Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettfoder-utfodring
Läst 3318 ggr
Asagard
0

Marstall hästfoder?

Någon som har erfarenhet av Marstall hästfoder (köpt på lantmännen)? Jag köpte en säck Turnier idag som jag tänkte prova. Såg ut som müsli och luktade ganska mycket.

Har alltid köpt Krafft tidigare men vill vara öppen för nya dörrar. :-)

RebeckaKihlberg
0

Ett stuteri jag jobbade på tidigare var med och tog in Marstall i Sverige och vi använde det till hästarna där. Jag har bara postitivt att säga om foder, jag gav "Haferfrei" till min shetland. Jag har bara testat "Haferfrei", "Champion" och "Cornmusli".

Lukat gott gör det också. ;)

Mandysan
0

Vi använder Haferfrei till våra (ridhästar), det funkar toppen! Dock kombinerar vi med havre, betfor och lite mineraler. Självklart grovfoder oxå!

Nitro
0

Vi köpte en säck på Lantmännen, skulle prova på vår treåring. Vi har 5 hästar på gården och inte en enda tyckte om det, de bara spottade ut.

CarolaG
0

Vi provade att ge tävlingsponnyerna cornmuslin men de blev sega allihop.. Yes äter Cornmuslin just nu. På våren/sommaren springer han mycket och har svårt att hålla hullet så vi provar..

Emmy_O
0

cornmuslin är bra tycker jag iaf till mitt varmnblod som har svårt att hålla hullet, men ger plus de lusern betfor o olja.

equuleus
0

Jag använder det på equuleus och han älskar det, använde champion först som var speciellt för att förstärka imunförsvaret men har bytt nu till exzem som är väldigt bra för luftvägarna.

zchristinaz
0

Toppen foder!! använder mycket av Mastall! Bara positivt at säga om det jag med! :)

[Mariaaaaaa]
0

Aldrig provat och faktiskt aldrig hört talats om det eller sett de :P
Jag kör med Krafft grund till varmblodet, kallblodet och Raptor.
Sen med Fibergi låg till Defekt. Sen betfor till alla ! (:

Malu
0

Jag köper också Marstall till min shettis, han älskar det!

ryttarn
0

Förstår inte varför man skall köpa utländskt foder när vi har så bra inhemska foder som Kraft, Salsa, svenskt foder osv……

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

giffan
0

Ni som tycker att fodret är bra, vad är det som är bra med det?

Vad inehåller det?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

ryttarn
0

#11 http://www.marstall.se/

Vanliga müsliblandningar vad jag kan se vid en snabb genomgång…..

Jerker Klang,

www.isil.se

giffan
0

#12 Jo det vet jag, men jag ville veta vad de som använder det tycker är bra med just det här fodret. När man säger att man tycker något är bra, borde man kunna motivera varför det är bra.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Malu
0

Många muslisorter som finns här hemma är det inget havre i men det är det i Marstalls det jag köper och jag vill ha havre i mitt.Visst kan man komplettera med havre också men det är bekvämare med allt i ett Skrattande.

Men smaken är som baken -delad!

ryttarn
0

#14 Salsa har både och…. http://www.salsafoder.se/

Själv kommer jag troligen köra med Salsa stall mix i år, gillar konceptet med skräddarsydd müsli

Jerker Klang,

www.isil.se

Bianco
0

någon som kör med vinnare ? :)

pluttanna
0

Onödigt dyrt för innehållet.

StuteriLA
0

Vi kör med havre och krafft pluss protein. De e ju superbra, behöver bara ge typ 200g så får de alla vitaminer, mineraler etc. Vårt hö har så lågt proteinvärde att det fungerade i år.  De fungerar ju såklart sämre om man har högt proteinvärde i höet.

Helst hade jag velat ge muslifoder, men bara kraffts musli pluss kommer upp i samma min/vitamin värden.  Hoppas vårt hö har bättre proteinvärden i år- då ska jag köpa det istället.

De bästa hade varit om man inte gav kraftfoder alls, att man bara hade gett mineraler och vitaminer och ev.protein tillskott men det e för tråkigt…Dessutom tycker jag de blir så himla många höportioner då, ett j-a vägande helt enkelt.

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar