Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1370 ggr
Kiimzan
0

Kval regler!!

När min häst kvalade första gången så klarade hon det. Sen startade hon i 2 lopp och blev diskad så hon fick kvala om. Sen så kvalade jag henne på Tomelilla och eftersom hon är 5 år så måste hon ju springa på 2.35 så hon klarade inte det. Jag ska kvala henne på Jägersro den 27 juni men det var någon som sa att bara för att hon är kvalad 1 gång innan och startad så skulle hon ha 2 godkända kval så att om hon klarar det nu på JÄgersro så måste hon ändå göra ett godkänt till. Är det så eller det behövs bara 1 gång??!!

hermitage
0

ne du ska bara kvala ett godkänt kval inte 2

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

NathalieForsman
0

Du måste ha två gdk lopp i raden för att få starta, så om jag fatta rätt av din beskrivning behöver du inte göra ett tillt :D  Lycka till!

StuteriSolo
0

Har du ett gdk kval, två diskad, ett ej gdk kval och klarar nästa kval så är det ok, det är sedan du måste ha två gdk kval då man måste ha två gdk resultat i raden.

giffan
0

Varför skulle du kvala om för att den blev diskad i sina 2 första starter?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

ChristinaH
0

Jag ställer mig samma fråga som Anneli, varför behövde du kval, om ponnyn hade den rad som du beskriver?

Det är först när man har tre ej godkända lopp på rad, eller mindre än två godkända prestationer på de fem senaste starterna, som man behöver kvala om.

Eller är ponnyn ålagd kval pga av något speciellt?

/Christina

Kiimzan
0

#4 #5

På resultatlistorna stod det bara att kval erfodras så de stog ingen anledning till det men hon var hoppig och dummade sig lite och sånt men det stog ingenting om det :S

ChristinaH
0

#6 Då är det troligen så att din ponny fick omkval pga det.

Tittar man på raden så är det endast 4 starter

2/5 kval godkänd
22/5 dg
30/5 dg
16/6 kval ej godkänd

om du nu får ett godkänt kval så har du två godkända prestationer de senaste fem starterna, kvalet 2 maj och den 27 juni. Vilket innebär att du har rätt att starta. Men om du inte blir godkänd nu den 27 juni så kommer du att behöva 2 godkända kval.

giffan
0

#7 men får man omkval för att de hoppar och dummar sig lite? Har sett hästar som stannar och slår i kval, men sedan fortsatt framåt, som blivit godkännda.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tusen
0

#8 Det är upp till domarna att bestämma. Sen kan man tycka vad man vill om det men de är fortfarande domaren som dömmer och tyvärr dömmer inte alla lika. Så är det ju i alla bedömningssporter. En del är hårdare än andra.Flört

Jennie_A
0

#8 Jag såg ett kval en gång så en häst slog och stegrade sig de första 20 meterna, men den blev godkänd. Jag såg ett lopp där en häst tvärvände precis innan mål, men inte heller där någon reprimand. Som tur var så krockade den inte med någon annan, det hade kunnat gå illa. Så visst finns det hästar som "slipper" undan.