Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 975 ggr
emmyhansson
0

Dannero 15 maj

vilka har tänkt anmäla då? :)

aamaandaahh
0

Startar kanske cocos här :) beror precis på hur cocos går på solänget 8 maj. sen bestämmer jag om det blir östersund eller dannero.

fnut
0

#1 ska inte du anmäla till hattparaden? :)

[Mariaaaaaa]
0

Pärloito ska ut i detta lopp, rekord 1.59 och strax under 15.000 kr.

Hults Defekt ska även ut i detta lopp, rekord 2.04 och runt 10.000 kr på sig Sandra Eriksson kommer köra om allt går som det är tänkt!

emmyhansson
0

jag ska kanske starta med Tyson där, rek 2.29 400 kr. Men han ska först starta på Solänget den 8 maj, så då får vi se om jag startar på Dannero.

Ankan2001
0

Får du köra mot familjens ponny?

aamaandaahh
0

#2 när är det då? däremot trorja loppet blir för tufft så skiter nog i de.

fnut
0

#6. 13 maj :)

NathalieForsman
0

Jag bestämde mig först för Dannero.. Sen ändrade jag till Östersund.. men nu har jag kanske ångrat mig igen xD Men jag ska bestämma mig efter solänget :)

amandahandersson
0

Hade faktiskt utsett detta lopp till Razmus Raids årsdebut nu när april sket sig, men jag hinner nog inte köra nog många banjobb. Hade jag haft en vecka till på mig hade det vart lugnt, men typ 45-50 mil för ett lopp när man inte är helt 100 på hästens form känns lite väl risktabelt :)

[Mariaaaaaa]
0

#5, nu är jag inte helt 100 på om det stämmer men man måste väl äga hästen själv för att inte få köra emot den? :S Och jag äger ju ingen av hästarna.

SandraErikssonn
0

#10, eftersom du fick stå som ryttare på Pärlan och  Sofia skulle rida Hubbe i samma lopp så borde det ju gå lika bra nu? 
:)

aamaandaahh
0

#10 tror det är som du säger att du ska stå som ägare på hästen för att inte få tävla mot den.

[Mariaaaaaa]
0

Tror det också, jag kan ju lika gärna vara släkt med en stattin som med en söderström… :P Jag har för mig att jag får inte tävla emot en egenägd häst. och skulle jag ägt båda hästarna ska jag köra den jag har bästa chansen med.

Jag har för säkerhetsskull skickat till stc och frågat. men jag tror att det är så.. :)

NathalieForsman
0

puttar :)

GACELL
0

#13 Jag hade två egenägda hästar i ett lopp där jag körde en själv. Dock var detta 2 år sedan. Om det är det ni menar?

[Mariaaaaaa]
0

#15 det är så här att min farfar äger en ponny och en kompis äger den andra, jag tränar båda. men äger ingen av dessa ponnyer själv. :) Men jag satte upp mig som ryttare på den min kompis körde i ett lopp där en annan tjej red den min farfar äger

GACELL
0

#16 Jaha! Men det borde man ju få. Jobbigt om man har 2 hästar som går lika annars. :o

jontegus
0

Jag är rätt så insatt i just frågan om vem man får köra eller inte om man har flera hästar i samma lopp. Jag har själv två barn som kör och står som tränare och ägare till ponnyerna båda två. Så många gånger har vi fått ringa och fråga hur vi skall anmäla.

Man måste alltid köra eller rida den ponny man har mest ekonomiskt intresse i med det menas att man själv äger ponnyn eller ett syskon, mamma, pappa, mor och farföräldrar. (Alltså enl reglementet skulle ovanstående ridit sin farfars ponny. Ägarförhållanden gäller före tränarförhållanden.

Hoppas detta ger lite klarhet men det är som sagt mycket att hålla reda på.

[Mariaaaaaa]
0

Eftersom det verkar vara som #18 säger så kommer bara Hults Defekt till start och jag kör honom själv.

fnut
0

Jag åker nog dit med Fe´rgus, pappa skulle ändå åka med Bella så jag hänger på, trots lite dålig prop för honom :)

clarro
0

#20 Startar du inte den 13:e i Bergsåker? :)

http://carolineforsner.blogg.se/

[Mariaaaaaa]
0

Ingen av mina anmäldes till Dannero då dom ska ut på Östersunds heldag istället!

clarro
0

Fighter anmäld :)

http://carolineforsner.blogg.se/

fnut
0

#23 jodå, startar både och :)