Romme 21/5
Passa på och anmäl nu, anmälningstiden går ut 21.00!
Lägg gärna in preliminära listor i den här tråden när de kommer :)

Hoppas loppen blir av nu bara.. listorna lär väl komma imorgon?

#1 Jo, men ibland skriver de in dem på Kanal75 samma kväll som anmälan är :)
putt :)
nån som vet om dom kommit än ? :) hehe
Någon som vet om det överhuvudtaget blev lopp??
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Putt
Putt
Putt

Jag hörde något om att anmälningstiden ska ha blivit förlängd? Hittar inget på SPTF´s sida om det…..
Kan någon lägga ut startlistorna här när dom kommer?:)

putt
Har hört att det ev. blev intställt? Stämmer det?
#12 Nej det ska bli lopp, men inte så många.
~ Anneli ~

Vore ju kul att veta om man överhuvudtaget kom med då…
Vet någon när listorna kommer?:)

Listorna kommer under em. i morgon. En hel del jobb med amerikanerloppen. Inte jättemycket anmälda, men det blir en del lopp.
#14 Ring och fråga
~ Anneli ~
Någon som vet vilka propar som blev inställda?
många shettis är allt jag vet
~ Anneli ~

#17 hehe inte så lätt o ringa o fråga kan jag tala om när ingen svarar!! Dom har ringt mej 2 gånger idag som jag missat sen när man ringer e det upptaget eller ingen som svarar!
#20 nä jag vet det va inte lätt
~ Anneli ~
putt

Så det blir bara amerikanerlopp eller satte man in några reservproppar?
//Cecilia
Prop 27 blev inte av. Och sen så sa Anete att det var fler shettisar anmälda än russ.

Blev de andra reservloppen av?
//Cecilia
Tror att tävlingen blev inställd
Står på sptf´s sida att det är inställt. Tråkigt…..

Är kanske inte så förvånande. Ponnytravsverige är störtkonservativt och att då vara allt för kreativ i i proppskrivningen straffar sig uppenbarligen. Man kan ju samtidigt konstatera att Romme ekipage gör drykt 20 starter på Mantorp istället för på sin hemmabana……
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#28 Tror inte ens att detta är det största problemet. Jag tror mer på att denna tävling är på en fredag under terminstid och folk har svårt att komma ifrån. Det fanns ju dessutom reservproppar som man kunde anmäla till och om alla varit tokkonservativa så hade säkert dessa blivit av i stället. Sen skulle faktiskt dessa 20 Romme ekipage faktiskt kunna starta både på Mantorp och på Romme. Det ena utesluter inte det andra för dessa hästar.
Men vad knasigit när jag pratade med dem så blev det av s ade till mig…
Vi tänkte köra både romme å mantorp..
~ Anneli ~
är det inställt eller inte?..
När jag va på Romme i dag ,sa man i högtalaren att ponny tävlingarna va inställda på Fredag .

jag prata med romme igår o då sa hon det skulle bli av o det va kl 21 på kvällen.. Vår ena häst hade tom 2 lopp sa hon…
#32 konstigt för under tiden jag va på romme idag sa dom att ponnytävlingar på fredag med första start kl 17….
Hur kan dom först säga i telefon att det blir av o sen står det idag det e inställt!!

men va i helvete…
sjukt när man hört att man får starta, sen blir det inställt.. riktigt lågt måste jag säga!

Jag blev inringd att hjälpa till att försöka få någon rätsida på alla anmälningar och för att prella loppen.
Det var defenitivt ingen lätt uppgift och när vi sakta men säkert började få ihop det hela så var det en hel del anmärkningar på våra prellistor om vaccineringar och tränarare.
Det var heller ingen uppsjö av antal anmälda hästar däremot hade många anmält till flera proppar.
Styrelsen på DPK har beslut om att det ska vara minst 7 hästar i proppen för att köra lopp och i många proppar var det inte så många.
Anette har gjort många timmar för att sortera och försöka få ordning på anmälningarna.
Vad gäller amerikaner-loppen så hade styrelsen lagt som riktmärke att det skulle vara spann om 8 - 10 sek max och det var inte möjligt att få till mer än något lopp per kategori A och B.
Huruvida ponnytrav-Sverige är konservativt eller inte kan jag inte svara på men någonting någonstans måste ha blivit tokigt. Det pratas om att det inte finns nog med tävlingstillfällen men när de sen anordnas så blir det fåtalet anmälda…..
Jag hoppas att DPK-ekipagen får fina framgångar på Mantorp och att det överhuvudtaget blir en fin tävlingsdag för den arrangerande klubben.
//Karin Bernström

#35 verkligen tråkigt… Själv så hade vi sett fram emot en tävling… Nu blir det ytterligare 1 månad innan det ens finns lopp… Man tappar verkligen lusten för detta!!

#36 - jag tycker också att det är enormt tråkigt, just nu har vi ingen aning om när vår ponny kan komma ut igen men det är ju bara att ta det.
Jag kan förstå varför vi tappar många av våra äldre kuskar, det är inte värt allt trassel och stök som det ändå medför att hålla ponnytravare i form och sen inte få komma ut.
#33# jag va på romme vid 14 tiden.
Ingen skugga över tjejerna som in i det sista försökte med alla medel att få en tävlingsdag, men jag förstår frustrationen över att inte komma ut på tävling.Vi letar och letar efter bra proppar ,men för oss verkar dom vara i Visby,,hm känns lite långt bort=)Bara att ta nya tag och leta vidare..
Lycka till alla ponny älskare
Känns lite snurrigt när man får höra att det blir lopp, och sen får läsa att det inte blir lopp. varför inte säga att det inte blir lopp direkt då?
I vissa fall krävs det planering hemma i familjerna oxå för att överhuvud taget kunna åka på en tävling, som i vårat fall där några i familjen skulle åka bort och då vi fick veta att det blev tävling ändrar man på resan, men sen skulle man kunnat åkt på fredagen iaf…
~ Anneli ~

#39 Jag håller med Dig - så länge inte klubben med 100% säkerhet vet att det blir lopp är det bättre att inte säga något. Men det får ju inte ta för lång tid med att bli klar heller för det är ju som du säger en del planering för att åka på tävling, även om det för oss i det här fallet bara handlar om 1 mil.