Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1705 ggr
opt-
0

Östanåkra 12 juni

Propp 4 och 7 blev inställda, men i övriga lopp är det gott om hästar

Glad

Välkomna till en förhoppningsvis solig dag på Östanåkra

Winner04
0

Ser fram emot att se startlistor :) när räknas dem komma ut?

Har aldrig varit på Östanåkra så ska bli kul :)

Katitzi
0

Jag har med mig kamera och fotar de loppen jag hinner :)

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

Winner04
0

Putt :) Lägg gärna in listorna här när dem kommer :)

Winner04
0

Puttputt :)

Kima
0

Inga listor? :)

Winner04
0

vill se x)

Mandah
0

Inga listor ännu? :)

opt-
0

Listorna kommer ut tisdag morgon.

Millaaann
0

Här kommer prel. listor från Kanal 75 =)

Katitzi
0

#9 Tack :)

Alexandra Wisén

stallnysater
0

Men hur kommer det sig att en häst som gjort 14 starter kommer med i ett lopp samtidigt som en häst som bara gjort 2 starter blir bortplockad? Informationen vi fick var att alla på start hade gjort färre starter än vår häst…  
Det handlar om lopp 7… Är enormt besviken, för jag hade hellre sett vår häst i det loppet än i det lopp han fick vara med i…

Har rättat inlägget då jag läste fel ang. hur många starter hästen gjort… Rätt ska vara som det står nu…

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Winner04
0

Vi har upptäckt ett fel och vi kommer att ringa… man blir ju inte direkt glad! Menmen…

VeronicaP
0

#11 Men lopp 7 är ju inte ens fullt ¨så då kan du ju inte bli bortplockad från det loppet , säker på att de var lopp 7

Winner04
0

#13 Ja, det var det loppet… :(

stallnysater
0

#13 Ja, lopp 7 Premiärpokalen 3.30. Det var för många på start. så vår Pegasus II blev bortplockad för att han gjort flest starter av de som stod på start… Men det finns en häst på start som gjort 14 starter… Vår häst får ju bara gå ut i 1 lopp…

~Sandra~

VeronicaP
0

Men man får väl vara 15 i varje lopp och där är bara 13 ???

Men är det så , så har de fel för hästar som har gjort mindre än 5 starter har ju förtur ut i loppen

stallnysater
0

#16 Vet att hästar med färre än 5 starter har förtur… Så vår häst ska komma med i loppet före en som gjort 14 starter… Men anledningen till att vår häst blev bortplockad var att han gjort flest starter enligt den som ringde oss igåreftermiddag och att det det blev för många hästar på start… Men när jag ser listan så borde vår häst vara med i det loppet.

~Sandra~

VeronicaP
0

#17 Den borde inte ens blivit bortplockad då de bara är 13 st i loppet och jag kan inte hitta någonstans i propparna att de *bara är max antal 13 i loppen

stallnysater
0

#17 enligt vad jag förstod av samtalet så kunde det bara vara 8 hästar på start(???)…… Men vår häst borde ändå kommit med före den som gjort 14 starter…

~Sandra~

stallnysater
0

#17 enligt vad jag förstod av samtalet så kunde det bara vara 8 hästar på start(???)…… Men vår häst borde ändå kommit med före den som gjort 14 starter…

~Sandra~

MartinaFrick
0

#18 Småbanorna får inte ha mer än 8 hästar på en volt. Därför gick en bort.

Winner04
0

#21 Jo visst, men borde inte en häst som bara gjort 2 starter få fördel ijämfört med en häst som gjort 14 starter?

stallnysater
0

Har nu fått informationen att felet ska rättas till. Vår häst ska vara med i det loppet eftersom han har företräde gentemot en som gjort 14 starter.

~Sandra~

opt-
0

På småbanor får man endast ha 8 hästar per volt, och det var i det här fallet 9 st, eftersom vi inte själva kan komma in i sportsystemet så litade vi på vad kansliet sa och ringde upp berörd hästs ägare.  Listorna är bara preliminära på kanal 75 och felet kommer att rättas till.

