Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 665 ggr
F_aanyy
0

När började ni med trav??

När började ni med trav?

Jag själv började köra ponnytrav när jag var 10 år efter att ha ridit sedan jag var väldigt liten. Jag började tävla när jag var 12 år med min egna shettis.

Kratern
0

Tränade varmblod för många år sedan, men tyckte inte det var så kul.

När vi skaffade ponnyer -97 började vi med ponnytrav. Äldsta barnet var då 8 år, men tog inte licensen förrän han var 10 så det blev lånekusk från början.

Nitro
0

Jag började när jag var 8 år lite smått :)

Liiiiiiinn
0

jag började 96 men tog licensen 97! :)

Jessika87
0

Jag har ridit sen jag var jätte liten men trav började ja med när jag var 12 tror ja.. 1998

ElisabethA
0

Jag började inte med ponnytrav "på riktigt" förrän jag skaffade Gardenia. Det var 2004… Något år innan det startade vi mammas shettis lite för skojs skull Glad

hannibal-roll
0

Jag började 1995, tog licens 1997 och började tävla 1998=)

StuteriSolo
0

Jag började som funktionär(bandhållare) när jag var 16, 1979, tog licens 1980 och började tävla när mitt russ blivit tre år 1981, tyvärr hann jag inte köra så mycket innan jag blev för gammal 1988, men ett sjuttiotal stater hann jag med. Mina barn har senare tagit licens och en tävlar ännu :)

amandahandersson
0

Jag började travskola -98,-99… Tog inte licensen förrens -02, det berodde på att vi inte lärde oss så sjukt mycket på kurserna ^^ Sen mellan -99 och -06 (våren) red jag även, och ett tag tänkte jag satsa på hoppning ist. Men det blev ponnytrav, och lika glad är jag för det! :)

Millaaann
0

Jag började när jag va 10år…:)

ozzkan
0

2001 börja ja tävla (9år)

[mamma]
0

Har själv aldrig haft kusklicens, men började med travhästar 1982 när jag var nio år. Då fanns det inte så mycket att välja på så jag körde varm- och kallblod fån början. Har haft egna varmblodstravare och har nu ett barn som kör ponnytrav.

Anna_
0

Började tävla när jag var 12 (2003). Men har hållit på med trav sen -00.

Tyfon
0

började tävla när jag var 12 men är uppvuxen med travet

FridaNyberg
0

Började väl att tävla trav när jag var 14, alltså 2003. Men har alltid hållt på med hästar, började med trav 2001-2002 nångång tror jag.

Jenniferohlson
0

Jag började med ponnytrav, 2003, då tog jag min licens. innan det höll jag på med ridning men höll aldrig på o tävla i ridningen.

linnrisedal
0

Började när jag var 13, hade då ridigt på ridskola i drygt 4 år.

Ogge
0

mina föräldrar har hållit på med travhästar hela mitt liv..fick min första shettis när jag var två år,som vi sen hade på Travskloan här i Boden och hon gick med i kurserna.Var med min mamma då när hon  jobba där och höll kurser.Själv tog jag licencen 05/06 så jag har kört en säsong nu. Men tycker också om ridning Flört

Svartkrut
0

Jag har körde hemma redan som 5-åring och tog licensen som 8:a-åring och började då tävla. Har tävlat varje år sedan dess. =)

Trav_
0

köpte mitt första russ 1999, hade andra som tävlade mina ponnyer i böran.. Jag själv fick min licens 2001..

Malu
0

Jag körde mitt första lopp d. 3 maj 1987 ! Då med mitt russ Fröken II som tyvärr är död nu. Som ni förstår så får jag inte köra ponnytrav idag men har andra kuskar som kör min shettis Skrattande

Miii4
0

Började med ponnytrav 96, tog licens sommaren 97. Hitade vår gamla licensfilm idag xD Snacka om rolig film!

Cherriese
0

jag börjde med ponnytrav i december 95 o tog licens maj 96, vi har haft uppfödning av först arabiska fullblod o sen varmblodstravare o här stod många ridhästar hos oss förut nu är här bara travare.. jag hade en lite shettis o red på som vi lånade, vi lämnade tillbaka henne för att köpa en större ridhäst men det slutade med en shettistravare istället.. :)

Colt
0

Har tävlat sen 2002 men haft häst sen 97

[Zenitha]
0

Trav har jag typ hållt på med hela livet men tog licens när jag var 8 år, började inte tävla förrens jag var 9 år (1996 - lääängesen!) eftersom min shettis Ariel inte riktigt kände för att vara snäll som 3-åring ^^

AnnaLundin
0

Jag började med hästar 1977…

Har mest hållit på inom ridsporten, men har halkat in på travet då och då av olika anledningar, bland annat haft en tävlande travhäst "i träning" (ägaren hade licens, jag gjorde jobbet) eftersom han inte klarade av träningen hos A-tränaren han varit hos.

Ponnytrav halkade jag in litegrann på (i tanken iaf) när jag sålde en ponny till fam Bondesson för 10 år sen eller så. Jag kom igång på allvar 2000, när jag nyss köpt Sir Douglas, som jag tyckte borde få prova att starta lite på travet. Och på den vägen är det…

Geminii
0

jag började med trav när jag var åtta men tog licens när jag var nio…innan det så red jag på en shettisridskola…

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag körde mitt första lopp på Örebro i juni 1993. Då vann jag med Umil. Jag har kört regelbundet sedan dess och har kört över 500 oficiella lopp. Och säkert 200+ inoficiella lopp. Jag påbörjar 2007 min 15:e säsong på ponnytravet.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

wilson
0

Monte licens kommer jag inte riktigt ihåg,kanske 94. Och kör licensen tog jag 96. Shit man börjar bli gammal, har hållit på i 13 år….

Lina-
0

Förra året haha ;P Men har ridit i stort sett hela livet och tävlat hoppning och kört en hel del hemma men inte tagit licens förren nu.

thilda-
0

tävlat sen 02-03 sen har jag hålligt på med hästar sen jag var liten skit (uppvuxen med häst)

divansson
0

tävlat sen -06 då va ja 12år.. fasst själva (stor)travet har jag i blodet typ ;) hållit på med hästar hela mitt liv..

Ingela.C
0

Jag började tävla 2003. Då var jag 11 år.

Emmma
0

Jag började på kurs 1996 tror ja.
Sen tog jag licensen när jag var 9år = 1998.
Då körde jag mitt första lopp också.
Men stor trav har funnits med hela livet, pap o mam har haft varmblodstravare sen långt innan jag föddes :)

agnes_S
0

Tog licens när jag var tolv (2001), hade ingen egen häst de första två säsongerna så lånade jag häst för några enstaka lopp…(bodde i sthlm, hade noll möjlighet att ha egen, tävlade på gotland redan från början:D)

TildaLinge
0

Började 2004 då var jag 10 år