodo har hoppat  110 över staketet när hon rymde och sen har hon hopapt 1 m medmig hon är suepr bra på att hoppa och så är hon ju en shettis och haodo lämnar super fina hoppare !! (ponny)77# jag rider  gärna men det bror på vart du bor??

einarsson
1

#84 Ja, det är tur att han är rädd för elstaket, annars hade vi inte kunnat stänga in honom. Han har ett travrekord på 1,53,1. Han var på Halmstad i sommras, då gick han ifrån hästar med rekord 1,55-2,05. Han är 24år.

NatthaBlom
0

#86 visst är det härligt när gammlingarna visar att de fortfarande kan! Hade Pompedou efter Pompe han sprang ifrån de flesta en träningsdag på Rättvik 24 år gamal då :)

qvistis
0

Jag rider och kör löshoppar m.m. Einarssons hästar… ( Se Einarsson ovan)

Och fyller på med lite hästar och hur högt de har löshoppats idag;)

Zanzy 95cm

Bozo 90cm

Zirca 95cm

Zarah 95cm

Zolola 95cm

Zenit 45cm (första gången han löshoppas)

Brukar även hoppa deras ponnysar och då ligger hinderna på ca 60-80cm beroende på häst.

Lägger även in en bild på Zenit när han går över bommar typ tredje gången i sitt liv, hittade ingen när någon av de hoppas ;)

Mandah
0

hehe, ett kollage på min lilla allround ponny :P
Han hoppar 1m på bilden, men har hoppat 1.10 men inga bilder då.

ebba93
0

blexter har lös hoppat en meter och hoppat 75 men han tycker inte de är så kul och hoppa så han gör inte de längre:)

hannabrink
0

Skottlight har visat sig vara en riktig liten talang på att hoppa så tillsammans med hans medryttare har de varit ute på både träning och tävling! Första starten blev på Russkul där de tillsammans vann LD klassen! Nu i helgen startade de i Flyinge vilket resulterade i en felfri runda i LD:n på näst snabbaste tiden, han travade den största delen utav banan! Han älskar verkligen att hoppa och till helgen blir det adventshoppning på Lillhagens! :)

qvistis
0

Imorgon debuterar systra min i hoppning med travaren Zolola, med 1.51,5 i rekord. Hon ska hoppa en LD 60cm Avd B.

Upptaterar med bilder och film troligen imorgon.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.