Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 3156 ggr
EllaMarine
0

Dress

Dresshjälp tack :P hehe :p

Har lite problem med å välja färg till dressen … Har för den som ville veta, valt vilka mönster jag Inte ska ha .. men det är ju några kvar .. men jag funderar mest på är bröstband med triangel tycker det är snyggt :)

Färger som är snygga;
Mörk/vin röd
Svart
Orange
Mörkblå
Grå
Vit

Dom flesta färgerna är snygga .. :P Sen, ska jag ha sponsor med .. har en, men tänkte fixa fler .. sponsorn jag har .. har röd och vit på loggan ..

Kom även på en till sak .. har sett vissa ponnykuskar som har likadana dressar som vissa storkuskar .. hur går man till väga omman vill ha så ? :)

Så fram med era förslag nu ;)

JMax
0

Svart/vinröd eller svart/orange är ju snygga/tuffa kombinationer! Dresser med orange i är väl inte så vanliga? Svart ok med hängslen så blir det bra med loggan på oket tycker jag.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

_JonnaRoos_
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förut fick man ha exakt lika som dom stora, men nu får du inte regga din dress som en stor kusk! Men du kan ta dennes färg och ha tvärt om, det har jag.. jag fick inte ha liks som kajsa frick… men jag har tvärt om, det ser ju ut som hennes på exakt för man inte tänker på det!

giffan
0

# 2

Är det något nytt nyligen?? För vad jag vet så får man regga sin dress som storkuskarna, men när du sen ska gå över till stortravet måste du ändra dina färger. För då får amn inte vara lika.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

amandahandersson
0

Jag har rött/orange/vitt, tycker de e en härlig kombination ^^ Ha oranget, he e snyggt!

linnrisedal
0

Stämmer det att man måste ha mönster på både fram och baksida? Jag har nu bara på ryggen, men ska få en brizy sydd och funderar på att ha möstret på framsidan också. Hörde då från en kompis att jag var tvyngen att omregga den, efterson jag tidigare bara haft möster på ryggen!

Stämmer det?

juliapettersson
0

#5 ja man måste ha samma på bägge sidor! Det visste inte jag heller först, så jag har bara på baksidan…

Är förresten en av få som har en orange dress! Den är j-ligt ful, men stora fördelen är att den syns i mängden, man kan se vart jag är i fältet när loppet är längst bort ;) Dessutom var den skitenkel att regga, nästan alla mönster fanns att välja med orange.

linnrisedal
0

men stämmer det om jag tidigare bara haft mönster på baksidan måste reghga om den, eftersom jag nu ska ha möstret både på fram och baksida.

juliapettersson
0

#7, om du ska ha samma utseende på dress så behöver du inte regga om den. När du beställer en ny så beställer du att den ska vara lika bak & fram. Har du en kil ibak eller…? Iaf om du har det, så måste du ha en kil på framsida också.

amandahandersson
0

Helorange dress e kanske inte så snyggt, men oranga detaljer e jättefint ^^ tufft inslag tyck jag!

linnrisedal
0

#8 nej min e tvådelad . halva grön och halva gul på ryggen.

VeronicaP
0

Vi har ju bara mönstret bak på dotterns , vi missade det också men nu har ju hon en jacka eller college tröja så där tryckter ju romben på och bara bak.

Men vet att systerdottern som också bara hade bak innan inte behövde reggas om när hon sydde ny dress…

DubbelE
0

jag har bara bak.. svart, Gul romb, gula revärer på ärmarna.

AK47Kalashnikov
0

Ett tips: Vit dress är inte att rekommendera! Du kommer att få tvätta ihjäl dig! =D

giffan
0

Min son kör i orange…. Tycker det är jätte snyggt

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

DubbelE
0

#14.. din son kör Melon va?.. o e från Örebro Lindesbergs Pts..?

