Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 2949 ggr
LLennartsson
0

Dags att tippa till Elitloppet 2010!

marika-J
0

Enligt mig ser jag tre självklara segrare;

Kat.B Tyson II

Kat.A Golda Apache

Elitracet; Thyra Tyrann

Men som sagt, det är hästar så vad som helst kan hända!

Ska iaf bli mkt spännande att se dessa lopp från sidan!

Colt
0

Håller mer föregående talare till 100 procent!

Ourasi
0

Kat.B = Tyson II - En hjälte som varit bra i 10 år, minst!

Kat.A = Golda Apache - Också han en hjälte som varit i topp 10 år.

Elitracet = Zlatan Nick - Tuffing på väg mot eliten.

scarletsaino
0

Kat B "Elitracet"

1: Thyra Tyrann

2: Ernst Ravelli

3: Zlatan Nick

Kat A "Snabbloppet"

1: Golda Apache

2: Lufsen

3: Ramona Mustang

Kat B "Snabbloppet"

1: Tyson

2: Lexius

3: Iva Roll

Tusen
0

#3 Har du list startlistan? Tuffing är ju inte ens med.

PromiseMinanMorfeus
0

#5 Inlägg #3 så menade de antagligen att Zlatan Nick är en tuffing på väg mot eliten. Så tolkade jag det…

Kima
0

Kat B "Elitracet"

1: Ernst Ravelli

2: Zlatan Nick

3: Thyra Thyran

HEJA MAIJA!!

MarcusJohansson
0

Lilla Elitracet:  Zlatan Nick, Thyra Tyran, Muskot

Kommentar: Zlatan Nick och Thyra Tyran har drabbat samman många gånger nu eftersom de är de två vassaste i sin årgång. Zlatan har varit först i både derbyt och baggen så jag ger honom fördel men bara om han kommer i väg från springspåret. Thyra står bättre på det så det kan bli svårt. Muskot är våran representant från Skåne och jag vet om att det är en kämpe! Men han frågan är om han klarar av trycket inne på Solvalla? Håller han nerverna i styr kan han mycket väl få sitt riktiga genombrott i "undre Eliten".

Andra hästar jag tror har chans där framme är Enet Daisy som fått mycket bra spår, Halmstad hästen Ernst Ravelli från stall Lähdekorpi och Celina.

Apropå Lähdekorpi, de har ju tävlat på våra tävlingar ganska ofta och då och då har ju även Kari varit på plats. Det är alltid kul att se honom som är så rutinerad och cool i alla sammanhang för när döttrarna tävlar då är han lika nervös som alla andra föräldrar. Ponnytravets sköna värld.

Mini Elitloppet: Golda Apache, Lufsen II, Ramona Mustang

Kommentar; Hur mycket jag än vill tror jag våra Skånehästar får max en fjärdeplats. Och segern blir inte ens blågul utan Finsk. Det är fenomenet Golda Apache som kommer visa vad finsk Sisu är för något. Att en Kategori A- ponny krossar 2.00,0-vallen är något enormt!

Lufsen II bär Sveriges hopp på sina axlar. Det är nog enbart han som kan sätta något emot den finska vilden. Ramona Mustang det superfina halvblodet, har form hon också så det blir ett vasst lopp. Det vet vi i allfall!

Lilla Elitloppet: Tyson II, Ernst Ronaldo, Katla

Kommentar: Med en utebliven Gumino har väl Tyson II det hela underkontroll men det kan också vara dags att någon av de andra tar ännu ett steg framåt. Jag håller bland annat Katla som en personlig favorit men hon blir bara bättre hela tiden. Är det i År hon tar steget in i guldstriden? Frågan är om inte spåret ställer till det i och för sig men jag vill ändå inte räkna bort henne. SPTKs bästa häst är det i allafall lätt just nu. Ernst Ronaldo är så jäkla fin och springa kan han. Han kan också ta ännu ett kliv framåt. Pralinus har form och är en kanon som jag inte heller räknar bort. Sedan är ju alla vassa såklart.

Winner04
0

#1 Håller med dig till 100 % i tippningen:)

Tusen
0

Lopp 1: Här ser jag fler potentiella segrare. Thyra som står bra till men galopperar ibland bort sig på upploppet, Zlatan som alltid är bäst då det gäller men har ett sämre rekord än några andra i loppet, Ravelli som alltid verkar ha ett ess i rockärmen och tillsist inte minst Celine som senast på Solvalla gick riktigt fort mellan galopperna och som har den klart snabbaste rekordet i startfältet.

Lopp 2: Tre hästar igen där Golda måste hållas som favorit men en knapp sådan. Toppformen måste vara spikad för både Ramona och Lufsen blir inte nådiga att slåss mot. Ramona såg rikitgt vass ut på Solvalla senast och Lufsen är en rutinerad man men som i år har en ny kusk, fördel eller nackdel?? Håller en liten tumme för Daniell som är en riktigt duktig liten ponny. Får hon till det har hon en chans bland de tre.

Lopp 3: Tyvär startar inte Gumino vilket gör loppet ganska tråkigt. Tyson kommer ta detta med lätthet då Chiquita ännu inte hittat fram till sin tidigare form. De andra placeringarna blir det hårt om ända in i mål. Många hästar på linje men håller en extra tiumme för Lexius som verkar ha hittat formen perfekt. Men fler är säkert sugna så vilken som helst i detta startfält kan komma tvåa och trea. Tycker Iva är en av dem tillsammans med Pralinus och Ronaldo. Trevligt att alla felfria vinner en liten peng i alla fall.Glad

Lycka till allihopa och jag hoppas innerligt på soligt väder, trevliga lopp och att alla kuskar får vara nöjda med sina hästars prestationer då de åker hem från Solvalla den 30 maj.

zchristinaz
0

Lilla Elitloppet: Tyson II

Mini Elitloppet: Golda Apache

Elitracet; Ernst Ravelli

PromiseMinanMorfeus
0

Elitracet: Kommer stå mellan Ernst Ravelli, Thyra Tyran och Zlatan Nick. 3 Kanonfina hästar som kommer slåss om segern och sluttiden kommer vara snaaabb!

Mini Elitloppet: Golda Apache ännu en gång under 2.00???

Lilla Elitloppet: Självklar vinnare: Tyson II Utan tvekan. Tror på ett nytt världsrekord :)

ahlblom
0

Celine är bara 7 tiondelar snabbare än Lill-Snyggen! Cool

Tusen
0

#13 Rätt men det är på kort distans. Celins rekord är på medel. Sen vet jag att LillSnyggen är supersvår att köra och med en ny kusk, om än duktig och rutinerad, så tror jag Celine har en fördel som körs av sin vanliga kusk. Fast hon är ju inte kanske helt enkel hon heller men det kan jag inte uttala mig om.

zchristinaz
0

Tror inte Camilla kommer få några problem med att köra Lill snyggen oavsett hur svår körd den är :) Hon är såpass rutinerd med så många olika hästar.

Tusen
0

#15 Nu är detta bara en tippning. Inget som säger att jag har rätt. Jag vet att Camilla är duktig och rutinerad. Men det var liksom inte det jag diskuterade. Foten i munnen

zchristinaz
0

Jag vet, jag bara gissade lite rundt din gissning igjen! :D ;)