Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1793 ggr
Winner04
0

Tippa Halmstad 20/6-10 :)

Här kan ni tippa till Halmstad. Startlista finns i annan tråd :)

Winner04
0

Här kommer mina tippningar :)

Lopp 1: 3-8-1

Lopp 2: 8-5-2

Lopp 3: 7-4-1

Lopp 4: Har häst till start. Winner nr 10. :)

Lopp 5: 9-10-4

Lopp 6: Har häst till start. Pegasus II nr 3. :)

Lopp 7: 1-8-9

Lopp 8: Har häst till start. Winner nr 4. :)

Lopp 9: 13-8-1

Lopp 10: Kör här Valentino Rossi nr 2. :)

Lopp 11: 11-8-1

Lopp 12: 2-5-4

Lopp 13: 12-6-15

Lopp 14: Kör här Valentino Rossi nr 11. :)

Lycka till allihoppa! :)

Frickan_mary
0

listorna tror jag haha dålig på o lägga in sånt här :p

Winner04
0

#2 Det är jag med, därför lät jag bli att lägga in dem ;)

Frickan_mary
0

lopp 1. 7-3-8

lopp 2. 4-3-2

lopp 3. 7-9-3

lopp 4. kör själv, nr 9 mary

lopp 5. 10-4-3

lopp 6. 6-9-8

lopp 7. 9-8-1

lopp 8. kör själv, nr 3 tigerlilja

lopp 9. 5-8-13

lopp 10. 4-5-3

lopp 11. 8-9-6

lopp 12. kör själv , nr 2 Ijor

lopp 13. 7-2-8

lopp 14. kör själv nr 13 Olympia Dar

Emystroll
0

lopp 1 : 5 - 8 -3

lopp 2: 3 - 4 - 2

lopp 3: 1 - 7 - 3

lopp 4: 11 - 7 - 3

lopp 5: 9 - 4 - 3

lopp 6: 9 - 8 - 7

lopp 7: 1 - 6 - 8

lopp 8: 7 - 2 - 1 kör själv, men tippar ändå ;)

lopp 9: 1 - 3 - 8

lopp 10: 2 - 1 - 5

lopp 11 : 9 - 1 - 5

lopp 12: 5 - 2- 1

lopp 13: 6 - 8 - 13

lopp 14: 2 - 3 - 5

lycka till allihopa!

Winner04
0

#5 Kul att du tror på mig och Valentino Rossi :) lycka till i ditt lopp :)

OliviaL
0

lopp 1:  3-7-8

lopp 2:  kör själv nr. 9, men annars vet jag inte…

lopp 3:  1-7-6

lopp 4:  11-9-4

lopp 5:  9-11-4

lopp 6:  9-7-8

lopp 7:  1-8-6

lopp 8:  8-5-6

lopp 9:  4-5-8, min lilla Rolle har mycket spring i bena nu förtiden!<3

lopp 10: 5-2-1

lopp 11: 2-7-8

lopp 12: 2-6-4

lopp 13: 7-2-3

lopp 14: VÄRLDENS BÄSTA NEPTUN tar hem segern nr. 3-10-6

LYCKA TILL allihop!:D

Frickan_mary
0

tippa på nu folket :d

AmandaZ
0

Tippar bara russloppen, har absolut ingen koll på shettisarna

Lopp 1: Skräcken - Ture II - Carrabass

Lopp 4: Mary - Herting - Ramiina

Lopp 5: Säby's Allan Cross - Ljungens Nina - Carrabass

Lopp 8: Zhakira Zojvide - Melvintrottis - Ripadals Ramona

Lopp 10: Mirella II - Amo-liz - Valentino Rossi

Lopp 12: Tiffy - Ijor - Allg. Yra

Lopp 14: Zhakira Zojvide - Deffekt - Neptun Roll

Lycka till allihop Glad

Kima
0

HEJA SKRÄCKEN!! :D

Mandah
0

1. Rider Tino så tippar inte.
2. Kör Pygmee så tippar inte.
3. Ellens Bacardi
4. Herting
5. Nicke II
6. Gransjöns Kopia
7. Ellens Bacardi
8. Zhakira Zojvide
9. Kör Pygmee så tippar inte.
10. Mirella II
11. Vanilj Mo
12. Tiffy
13. Algunnens Ädel
14. Zhakira Zojvide

Tonisen
0

# 10 Hehe, tack tack Kima :D

zevillaaa
0

tippar bara russen!