EllaMarine
0

Jo .. orange är ju min favoritfärg .. så det vill jag ju verkligen ha med :P Men .. jag har inte riktigt kommit på hur den ska se ut riktigt ännu .. sen tycker jag att det skär sig om man har en annan färg på loggan .. fast, loggan .. är ju med vit bakgrund och röd text .. så, det kanske inte blir så fel ändå .. :S

Men, jag ska försöka kludda ihop nånting så kan jag bifoga en bild här .. så får ni se ungefär hur jag hade tänkt det ! :)

En sak till .. måste man ha en sponsors logga på ryggen ? Behöver man ha de ? ^o)

amandahandersson
0

Du kan ha typ vitt axelparti och den röda texten (alltså du blandar ihop loggan med sjävla mönstret). Jag har gjort någe liknande på min i alla fall.

Sponsorns logga e nog valfritt vart man vill ha den. Min sponsor köpte upp hela dressen, så jag har på ryggen, på bröstet och på båda benen.

På bilder och sånt syns det ju mest om man har loggan på bröstet, men övriga kuskar ser mest på ryggen. Sen på benen tänker man inte så mycket på det - där är det bara snyggt ^^

EllaMarine
0

Jo .. så kan jag ju göra .. men jag vill ju ha .. få senu, vad de hette .. bröstband med triangel .. det tycker jag är skitsnyggt ! Kan man föresten ha olika färger i fälten på det mönstret ?

Reklam på benet är snyggast ..helt klart !

amandahandersson
0

jaa, bröstband å triangel e snyggt ^^ men om man tar typ vitt bröstband å stoppar röd logga på de? Röd dress, vitt bröstband å orange triangel skulle va shitsnyggt ^^ (bara för att jag har röd, vitt å oranget ^^ haha ).

EllaMarine
0

Haha ;P Ja det kanske skulle vara nåt :P Hm, det är så svårt ;P Men .. ska försöka kludda ihop något på datan så kan jag bifoga bilderna/bilden här :D

Det är förresten mig du fick klubben Ponnytravare av på lunar .. ;P Tror det är du iaf ? :P

amandahandersson
0

Joo, de e jag X) Jag e överallt på näten X)

EllaMarine
0

Kom å tänka på en sak ..

Sofia Frilén .. har ju Ulf Ohlsson på dressen sin … alltså, han som sponsrat typ …

Kan man ha så ? Så att själva kusken sponsrar och kuskens namn hamnar på dressen … ? Hajar ni ? :P

amandahandersson
0

Jag vet inte ^^ Man kanske får fråga kusken??

EllaMarine
0

Hm .. mja jag tror jag får göra de .. :S Frågade urhuvet Sofia själv igår .. men hon hade noll koll på de där .. :P

amandahandersson
0

Haha X) Jaa, de e bara å fråga på ^^

Pinto_4ever
0

Jag har en orange och grå kör jacka…

På bilden är det jag och min häst Pinto! :D

mvh Marielle

EllaMarine
0

Nu äre så att .. jag har kommit på världens smartaste idé .. men, den säger jag inte ;) WOOHO ;D

Iaf, jag har hållit på och ritat dressar på datan i paint .. men det är så drygt att fylla i dom :S Så nu, har jag skrivit ut mallar på olika dressar och ska fylla i dom med färgpennor .. fota dom och sedan ladda in i datan så får ni se då :P

casandra
0

#26 , han är sjukt fin där! :)

iiirma
0

Går det att beställa bara jacka? Vad kostar det ungefär i sånna fall?

amandahandersson
0

#29, jo, det ska gå å beställa en jacka. Har ingen aning om vad dom kostar, men maila Brizy å beställ en katalog :)

iiirma
0

Kollade brizy's hemsida, en jacka kosta ju 3000 kr! finns inget billigare ställe?

EllaMarine
0

Okey .. nu har jag kommit nån vart cD har kommit fram till att .. det ska nog bli .. mörkblå och orange .. :D

men jag skulle ha fått tag på en .. färgkarta lr nåt .. :S
Från brizy .. så man ser färgerna.

Vilken är snyggast ?

juliapettersson
0

#32, 3:an är snyggast, alltså första dressen ;) Tkr jag. Riktigt snyggt med blått & orange!

Finns väl färgkarta på brizys hemsida?

