träna när det är tävling
ni som har med hästar och träna när det är tävling kostar det något??och säger man till innan eller gör man det på plats?
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Man bör nog säga till i förväg för att kunna få boxplats. Boxen betalar man men att köra med EJ voilok brukar inte kosta något.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Det som kostar är en extra boxavgift om dom inte kan dela box..
Jag brukar be om att få en extrabox när jag anmäler hästen/hästarna som ska tävla. Sen när du går till inskrivningen och hämtar nummervojlocken säger du bara till att du vill ha en EJ-vojlock också.

Kom ihåg att det bara är tillåtet att köra med EJ-vojlock fram till 1:a start.

#3 Har jag aldrig hört, hittar det inte i TR heller, men jag kan ju ha missat något. Har ofta sett EJ vojlockar på övrig värmningstid.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
så man får bara träna tills första start??
#3 Är det inte bara på vissa banor och under vissa tävlings dagar? För normalt får man väll göra det enligt TR, eller har man missat något.
Till TS Tänk på att hästen måste stå på en lista. Och alla övriga regler gäller för vacinationer mm.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

något fel jag har gjort det är att inte ha en dress så om det är tävlingdag så måste man ha full komplett dress på sej när man tränar sin häst (om du inte visste detta asså XD)
Kan vara olika på olika banor, men här på Visbytravet har det alltid varit så att under själva tävlingstiden får man inte köra med EJ-vojlock, både på stortravet och ponnytravet! Man kör antingen före eller efter alla lopp är körda!
ingen som har haft med sig till tingsryd??

#4,6 Det är möjligt att det är jag som är "för gammal"… Jag har kört på Skrubbs (Visbytravet) under min "karriär" och där har vi ju alltid kört efter STC's regler. Kanske är så att banor med "rena" ponnytävlingar är mer överseende. Det var iaf sagt att när tävlingarna hade satt igång fick inga ekipage som inte skulle tävla befinna sig på banan. När man varit på fastlandet ser man ibland EJ-vojlockar i värmningar och ibland har dom också fått tillsägelser…
Varmblod har jag dock aldrig sett värma efter det att tävlingarna satt igång. Så någonstans bör det finnas uppgifter på vad som gäller.
#5 Det lättaste är att kontakta aktuell bana och höra vad som tillåts där… Visby har inte gjort det iaf, vet iof inte om dom fortfarande gör det heller.

Vi har haft med till Tingsryd och vi körde i en värmning mellan loppen och det gick hur bra som helst!

Jag har kört med ej-vojlock mellan loppen, aldrig blivit tillsagd. Dessutom när jag kollade sist behövde man inte ens ha dress på sig utan det räckte med vita byxor.
//Mickan

Det är lokala bestämmelser och olika på olika banor gällande att köra med EJ-vojlock, vissa banor tillåter att man kör fram till kvalloppet och andra fram till första start. En del kan också godkänna att köra med EJ-vojlock även det efter att tävlingarna är igång.
Med vänlig hälsning
Mattias Stenby
Biträdande Sportchef
--------------------
STC
Sportavdelning
För två år sedan tränade jag min shettis som då var 16år på ponny dagen på lyckseletravet. Det fanns boxar över och jag ställde in honom i en ledig box och behövde inte betala för det. Men jag hade EJ-vojlock. Jag körde honom i värmningspausen.