Tippa Gävle 27 juni
Om det är någon som har lust att tippa loppen på Gävle på söndag får ni gärna lägga upp dem här! :)

ååh vad arg jag blir! har suttit hur länge som helst nu o tipppa, sen trycker jag bort allt! kuuuul.. ajaa vi kör igen!
Det finns som sagt reden en tråd som det är 2 tippningar i, men skitsamma ni får väl flytta hit dom. Listor hittar ni iaf i tråden (startlistor gävle den 27:e juni, också 2 tippningar)
Tippar bara russlopp och jag tippar 1-5 plats för en gångs skull!:)
LOPP 2:
Här vinner Nattas snygging utan tvekan!
Abdulla - Romans - Romette Nick - Hults shaggito - Mr after eight
Hejja Mari o Nattaa
LOPP 4:
Polenta är äntligen hittat formen o här tror jag det kommer bli rekordsänkning! Svartkrut sänkte sig också sist så det kommer inte vara över förens dom gått i mål!
Polenta - Svartkrut - Rågsvedens raksha - Zeleno - Kumara
Hejja Mirre, Mirre, Mirre!!!
LOPP 6: ( kör Cocos nummer 15, tippar ej egen häst)
Rondo dar har inte startat iår, skrälla? Abbe kan nog ta dubbel!
Utspritt lopp med mycket hästar, placeringarna kan helt klart se annorlunda ut!
Abdulla - Romans - Grusaren - Haribo - Neith
LOPP 8:
Bergsåkers ekipaget Lilla du har verkligen hittat form o kan nog ta hem det här, men det är långt lopp så vi kan inte räkna bort de snabbare hästarna där bak!
Lilla du - Pannans Linus - Petro - Grann - Winst
Hejja Sofiaa!
LOPP 10:
Det känns som att Marie fina häst Dinny kan mycket mer än vad hon visat, men Pumba J gick också en fin tid sist!
Dinny - Pumba J - Russin af lojsta - Qruella dar/ Valkyria dar
LOPP 12, MONTELOPP! : ( Rider min egna nummer 5 Cocos, tippar ej egenhäst )
Finns duktiga ryttare i loppet så som Nathalie Ling, Nathalie Örtlund och Julia Pettersson ( har inte sett/ mött er andra )
Lojsta candle light har gått jätte bra i monte, sprang om henne sist vi möttes på upploppet så hon är nog sugen på revanch! (stavning)
Själv är jag sugen på revanch mot Nathalie örtlund! :)
Blir nog spännande det här! Det kommer verkligen inte vara klart förens vi passerat mål!
Lojsta Candle light - Mr after eight - Haribo - Rama - Skärmnäs Pigall
Mer ponnytrav? Besök min blogg: www.amandalingefeldt.blogg.se
finns några på tråden "startlistor gävle den 27" :D
lopp1: Johannesbergs Neon
lopp2:kör flashlight
lopp3: Prince Anton
lopp4: Mima´s Renegade
lopp5:L.A Geronimo
lopp6: kör flashlight
lopp7:egen häst startar
lopp8: Lilla Du
lopp9: Linhagens Famous
lopp10: Valkyria Dar
lopp11: Grim II
lopp12: Lojsta Candle Light
lycka till:)
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
#1 Tack Amanda för att du tror på mig och Dinny! :D Håller tummarna för dig och Cocos! :)
Här kommer mina tippningar! :)
Lopp 1
Chingachoc - Johannesbergs Neon - Granit II
Lopp 2
Abdulla - Mr. After Eight - Flashlight/Rondo Dar
Lopp3
Smedens Torped - Rosenbergs Roxette - Caliber
Lopp 4
Imma Vips - Svartkrut - Polenta/Jolly Jojjo
Lopp 5
Smedens General - L.A. Geronimo - Nordanåkers Sputnic
Lopp 6
Abdulla - Cocos/Haribo - Choklaa
Lopp 7
Johannesbergs Neon - Julius II - Granit II
Lopp 8
Petro - Lilla Du - Skärmnäs Pigall
Lopp 9
Balla Allan - Rågsvedens Jacala - Wild August
Lopp 10
(kör själv men tippar som om Dinny inte vore med)
Kahlua Skott - Pumba J. - Lojstmai Tai
Lopp 11
Amorillo Doll - Ekslättens Tartuffe - Grim II
Lopp 12
