Färjestad 10-06-14
Pga av felaktighet i proppen till Färjestad 100614 så kommer det en ny verson av startlistan som gäller.
Startlistan i programet till Färjestad är felaktig det är denna som gäller.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Publicerad startlista i programmet är den som gäller i alla lägen. Hästar som står fel blir tyvärr tvångsstrukna.
#1 Inte i detta fallet, om både Jerker och SPTF säger att programmets startlista inte gäller utan den nya, så är det nog så. Det skulle nog bara blir 6 hästar kvar om alla som står fel i programmet blir tvångsstrukna.

#1 Hade det varit så hade halva startfältet i lilla elitkampen förra året blivit tvångsstrukna…..
Denna startlista är sanktionerad av både SPTF och VPTS och jag har blivit onbedd av färjestads ponnysportchef att publicera den här och på VPTS hemsida. Dessutom är den publicerad på SPTFs hemsida. Så det är den som gäller.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Utdrag ur Tävlingsreglemente för Svensk Travsport, som bör gälla även i Värmland.
"Ej startberättigad häst
33 §
Konstateras före lopp att häst ej är startberättigad, skall den ej tillåtas
starta. Framkommer före start att i program intagen enskild häst placerats på
fel distans, skall hästen strykas."
Enskild häst, ja. Men nu var det ju så att 8 av 14 hästar stod fel

…nu är det ju fortfarande en sport för barn och ungdomar vi håller på med!?
Det är rättvist för alla att stå på sin rätta distans och starta i loppet.
Varför ska några av ungdomarna straffas för att någon gjort fel?
Helt rätt att göra en ny lista med start för alla!
Dessutom var listan endast preleminär. Det var väl snarare de som gjorde programmet som var lite väl snabba med tryckningen.
#1 Varför vara så trångsynt när nu detta desutom är sanktionerat på alla orter? Det är ju för spelarnas skull denna regel gäller och ponnyloppen har INGA spelare.

Håller med #6
#1 skulle ja då få stå 20m tillägg ist för start med min ponny som det står i programmet? nej tack! ska jag stå start så ska ja gör det oxå!
ja fast nu va ju startlistorna lite sena ut, färjestadstravet gör ju sina program dagen efter anmälan dom kan ju inte vänta med att göra sitt program som fullt med folk runt om i sverige ska ha bara för att ponnystartlistan inte e klar, dom släpper ju programmet när de ska släppas.. men sen tycker ja att de e bra att den nya startlistan kommer att gälla, inte kul att bli strucken pga av nån annans misstag:) lycka till alla ni som ska starta!

#4, hade det varit ett lopp med 120.000 i första pris kanske jag hade gått med på ditt resonemang . Nu är det barn, ungdommar och unga vuxna och det var tryckfelsnisse som varit framme.det är jätte bra att du kan regelboken och ger oss ett utdrag, men ibland får man ha lite överseende.
#11 Det är inte mitt resonemang. Det är STC:s regelverk som alla har att rätta sig efter. Om det sedan är bra eller dåligt är en helt annan sak. Men beskyll inte mig för vad som står i regelboken.

#12 Självklart ska man följa regelboken, men Ibland måste man följa sund förnuft också. Man ska inte vara helt fyrkantig.