Winner04
0

# 23 o 24 Vad bra :)

opt-
0

Nya prel. listor på kanal 75Glad

Winner04
0

#26 det gick snabbt Skrattande

Carpedium
0

Åh..vad kul att Super Nova ska starta ! Mamma Primusa som fyller 17 år denna dag önskar Stort Lycka till !Glad

stallnysater
0

oj, vad snabbt det gick att få nya prel.listor *tack*

~Sandra~

VeronicaP
0

jaha så små banor kan inte mer , borde stå någonstans i proppen tex , kan ju vara bra att veta för alla oss som inte tävlar allt för ofta på små banor , för vart kan man se det annars någonstans att det är så ??????

fffny
0

om det är ngn som har kamera med sig så  får ni gärna ta kort på Neptuna nr; 9 i lopp 12 och Zeke nr 8 i lopp 10? :)

Fanny Henriksson 

hermitage
0

fota gärna orra i lopp 10

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Katitzi
0

Jag har kamera med mig! har häst i lopp 6, 8, 11, 13 så får se hur mkt jag hinner fota, för er som är med i de loppen jag nämde kommer det att fotas under :P

Alexandra Wisén

Carpedium
0

Om någon har möjlighet att fota i lopp 8, så skulle jag bli jätteglad för bilder på Kålmans Super Nova   lila 4:a .

vilma-jessi
0

Ni gå gärna fota Nils i lopp 10 Rosa 7a  =)

hermitage
0

fota gärna Orra lopp 10 nummer 4Glad

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

isla
0

Och jag vill ha foto på Risslas Cannabis i lopp 3. Snälla, ingen som kan ta kort på honom denna gången?

Winner04
0

Jag skulle vilja ha på:

Valentino Rossi lopp 4 nr 7 och lopp 11 nr 5.

Pegasus II lopp 7 nr 7.

Winner lopp 10 nr 2 och lopp 13 nr 12.

Ska bli spännande att komma till Östanåkra :)

savrarpstuteri
0

# 30 småbanorna Östanåkra och Tomelilla har lite "egna" regler i antal startande från olika distanser, antal startande i linjestart, lite annorlunda voltstartsystem mot storbanorna.

Allt detta pga att dessa banor är mindre och smalare än de ordinarie banorna.

Dessa småbanor brukar ha genomgångar innan start men som du efterlyser kanske de regler som finns för småbanor skulle kunna finnas att få någonstans.
Rätta mej gärna om de redan finns att hitta.

Kanske något för Östanåkra, Tomelilla och SPTF att anslå någonstans där alla kan hämta denna "special"information Glad.

VeronicaP
0

#39 Ja jag tycker att det borde kunna finnas att läsa om på tex SPTF, för det är inte alls självklart att man ska veta att det är just sådana regler på små banor, för visst har det bara blivit de på de senare åren ?

opt-
0

Dessa regler har funnits under många år, t.o.m på Jularps tid.

* 8 hästar/volt och i stället för springspår så har man bakspår

* 9 hästar i linje/autolopp.

Vi har påpekat detta tidígare hos Sptf, det är dåligt att det inte läggs ut men vi har nu fått informationen att det är på gång.

VeronicaP
0

#41 De var på tiden att de var på gång då.

Det är ju faktiskt inte så självklart att reglerna skulle vara annorlunda för mig på småbanor då vi tävlar väldigt sällan på dem och har haft turen då att inte behöva vara med om så många på volten då och vi har aldrig fått någon information om det innan heller om jag ska vara ärlig ;)

Liiiiiiinn
0

På tal om 8 spår i volterna på småbanor måste jag bara påpeka en sak jag tycker är märklig. Vi hade ett russ till start på tomelilla den 22 maj i lopp 3 (Härliga hedda). Hon hade spår 9 i första volten. Hur kan detta komma sig om man bara får ha 8? Hade inte heller koll på att det är 8 spår förrän jag läste i denna tråden… Nu var jag inte på plats och såg hur starten gick till men kusken meddelade att det var en lite rörig start och det förstår man ju då :=)

Mille
0

#43 Hidalgo blev struken i det loppet eftersom han hade gjort flest starter och en var tvungen att gå bort.

Liiiiiiinn
0

#43 Okej det förklarar saken :) lite konstigt att det kom med 9 st i listan från början ändå! Den som blir stuken efter att man sett att man kommit med på listan blir nog himla besviken…

Mille
0

#45 Ja det är väldigt surt när sånt händer.

Man är alltså bara 4/volt istället för 5/volt som på en stor bana och kan därmed bara vara 4 i bakspårsvolten=8 totalt på en distans
Man voltar alltså såhär vid full volt:
1 2
3
4

Likadant i bakspåret, fast dessa är ett halvt varv före i sin voltning och kör upp i ryggen på volten framför vid starten. När starten går ser det alltså ut såhär:

1 2 3 4
5 6 7 8

Kan man volta på en stor bana kan man volta på en liten, så länge man tänker på att en mindre häst får plats och att man inte ska upp bredvid yttersta hästen om man har bakspår.