Cocos - Haribo - Skärmnäs Pigall
Lopp 13
Butterfly - Mimas Disney - Danstorps Kajsa
Lycka till nu alla och tack för att så många kommer till oss på vår heldag denna gång! :'D
Ska göra ett försök även jag, dock bara russloppen!
Lopp 2
Flashlight är en kapabel häst som jag vet kan gå snabbt, men förvånade mig i senaste starten. Dock står han på start nu och kan bestämmma tempot själv. Bakom honom finner vi Rondo som gått riktigt fort men fortfarande är segerlös, galopperna har hindrat honom förr.. Romans kan säkerligen gå snabbare, men har nu tillägg och har sett att hon kan bli lite hetsig. Bakom henne hittar vi även Abdulla, Romette Nick och Mr After Eight som kan prestera.
Flashlight - Abdulla - Romette Nick
Lopp 4
Kumara har gått nytt rekord i var start och hade gått en fin tid senast om det inte blivit galopp över mål. Imma Vips är tillbaka på travovalen -kul! Hon är säkert laddad. På tillägg står Rågsvedens Raksha som också hade gått en bra tid senast om inte den sista galoppen kommit, hon är nog sugen på första årssegern. Polenta kommer nog vara med där framme med ett lopp i kroppen.
Rågsv. Raksha - Imma Vips - Polenta
Lopp 6
Segraren hittar vi på tillägg i detta lopp, Romans har redan gått ett lopp vilket kanske gör att hon är lugnare i detta? Abdulla sitter snart i ledningen men får sällskap av Ängman som kan om han slipper galopp, liksom Rama. Bakom dem finner vi Neith som gått bra i år och har säkert mer sparat. Längst bak hittar vi Haribo och Cocos som båda gått fina tider i år och kan nog peppa varandra till bra tider.
Abdulla - Neith - Haribo
Lopp 8
Ett långlopp med ett litet men naggande gott startfält. Många fina hästar vill göra upp om segern här. Ett lopp där hästarna får betjänna färg och där den starkaste hästen vinner. Lilla Du har sänkt en del i år och nog finns det mer att ta av, men första gången hon går långlopp, fördel/nackdel? Grann har fått några lopp i kroppen nu och kommer vara med om han undviker galopperna. Pannans Linus är en otroligt fin häst som "bara går", har tid på sig att plocka in tilläggen. Petro & Bea börjar hitta varandra nu och sist kom han som skuten ur en kanon på upploppet! Men hur tacklar han ett lopp över 2760?
Väljer att inte tippa ordningsföljden i mål då jag själv kör i loppet.
Lopp 10
Russin af Lojsta kan säkert sänka mer, men har två disk i raden och vill man undvika kval får man nog köra på säkerhet i detta lopp. Dar-damerna (Valkyria & Qruella) får sällskap av varandra här och kan nog "kompisköra" ända fram till täten. Dinny och Pumba J är kapabla, men som de flesta ponnyer om de undviker galopp. Även Lojsta Maitai kan nog mer, men står lite tufft inne här.
Det står mellan fyra hästar, alla på 1720..
Lopp 12
Ett lite tunnt montéstartfält, men fina hästar finns med. Rama debuterar i monté (rätta mig om jag missta nåt) vilket jag tror kan gå bra då hon blir lite het i sulkylopp. Mr After Eight kan nog gå snabbare än 09 utan galopperna som han tappade mycket på senast. Haribo kan säkert gå bra under sadel även han. Lojsta Candle Light har gått snabbt under sadel tidigare och formen går inte att ta miste på, dessutom har hon en rutinerad ryttare som nog är sugen på att ta ytterligare en montéseger. Även Cocos vill vara med där framme.
Lojsta Candle Light - Haribo - Cocos
Väl mött på söndag!