1: skräcken-ture-carmas aloevera eller carrabass

4: vikas ronsan-herting-mary 

5: hejja befan hon vinner nog!!! 2:a nicke 2 3:a ljungens nina

8: uma dar-zakira zovjide-batens ch :P hejja batens!!!!

10: valentino rossi-mirella 2-amo-liz

12:allg.yra-tiffy-ijor

14:zakira zovjide-neptun roll-olympia dar

Jaaaakoob
0

Jag tippar bara Russloppen.

(outsider)

Lopp 1:

Dagens tävlingar börjar med ett montélopp och de tycker jag är svårt att tippa. Men jag tror detta lopp vinns av Skräcken sen där bakom slåss Ture II , Roman och Carabass.

Skräcken- Roman - Ture II (carabass)

Lopp 4:

I detta lopp är de många orutinerade hästar på start så man vet ju inte riktigt om dom travar runt eller inte. Jag tror iallafall Vikas Ronsan leder från start till mål hon visade riktigt bra senast på östanåkra. Där bakom kommer de hästar från tilägg som t.e.x. Mary och  Glorias Lucern.

Vikas Ronsan-Mary-Glorias Lucern (Ekslätts just me)

Lopp 5:

Där jag tror segern går till Kålmans Prinsen där bakom som tvåaNicke II. Om tredje platsen blir det hårt mellan Ljungens Nina och Carabass.

Kålmans Prinsen-Ncke II - Ljungens Nina (Carabass)

Lopp 8:

Där jag tror Uma Dar tar ledningen och är kvar där rätt så länge ungefär i tusen meter sen kommer Zhakira Zojvide och de blir en hård kamp in mot mål om tredjeplatsen blir det också hårt mellan Batens C.h. och  Ripadals Ramona.

Uma Dar-Zhakira Zojvide-Ripadals Ramona (Batens C.h.)

Lopp 10:

Där jag tror de blir ett rätt så jämt lopp mellan alla hästar egentligen skulle Mirella II  vinna detta plättlätt men jag tror inte att hon kommer att trava hela vägen så jag tror att vinsten kommer att gå till Quinett Mo.

Quinett Mo- Valentino Rossi- Amo-liz (Skottlight)

Lopp 12:

Där tar Ijor täten och håller den ett tag och sen kommer Allgunnens Yra och där ligger dom och kampar hela vägen in i mål där bakom blir tredjeplatsen plättlätt till Ture II.

Allgunnens Yra - Ijor - Ture II (Tiffy)

Lopp 14:

Dagens sista lopp är bokstavligt talat propfullt med hästar. Till ledningen går iallafall Zhakira Zojvide där får den sitta enda till mål, som tvåa kommer Olympia Dar glida in och om tredje platsen blir de kamp mellan Neptun Roll och  Deffekt.

Zhakira Zojvide - Olympia Dar - Deffekt (Neptun Roll)

Lycka till nu alla.

VeronicaP
0

#14 Olympia dar kommer inte till start i Halmstad

_Jag_
0

Heja Neppe! :D

Johansson
0

Lopp 1; 5-8-3

Lopp 2; 8-9-3

Lopp 3; 3-7-2

Lopp 4; 3-7-9

Lopp 5; 4-3-6

Lopp 6; 6-7-5

Lopp 7; 1-8-9

Lopp 8; 1-7-6

Lopp 9; 9-3-5

Lopp 10; 4-5-3

Lopp 11; 8-11-9

Lopp 12; 2-1-5

Lopp 13; 5-3-12

Lopp14; 2-3-7

Lycka till alla , håller några extra tummar för alla Axevalla ekipagen.. Tyvärr så har vi fotbolls och handbollscup denna helg för våran del..