JMax
0

Förslag 3 tycker jag är snyggast. Eller kanske 1 om du ska ha initialerna i fältet på armen. Blått och orange blir jättesnyggt!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

DubbelE
0

de vart ju shiit bra :D jo jag tycker antingen 1 eler 3. har inte bestämt mig ennu xD

EllaMarine
0

Själv tycker jag att 1 är snyggast :P hehe :D

Och, jag hade tänkt ha initialerna på ärmen .. :P Allt ska vara blått och orange xD

Men en sak .. om man ska ha .. ärmbindlar, kan man ha .. dom där sträcken då på armen ? Lr äre det som är revärer ? :P

Vad kommer färgen längs benet bli ? Hajar ni ? :P

johannafl
0

färgen längs benet kan du välja själv, du kan ha dom i två olika färger om du vill.

linnrisedal
0

#36 ring brizy, eller om du har mlöjlighet att åka dit. Do är JÄTTE trevliga att prata med, dom har sten koll på allt. var där i fredags och provade ut min nya dress. då får du se färgprover och allt sådant!

jessssica
0

#36 ja har sånna där "streck" på mina ärmar och längs bena då skrev jag i att jag ville ha (eftersom mina färger är blå å röd/vit) blå/röda sömmar längs bena och Vit/rätt sömmar annars.

Men det är bara att rita precis så som du vill ha

juliapettersson
0

#39, din dress är riktigt snygg förresten! :)

EllaMarine
0

Okej .. då vet jag ungefär lite :) Jonas Toft var på var på vårat klubbmöte nu före nyår .. Bergsåker alltså, och han hade med sig en hel del grejer och han tog även måtten på mig … så han har dom.

Men vars ligger Brizy egentligen ? Långt ifrån Sundsvall ?

linnrisedal
0

#41 brizy ligger i kinna. utangör Göteborg. vet inte om de har nått mer ställe i sverige!? :s

EllaMarine
0

Oj .. det låg ju långt åt h*lvete :S

EllaMarine
0

Sådär, nu har jag Äntligen kommit på hur dressen ska se ut tror jag :D Bifogar några bilder :P

Dressens fram och baksida med sponsor, har tänkt att den ska se ut exakt så iaf :P

EllaMarine
0

Här har vi en färgkarta där dom två orangefärgerna finns med som jag väljer mellan … så vilken av dom tycker ni ? :)

EllaMarine
0

Oj ! Jag glömde bifoga färgkartan .. här kommer den :D

EllaMarine
0

Och här har vi då ett litet försök till att förklara hur dressen ser ut … :P

Grundfärg: Orange
Mönster: Svart bröstband med svart triangel, vit "ram"
Svarta armar med vita lr orange revärer.

Svarta/Orange revärer längs benen.

Röd text på Sponsor Casun AB i svart bröstband på rygg.
Röd text på namn på bröstfickan.
Röda initialer på armen.

Tror jag fick med allt … :)

Berätta gärna vad ni tycker ! :) Kom med idéer och förslag :D

equuleus
0

#47 Blir kanon snyggt det där :)

amandahandersson
0

Jättefin dress! Oranget e snyggt :)

ozzkan
0

Snygg den blev!

divansson
0

blir jättesnyggt ;)

EllaMarine
0

Vad bra .. ! :)

Måste fråga en grej till, det här med då man ska regga dressen … vi har inte fått några midnummer ännu … måste man ha det numret för att knna regga, lr går deet ändå ?

Trav_
0

nä du behöver ej ha mid nr, skriv till personnummer så finns du i datan. Ylva har inte hunnit gått igenom o gett ut mid nr till nya kuskar..

Trav_
0

förresten en sak till! har du ringt o kollat att den där färgen7mönsret är ledigt?

EllaMarine
0

#54 Nej det har jag inte gjort .. men känns som att det är de, då jag inte har sett mkt oranget på banorna :P Men, kan man ringa/mejla om de till något, vad är det för email/nummer dit ? :)

juliapettersson
0

#55, du ska absolut kolla om den är ledig! Även om orange är ovanligt, kan det finnas någon som har den. Isåfall blir det inte roligt. Gå in på www.sptf.nu , där hittar du telefonnummer.

Trav_
0

Ja ring absolut. det är så lätt att nån har det neråt i landet! Man ska alltid ringa innan man skickar iväg beställning + boka upp den färgen då och betala in dressregistreringen inom 7 dagar