Hovslagare
hur mycket betalar ni för skoning??
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3
300 ;)

Beror på vem man har men vanligast kör jag med en mer erfaren o då blir det 400 :) ("100kr fot") Men sedan finns det mkt lärlingar runt mig o då är det inte i närheten av det priset :)
Helskoning inkl. skor osv….betalar vi 900:- (inkl.moms)för.

Jag betalar 620:- + moms. Men då är det en ordentligt utbildad hovslagare. Dessutom kunnig så till vida att man kan diskutera olika balans på hovarna och vad man får effekt av det. Verkning tar on 150:-för.
Viktigt att säga är att det är helt vitt med kvitto och allt. Skulle aldrig falla mig in att betala svart. Dels blir det dyrt(har hästarna i firma) och dels känns det inte speciellt seriöst….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

500, då håller vi med skor själva.
500:- , köper egna skor
vad billigt ni har. betalar 850 kr. blir det mycket billigare om man köper skor själv??
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

300 betalar jag och håller med skor själv. Då är det utbildad hovslagare. :)
400 betalar vi och håller med skor själv :) så vi lägger väl 1000 kr ungefär vid varje skoning :)
Vi betalar 700kr för skoning av utbildad hovslagare.. står då för skor själv.. Annars tar hon 800kr för skoning inkl skor..

#10 Säg till henne att ni ska ha de billigare vi har aldrig betalat mer än 500kr
250 kr :)

Vad billigt alla betalar, jag betalar 7oo kr för en skoning, och runt det priset tar alla som jag vet i Tingsryd plus minus ngt.

Skulle vara intressant att veta hur många som betalar vitt och hur många som betalar svart,,,,,, Finns ingen seriös hovslagare som kan leva på 250:- för en skoning, blir ju bara typ 75 kr kvar efter att skatterna är dragna…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Jag betalar iallafall vitt! Vi betalar oftast för alla hästar samtidigt ngn gång i slutet på månaden, så jag betala inget utan mina föreldrar ^^. Min pappa är en hyfsad hovslagare med men vi har en utbildad som kommer hem till oss! :)

Min hovslagare tar vitt. allt som allt blir det runt 800 med resa/moms osv. Skor och sulor köper vi själva. Är mkt nöjd med min hovslgare och kmr inte byta ut honom förrän han slutar sko ! :)

Vi betlar 650:- + moms per skoning av utbildad hovslagare, verkning 150 + moms

400:- (när vi håller med skor själva) utbildad hovslagare såklart, som är duktig med balancering

Jag betalar 1085:- för helskoning. Moms, milersättning och skor ingår. Självklart vitt och utbildad hovslagare, skulle aldrig få för mig att ha något annat.
Josefinejumpforjoy.blogg.se
jag betalar 500 för skoning och milersättning. och då har vi själva köpt skor.

vi betalar 500:- för skoning, köper skorna själv.
150-200:- för verkning
Alla verkar ha väldigt billiga hovslagare.. Själv betalar jag 900 för en helskoning, det är vitt och självklart av utbildad hovslagare. Beror kanske på vart man bor jag vet inte riktigt. Finns hovslagare i trakten som tar en bra bit över tusenlappen,

Jag betalar 500:- för en skoning och då håller jag med skor själv. Även här en utbildad hovslagare!
jag betalar inget alls. Men det är för att min mamma är en duktig hovslagare!
#24 Det hade varit rätt nice att ha ngn i sin familj som är hovslagare ;) :)) Men jag tänkte när jag blir lite äldre ska jag faktiskt lära mej verka o sko :P

Jag betalar 600:- inkl allt! Hon till och med hämtar hästen från hagen och släpper ut den igen och städar efter sig om jag inte har möjlighet att komma ner! Superbra!!
//Mickan