Tippa Eskilstuna 6/6
Någon som är sugen på att tippa?
Är det någon som kommer fota där?
Jag kommer fota lite mellan lopp 3 och 10 det jag hinner. Då kan ni hitta bilderna på min hemsida.
Har lite ont om tid, tippar om första och andra platsen:)
Lopp 1: Spice Girl, Grann
Lopp 2: Vivaldi, Emmeros Aloette
Lopp 3: Kör flashlight
Lopp 4: Mad Max, Doggelito
Lopp 5: Kålmans Pyroman, Super Ted
Lopp 6: Dar´s Golf, Kålmans Primavara
Lopp 7: Gambra, Mad Max
Lopp 8: Antonio, Franciska Theresa
Lopp 9: Solos Merkurius, Marianne
Lopp 10: Dumle Ess/Thai Tonic
lopp 11: Nemo II, Franciska Theresa
Lopp 12: ny kusk bakom conrad.. tror det kommer stå mellan Conrad II och Antonio om conrad håller sig i trav i ett snabbt tempo.
Lycka till!:)
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights

putt

Skulle du kunna fota lite extra på Kålmans Polara som går i lopp 3 och 6 om du få lust? :) Skulle betyda mkt :)

#3 Jag kan inte fota i lopp 3 för där kör jag men lopp 6 ska jag nog hinna med. :)

#4 Okey :P :D
Jag gör ett försök till att tippa lite…
Lopp 1:
Spice Girl kommer med en mycket bra rad med fina tider och bra placeringar. Hon kan nog gå riktigt bra även nu och jag tror att hon tar hem det här loppet. Make My Day gick en fin tid på Solvalla i snabbloppet, även hon har nog lite att säga till om. Kålmans Primavara kan även hon springa på riktigt bra och såg riktigt fin ut sist på Solvalla. Hon kommer nog också vara med där framme om allt stämmer för henne.
7-6-3
Lopp 2:
Vivaldi kommer med 2 segrar de två senaste starterna och kan nog gå bra även idag. Jasmina som bara gjort en enda start och på en väldigt fin tid har säkert lite mer att ge och får kanske lite draghjälp av Vivaldi. På volten bakom står Emmeros Alonette som kan gå bra.
11-14-10
Lopp 3:
Gervalds Vitsippa vann sin senaste start och Jenny brukar ha bra ordning på sina hästar så hon tar nog hem även det här. Flashlight har vunnit sina senaste två lopp och är nog sugen på en tredje. Om tredjeplatsen ser det väldigt jämnt ut och jag kan inte välja vilken häst jag vill ta med.
13-2-?
Lopp 4:
Lite partisk måste jag få vara och tror starkt på Mad Max som jag vet kan gå riktigt fort när det passar grabben. Han är dock lite för lik sin mor och springer bara när han tycker att det passar. Men att få gå från start brukar fungera bra, så är Max på humör tror jag han går som segrare. 3-åriga Doggelito har bara gjort en enda start som han vann på en riktigt fin tid. Lasses Lillstina har också gått bra och borde även hon vara med framme och slåss.
1-4-5
Lopp 5:
Super Ted vann sist och kan nog plocka en seger till om han håller sig på benen. Kålmans Pyroman går visserligen med ny kusk och Kevin brukar vara duktig att köra nya hästar. Så jag tror att de gärna går upp och utmanar Ylva och Ted. Öman har en helt okej kvaltid men verkar ha lite problem med att hålla sig i trav ?. Men håller han sig i trav kan nog även har var med och slåss om segern.
5-6-1
Lopp 6:
Hwitstjärna och Dar's Galf kommer båda med fina rader så jag tror att någon utav dessa två kommer att ta segern. Ängman och Kålmans Primavara är också två hästar med mycket kapacitet och jag tror att tredjeplatsen går till någon utav de två.
12-9-8/10
Lopp 7:
Gambra har två starter och två segrar och kan nog ta en tredje seger nu. Mossa Mysan har gått fina tider och Smedens Maxell vann senast. Jag tror att Gambra vinner det här och sen står andra platsen mellan Maxell & Mossa Mysan.
2-14-4
Lopp 8:
I det här loppet kan det nog bli en syskonstrid mellan Kevin & Nathalie med Antonio och Klöwer Nyx. Två bra hästar med mycket kapacitet. Mimas Disney har även han en väldigt fin rad och blandar nog gärna in sin i tätstriden.
6-8-10
Lopp 9:
Ett rejält utspritt lopp där det känns svårt att sätta en segrare. Petronella har tidigare gått bra på långa distanser och kan nog göra det nu också. Romans brukar kunna springa fort, men kan ha lite svårt att hålla sig på benen ?. Solos Merkurius vann senaste starten och kan nog ha lite krafter kvar till att vara med där framme även idag.
6-1-2
Lopp 10:
Dumle Ess och Thai Tonic kommer båda med fina rader och är säkert med båda två långt där framme. Tredjeplatsen tror jag att Diggiloo kniper men hoppas lite på Tejas Jarita som kan gå riktigt fort när det passar damen.
6-4-5
Lopp 11:
SM-test i monté. Lite tråkigt tycker jag att det är så dåligt anmält till det här loppet. Bakhästarna tjänar bra på intervallet så segern går nog till Tejas Monita eller Thyra Tyrann. Monita har gått fortare än Thyra men har lite svårt med galopperna. Thyra har heller inte gått så många montélopp så det är svårt att veta hur fort hon kan gå under sadel, så det kan nog bli en spännande upploppstrid mellan dessa två. Tredjeåplatsen är ganska öppen bland de tre resterande hästarna. Ängman brukar gå bra under sadel, men Petro tjänar bra på intervallerna. Även Montro kan gå bra, men har liksom sin mor lite problem ibland att hålla benen i styr och ta sig runt hela loppet i trav. Hon går även med Lovisa på ryggen för första gången.
5-4-1
Lopp 12:
Det här tror jag att Klöwer Nyx tar hem utan några större problem. Hon tjänar bra på intervallerna och Nathalie känner sin häst. Andra platsen tror jag går till Månstorps Joker & tredjeplatsen tror jag går till Franciska Theresa.
11-10-9
Lopp 13:
Det här loppet tror jag står mellan Antonio, mimas Disney och Rovalds Zurfa. Antonio har gått bra de senaste starterna, men så har också Mimas Disney som dessutom tjänar lite på intervallerna. En som tjänar ytterligare lite mer är Rovald Zurfa som också kan gå bra.
6-10-11

putt. Lycka till imorgon allihopa
Skall hälsa Öman lycka till från pappa Nordman & Russin af Lojsta lycka till från uppfödaren Börje här på gotland!