stenhårda vägar !
hej, :)
tänkte bara fråga om de här me vägarna just nu ..
runt mig är vägarna verkligen stenhårda just nu ! ..
hur är dom hos er ? tränar ni bara på som vanligt då eller ?
Här är det stenhårt på ena vägen och superblött på den andra (uppe i skogen)… Den superblöta vägen är det dessutom kvar snö på och ja, det kändes som om jag duschat i kallvatten efter att ha kört ett pass där och Musse (som iof tyckte det var superkul att springa järnet genom vattnet) var liiiika blöt…
Är ju svårt att träna, men man måste ju. Jag kör på kanten av den stenhårda vägen… Ändå har hästen lyckats slita ut ytterkanten av sina bakskor (typ 3 veckor sen han skoddes). Bara det torkar lite på den superblöta vägen så kommer det bli perfekt! :)

de är väldit hårt hoss oss me men antingen skrittar vi:) eller så kör vi på våran åker där vi har en bana och en rakbana:)

Hemma bannan är kanon :) pappa har dragit och gjort ordning men jag tycker inte de vanliga vägarna är något direkt hårda heller :)
ja de gäller väl att ta det lite lugnare då :)..

1# hos mig är det precis likadant ! , rackarungens yttersidor på skorna blir jätte slitna . Men snart lär vägarna vara bra :D ,
Jag har också jättehårda vägar men sen såg jag att det var en lastbil som kom och sandade hela vägen:) så nu är den perfekt (för ett tag iallafall):)
Ja så här kan det gå när Musse är på extra bra springhumör och tar i lite extra…….. ;)
Dom brukar dock "dra till" vägen titt som tätt och då är den ju mjuk, men den blir hård ganska fort tyvärr. Har vägar närmare travet att köra på, men då måste jag ändå köra 3 km efter den hårda vägen + lika långt på asfalt.

Här i rättvik är vägarna super bra:)

Om inte vägföreningen hade lagt på sprängsten på vägen hadde den varit helt ok. Nu är den helt okörbar om man inte har sulor på hästarna. Får åka 2 mil ner till bygdebanan för att kunna köra ordentligt…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
hos oss är det helt okej just nu, men det blir bättre när vi får nytt material på vägarna (sopsand). det finns inte så mycket material kvar nu, men då kör dom och river upp vägen så ofta de har tid. men det lär dröja nu att få nytt material .. dom har lagt 12 ton som högsta bruttovikt på vägen som leder till slingorna pga. tjällossningen!(!!!!) och lastbilen som brukar komma väger väl ca 30 ton …
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~
Det är stenhårt på vägarna men vi har en 600 metersbana vi tränar på och en skogstig finns att köra på.

Här är det också stenhårt ! Har en 400m rundbana och en ganska lång rakbana. Kör på vägarna ändå rättså mkt men lugnt, för att det är inte så utvecklande för en unghäst att nöta rund/rak-banor. I första hand försöker vi få henne att tycka det är kul att komma ut på körtur, fartträning och sånt känns inte så himla viktigt just nu ! Dessutom går det helt enkelt inte att sitta och köra rakbana med Gemini då han blir alldeles för het och stressad av att man "vänder upp" :(

Här är det bra vägar, inte för hårda eller så, men minuset är ju bara att det är för stenigt i mitten o i hjulspåren är det fullt med hålor.. Så jag brukar sitta o träna ute i skogen på 4 km slingan med torv i mitten, längre biten, några varv fram och tillbaka, visst kan det bli långtråkigt i längden, men hästen blir ju bra tränad ;)

Här duger det ändå, hittade precis en bra skogsväg 50min från stallet med häst som går att jogga på! :D
har egentligen elljusspår(eller hur det stavas) här, ren sand och en drömväg på några km bara 30min härifrån., men hästarna får inte vara där så att de som springer inte ska snubbla. saken är väl den att det inte är någon som springer där..så det blir nog att hålla till där ibland iaf ;) haha. tror inte någon bryr sig.. fast för den delen har jag ingen häst att köra nu heller :P