Natalies tippningar nu;)
Lopp 1-Mathilda-Granit II-Chingachoc
Lopp 2-Romans-Abdulla-Mr after eight
Lopp3-Smedens torped-Fogg-Maximilian IV/Rosenbergs roxette
Lopp4-Jolly jojo-svartkrut-polenta
Lopp5-Sjukt fina L.A Geronimo vinner!-Mad max-smedens general
Lopp6-ängman-abdulla-haribo
Lopp7-Ivanhoe av friheten-colette II-askö toraxa
Lopp8-Lilla du-Skärmnäs pigall-petro
Lopp9-Balla allan-Linhagens Famous-Gladebo boy
Lopp10-Russin af lojsta-Valkyria dar-qruella dar
Lopp11-Eksl spirituell-Grim II-My number one
Lopp12(Rider sj mr after eight)-Lojsta vandle light-Mr after eight-Cocos/Haribo
Lopp13-Butterfly-Mimas disney-mathilda

Lopp12-Lojsta candle light*
#5 hehe, jag hoppas och tror också Geronimo vinner
Anna Manberger, www.stuterila.se

#Lycka till iaf:D!

#1 Rondo har startat tre gånger i år 
#8 tack
Anna Manberger, www.stuterila.se

#9 kolla på fel häst :) det var visst grusaren som inte startat iår… haha, så kan det gå om man bara snabbkollar! :)

tippa mer! :D:D
Lopp 1: 5-4-1
Lopp 2: 10-11-8
Lopp 3: 2-7-1
Lopp 4: 8-5-11
Lopp 5: 2-11-7
Lopp 6: 9-12-15
Lopp 7: 11-15-3
Lopp 8: 2-3-4
Lopp 9: 12-6-5
Lopp 10: 11-8-7
Lopp 11: 8-7-5
Lopp 12: 4-5-3
Lopp 13: 5-11-10
Lycka till nu allihoppa :)
#12 tjat tjat tjat!
Jag tippar bara russloppen då jag inte har koll på shettisarna där nere.
Lopp 2. Hults Shaggito gjorde ett riktigt bra lopp sist, han verkar ha fin form! Även Abdulla verkar ha fin form, de här två kommer nog slåss om segern, därefter kommer nog de två snabbaste hästarna Romette Nick och Mr After Eight.
Abdulla - Hults Shaggito - Mr After Eight
Lopp 4. Polenta har äntligen visat vad duktig hon är, Mirre och Polenta tar hem detta!
Polenta - Tsara - Svartkrut
Lopp 6. Cocos springer ju alltid som en tok så där framme kommer han absolut vara. Han har i alla sina starter iår varit bland dom tre, tvivlar inte en sekund på att han inte är det igen! Men han har Neith och Haribo som värsta konkurenterna här. Även Abdulla är riktigt fin! Svårt att gissa vem som blir först här.
Haribo/Cocos - Neith - Abdulla
Lopp 8. Lilla Du ser finare och finare ut för varje start, Sofia vinner. Därefter kommer Grann och Pannans Linus.
Lilla Du - Grann - Pannans Linus
Lopp 10. Dinny är en enormt fin travare, men verkar inte riktigt var koncentrerad på att springa, har jag rätt?
Dinny - Kahlua Skott - Qruella Dar
Lopp 12. Monté! Haribo, Cocos,Lojsta Candle Light och Mr After Eight kommer slåss om segern, tror att det kommer bli väldigt jämt.
Lojsta Candle Light - Cocos - Mr After Eight
LYCKA TILL! :D

#15. Jag är i Norrtälje men jag funderar på att åka med mammas brorsa upp till Gävle idag för att se på ponnytravet imorgon och åka med Amanda hem. Hur så? :)

#16 Åk till Gävle vännen, om du gör det så kan du åka med mig hem utan problem! :)

#16 Jag bara undra :)
#17 Mamma ville ha kvar mig här, annars hade jag kunnat fota med din kamera!
#14 …! Det var den mest klockrena kommentaren jag hört om Dinny! x'D J*drans vad jag skrattade när jag såg den! :D Du har helt rätt. Hon är inte särskillt koncentrerad! x)
#20 Jo men jag såg henne på gävle när hon vände, hihi. pappa klockade henne första 500 och då gick det mellan 2.05 och 2.10, sen på upploppet gick de 2.40 :D

Loppen går att ses on demand i lopparkivet på Foto-Mike.se http://foto-mike.com/index.php?option=com_content&view=article&id=12&Itemid=0
#21 Just det! :D Nog kan hon springa allt men det är alltid något som stör hennes "ärta"! x)