VeronicaP
0

Jag tippar inte har lovat att sluta tippa :P

OliviaL
0

tack för att du tror på mig Johansson:)

Winner04
0

Putt, tippa  nu :)

PromiseMinanMorfeus
0

Tippar lite :)

Lopp 1: Skräcken

Lopp 2: Slättens Ajax

Lopp 3: Missil eller Ellens Bacardi

Lopp 4: Vikas Ronsan (Heja Ekslätts Just Me):)

Lopp 5: Nicke II eller Kålmans Prinsen

Lopp 6: Gransjöns Kopia

Lopp 7: Ellens Bacardi

Lopp 8: Uma Dar eller Zhakira Zojvide

Lopp 9: Allgunnens Öken

Lopp 10: Mirella II

Lopp 11: Vanlij Mo

Lopp 12: Allgunnens Yra eller Ijor

Lopp 13: Chocolat Chip

Lopp 14: Zhakira Zojvide eller Neptun Roll

MarcusJohansson
0

Jag får väl tippa nu då. Alla andra har ju gjor det.

Lopp 1: Ture II, Skräcken, Carrabass

Kommentar: Monté! Halmstad har sin montécup men det gick lite knaggit i början att få igång loppen. Brist på prispengar kan spela in eller bara att säsongen inte riktigt kommit igång förra tävlingsdagen. Hur som helst tror jag vi får se en uppgörelse mellan montéchampion från Skåne (Skräcken), Montékungen av Kalmar (Ture II) och legenden från Jägers (Carrabass).

Jag väljer att tro på Ture II då Skräcken haft lite halvkass form på sista tiden. Carrabass var en gigant i grenen tidigare men försvann lite i slutet av förra säsongen med fräschörproblem. Är han helt tillbaka är han ett svårt motbud. Ture II ska dock hålla sig på benen och det gör han inte varje gång.  

Lopp 2: Slättens Ajax, Skogsgårdens Polly, Pygmee

Kommentar: Jag tror att Slättens Ajax är den som går närmast sitt rekord här och det kommer vara avgörande. Polly har också ganska jämn fart under hovarna vilket borde ge henne en bra chans. Pygmee har inlett säsongen med två D vilket aldrig är kul, men på Östanåkra gick det bättre och här kan han nog räknas in men minus på tillägget och kortdistans.

Lopp 3: Missil, Ellens Barcardi, Silver Queen

Kommentar: Ett späckar lopp som borde bjuda på riktigt intressant kamp mellan speciellt tre hästar. Missil, den explosiva fuxen med guldstammen kommer tyvärr ge Barcardi sin första förlust i år. Barcardi som inlett året med fyra raka segrar är dock allt annat än krossad. Silver Queen som är Emmeros Fantasias dotter kan nog också ge sig in i spelet.    

Lopp 4: Vikas Ronsan, Ekslätts just Me, Herting

Kommentar: Ronsan undan Gosan och syster med Tosan lär inte göra släkten besviken här. Ska bli ytterst intressant att följa. Jag tror att Just Me kan ta sig upp bakifrån och han gick mycket fint på Tomelilla. Där stängdes han in av Emiro och Pejnarve Tindra och kunde inte ge sig ut på allvar. Här får han nog friare utrymme. Herting ser ut som en möjlig trea men det är mycket jämt här.  

Lopp 5: Nicke II, Säby´s Allan Cross, Befana

Kommentar: Här har jag häst vilket kanske gör mig lite hemmablind. Men jag tror att Nicke II kommer vinna. Han står mycket bra inne i loppet. Allan vann denna propp sist men står nu 20 meter längre bak. Det gör att det inte riktigt ser lika ljust ut. Befana är Farmens senaste flaggskepp. Hon är stark, snabb men också lite överhet vilket kan resultera i galopp. Det är henne som både Allan och Nicke måste slå.

Lopp 6: Oliver II, Neptan, Emmeros Dansa

Kommentar: Ett hårt pengalopp som jag tror vinns av bakhästen Oliver II som gått snabbast och fått många meter. Neptan och Dansa gör upp om tvåa/trean.

Lopp 7: Ellens Barcardi, Chocolate Chip, Allgunnens Axa

Kommentar: Här återtar Ellens Barcardi segerraden jagad av Axa som senare tvingas lämna plats till Chocolate chip.     

