Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 2728 ggr
[sbergmark]
0

selkammare

Hur har ni organiserat i eran selkammare ? lägg gjärna ut bilder !

extra
0

Vi har det lite rörigt men det går inte att fota för att det är för mörkt då det inte finns lampa eller fönster utåt mot gården.

giffan
0

Organiserat… vad är det??? Organiserad kaos möjligen.

Ponnysakerna i en hörna och de andra sakerna i en annan….

Försöker verkligen hålla lite ordning, men det är inte så lätt, med för mycket saker på förliten plats..

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

StuteriSolo
0

Bilder har jag inga just nu, men vi har alla vardagsselar på fällbara sadelhängare, det är utmärkta till selar också, sadlar på en egen vägg med ridträns bredvid. Eftersom det är ett älvsbyhus vi har som stall finnsd et garderober kvar i selkammaren, där vi har täcken och annat smått, en bänk och en byrå med småsaker. En till selkammare med tävlingsutrustning samt finselar som inte används så ofta.

Karsk
0

I min selkammare som jag delar med en annan är det snyggt och prydligt. Allt har sin plats att hänga på. Jag har mina grejer på ena väggen och han har sina grejer på den andra. den hänger sadlarna på den tredje väggen.

[cancan]
0

jag har bra ordning på min del i sel/sadelkammaren men det har inte min syster =)

Rajmon
0

#5 hmm… visst! Ordning och ordning! visst försöker man hålla det så snyggt och rent som möjligt men dagen efter tävling brukar det vara kaos, tills man hänger upp allt på sin plats igen…  Dock har jag lite för mycket grejor än vad jag har plats till;P Men det är snart ordnat :)

Vi har "slanghängare" som vi hänger upp selarna på, väldigt praktiskt tycker jag:)

Polenta
0

Vi är 4 stycken som delar på en liten selkammare, och varje person har sin egna hörna att hänga sina grejer på. Dock har jag största platsen nu, men jag har bara 1 häst att hänga grejer på där medans en av de inhyrda har 2 hästar.

Hur som helst så ser jag till att varje sak har sin plats, och att allt är rent .. hatar smutsiga bandage, oftast använder jag bandage ca 2-4 dagar i rad och sedan tar jag av dom och hon får vara utan, och då åker dom i tvätten, självklart så att det blir en hel maskin jag tvättar, finns alltid något täcke som behöver tvättas :)

De andra har inte så bra koll, saken är den att våran selkammare är för liten för att alla ska få plats med alla grejer, dock skulle man ju kunna rensa ut det som inte använts på länge.

NathalieForsman
0

Alla sadlar hänger på väggen, medans alla hästar har sina egna boxar med selen och tillbehör nedanför sin sadel. I mellan har vi en hylla med den hästes andra grejer mitt emellan sadeln och boxen, sen har vi två väggar med extra grejer för alla hästar och två hyllor + en vind där vi har alla täcken i storleks ordning (nu har i vinter täckena på vinden och sen mot vintern har i sommartäckena där), sen har vi ett flertal förråd med massor av grejer för hästrana. Kan bli lite rörigt när det är mycket att tvätta och många som körs samtidigt men det är ändå väldigt organiserat :D