Eskilstunas dubbeltrav
Den 15 till 17 Juni kommer Eps att annordna en dubbelhelg med kusk sm på söndagen.
Under lördagskvällen vill vi hitta på något roligt tillsammans, dels vill vi ha en grillkväll. Vi har också funderat på att hyra en artist som kan underhålla under kvällen. Den vi har på förslag nu är Måns Zelmerlöv, fd idol och nu med i melodifestivalen. Vore detta intressant?
Som övernattning kommer det att finnas möjlighet att boka rum på Sundbyholms slott till mycket reducerade priser. Detta ligger 10 minuters gångväg från sundbyholms travet. Slottet ligger vid Mälaren så det är ca 50m till badstranden. Exakta priser har jag inte då det är beroden på ungefär hur många som är intesserade av att bo där. Därför är jag nyfiken på om ni är intresserade av detta och vad ni anser är ett rimligt pris.
Vi vill göra denna dubbel helg till något allderles extra då Eskilstuna klubben firar 20 år i år. Vilket vi kommer att uppmärksamma bland annat genom att ge vinnarna i alla lopp under året en vinnar tavla.
Mvh
Ylva Östberg

Det låter ju skiitkul tkr jag!!! :) :):):)
Ja finns det bara proppar som passar packar vi nog både en och flera hästar och kommer.

Tycker detta låter skitkul, vi kommer kanske, men Åmål har insprängt samtidigt! Men jag tror vi kommer! Jag vill det iaf. Kan ni inte ha kuliga tävlingar för människorna på Lördagen??? Typ löpning (1000m eller 500 m eller 100m eller nåt), eller löpning med vagn! :P:P
Kanske finns nån annan kul tävling.
vi kommer, har redan bokat upp den helgen ;) vi blir nog 3-4 stycken
Åh, min kompis ska ju Kusk-Sm så jaa ;) Kanske utan ponny dock ;p Men då får ni då träffa på lite norrlandskraft x)

Vi kommer om propparna passar.. Gör ett lopp till mina hästar Ylva ;)

#3 Vi har funderat på att ha några tävlingar också, så finns det ett intresse av det så är det klart att vi annordnar det. Det här ska ju vara våran kväll så har ni andra tips så kom gärna med det!
#6 Självklart.. :P Med 99% säkerhet kommer det att bli ett snabblopp i alla fall på söndagen. Det jobbiga är att om det blir som sptf har funderat på att köra två heat per kusk Sm kategori har vi bara 8 proppar totalt kvar.. 4 i varje kategori.. men vi skall försöka att söka dispans så vi kan få skriva ut flera proppar. annars blir det svårt. Beroende på hur lång den paus som måste vara mellan loppen för att räknas som ny tävlings"dag måste vara..

Låter toppen! Slottet lät för övrigt frestande…
Förresten, segertavla i varje lopp är ju helt lysande! Snacka om kul hederspris.

Jag kommer nog med hela gänget om det finns lopp!!! Låter som ett kanonkul arrangemang;)

#7 Förstod att de skulle vara ett snabblopp, men jag vill inte vara med i snabblopp :P
Det är inte så kul att möta 1.40 hästar då jag själv har en 13 sek långsammare pålle. Fast vem vet vad de har för rekord då ;)

#7 vi ska självklart försöka fixa ett lopp så att hästar som inte kan vara med i snabbloppen även dom får starta.
Ylva

Troligen kommer vi med alla hästar som det finns proppar till. Boende får vi nog lösa på annat sätt än slottet, 5-10 personer gånger x antal kronor blir alltid för många kronor :-)
Angående artisteri, hade helre sett att ni boka Hammerfall, Poudels eller Sky High :-) Men då kanske jag, äldsta dottern och ett par tre till varit enda publiken 
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Är det inte kusk-SM den 15 och 17 juni?

Jo självklart förlåt, jag har skrivit fel månad högst upp!
Eps dubbel helg är den 15-17 JUNI, inte Juli.
Ylva

jag kommer.. ja go mina 2 grabbs, fast det är nog bara en av dom som kommer strata.. men de e bra för bäbisen att få vara med o se lite (han tycker för övrigt jätte mycket om att kolla på varmblodstrav)…. men vi åker nog hem imellan.. bor ju utanför örebro mot julita hållet, så det är inte så långt.

låter som att det kommer att komma en hel del till dubbeltravet..!! KUL!!:P

Låter helskoj! Finns det passand eproppar så kan det nog bära av till Sundbyholm!

Synd bara att det är 15:e juni - många tar studenten, och jag har inte slutat skolan då heller.

Tyvärr gick det inte att ha det någon annan helg. Vi har försökt att hitta en annan helg men den enda helgen som skulle kunna gå är den helgen precis innan gotlandsdubbeltrav och det känns inte schyst.
Vad vi har hört slutar de flesta skolan veckan innan? Är det inte så?
Ylva

Här i gävle slutar dom flesta kring den 8 juni;)

Hmm kanske bara våran kommun som slutar runt 15:e…

Jag kommer nog! =) slutar skolan den dagen tror jag men..
Jag har ändrat i huvudinlägget, så nu står det Juni…

Hade gärna kommit hela helgen men jag tar studenten den 15e juni så det blir lite svårt.. tråkigt.. men antagligen kommer vi upp på lördag kväll o är med i kusk sm på söndagen..

Vi kommer om det finns proppar. Men det blir nog dock bara söndagen isåfall!

#21.. vi slutar då med
.. blir lite knöligt eftersom man vill vara ute med kompisarna på kvällen då man slutar 9.an… men man vet ju inte hur propparna ser ut en så…

Låter kul, kommer kanske om propparna passar, och om Moses kommer att starta i år förståss….men åker troligtvis hem.
#12 Jag skulle då stå med i publiken!
vi slutar den 13.e juni :)

#27 behöver du en chatchdriverkusk till Moses så är det bara att ringa =)
hihi
Jag har förressten en hel del bilder på honom på datorn
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

är det proppar som passar kommer jag. kanske start i kusk-sm oxå. vem vet? haha
Är propositionen liknande den som förra året i Bodens storlopp Top of Europe Trot (i samband med Bodens V75-tävlingar den 16 juni) fyller vi på reservdunkarna och far norrut. Tyvärr (för oss) eftersom dubbeltrav på Sundbyholm skulle vara roligt.
#31, det är ju penning i år, och som medlem i NPTS gissar jag att dom lägger en snabbpropp för klubbens ponnyer. Och mest pengar i klubben av russen har Edgar (1.53a) och han har närmare 50.000:-.
Men det är bara en ren gissning.

Låter riktigt kul, kommer i vilket fall som helst ner och tittar iaf! :)
#12, då skulle jag om någon göra er sällskap i publiken! ;)

#29 Kanske, Beror på hur det blir med utlomlandsjobbet för kusken…. Sen bahövs det även hjälp med träning, hinner ej med allt själv nu med två barn.
Vore kul att få se bilderna!
#12#33 Vi kan ju få ihop en riktik stor puplik!