Lopp 8: Zhakira Zojvide, Uma Dar, Tiger lilja

Kommentar: Här blir det åka av mellan Zhakira och Uma dar. Jag är övertygad om att Uma dar har en del kvar att visa men det vet jag att Zhakira också har. Det lutar åt en tvåhästarduell! Tigerlilja är den jag tror kan följa bäst men det blir hårt att följa det tempo som kommer sättas upp. Ganska kul men två Frick som inte är släkt med varandra eller med Jim Frick och Kajsa Frick. Inte vad jag känner till i alla fall. Amanda för rätta mig om jag har fel.    

Lopp 9: Allgunnens Ösa, Mimmi IV, Allgunnens Öken

Kommentar: Vem vet om det blir många Farmendubblar till i Kategori A. När jag började tippa för två säsonger sedan var det ofta det inträffade men numera är det inte lika ofta. Nu tvingas vi slåss med dem i Kategori B vilket i och för sig är ett nöje! Här tror jag dock vi för chansen att se en äkta dubbel. Allgunnens Öken Gick nytt rekord nyss så jag tror det är den emot.

Lopp 10: Mirella II, Amo-liz, Quinette Mo

Kommentar: Detta var helt klart årets konstigaste propp. Det är inte så många som vet hur många poäng de har. Loppet är dock intressant och de ser ut som Mirella II kan få vinna äntligen. Hon har gått fort och jobbat stenhårt men det har inte gått riktigt. Hon hoppade över mållinjen senast på Halmstad i det loppet Allan vann. Det var inte vad hon förtjänade! Men här tror jag det kommer gå! Amo-Liz är inte heller så dålig som raden påstår och hon har också en bra chans. Quinette Mo har också mer kapacitet. Det är hästar som behöver självförtroende och här har de alla chanser till det!

Lopp 11: Julius C, Oliver II, Otso,

Kommentar: Jag tror på tre formhästar, Julius C satte nytt rekord på Åby, Oliver II gjorde samma på Östanåkra och Otso Har två raka i bagaget. Jag tror på Julius och Kajsa Lindsjö som verkar ha toppform just nu. Man måste räkna in kusken form också och efter Kajsa har framgång just nu är antagligen självförtroendet på topp. Det blir nog åka av det!

Lopp 12: Allgunnens Yra, Ijor, Ture II

Kommentar: Allgunnens Yra och Kevin Elofssons går på som en ångvält! Nu gick hon otroliga 1.52 på Österlens Vincennes, Tomelilla. Ijor har visat storform och jag tror verkligen han kan springa på också. Ture II och Calle är inte ur form de heller.  Skoj lopp!

Lopp 13: Chocolate Chip, JM Dhalia, Allgunnens Ädel

Kommentar: 15 Shettisar! Det är ovanligt och jätteroligt! Jag tror på Chocolate Chip här för Hanna Oder har säkert mycket att åka med. Men sedan tror jag på JM Dhalia som i och för sig verkar något ur form. Men här har hon chans att spetsa och dra vilket kan vara ett plus! Sedan tror jag på Hanna Johansson och Allgunnens Ädel.

Lopp 14: Zhakira Zojvide, Marquis Leaf, Deffekt

Kommentar: Zhakira står mycket bra inne här. Tror inte någon kan nå henne. Marquis Leaf får jaga Deffekt om andraplatsen.

Lycka till!

Frickan_mary
0

#22  du har rätt marcus ;)

fel0070
0

Lopp 1. 8 . 6. 3.

Lopp2. 3. 6. 8

Lopp 3. 6 8 9

Lopp 4. 6 11 10

Lopp 5. 5. 3. 1

Lopp 6. Kör själv (Sörbys Xakt) blir en tuff fait om sista platsen med dom 4 första hästarna.

7. 5 8 3

8. 6 4 8

9. 12 7 5

10. 3 1 4

11. 8, 12 13

12. Kör själv ( Mogwli) det är inte så kul med mycket tilläg ):

13. 7 13 10

14. Hoppas på Neptun 1 7