Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 6967 ggr
ginher
0

vilken sulkey?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vilken sulkey tycker du bäst om?

sj kör jag i sprinter sulkeys :)

Nitro
0

Jag har en Royal super light . överlägsen Flört

ginher
0

skulle vilja prova å köra i en royal

Ylva_Sundbyholm
0

ja har Royal på tävling, har en sprinter hemma och kör i.. den är inte mkt att ha enligt mig iaf..

Colt
0

Jag tränar i hudik och tävlar i grafströms sulky, älskar båda vagnarna!

amandahandersson
0

Jag har nån vanlig sak åt min shettis, en inte såå dyr men jättebra sulky! Sen har jag en kumla åt russet - skitaskön å köra i!

iiirma
0

Har en Kumla :)

_JonnaRoos_
0

Har 2, min champion är riktigt skön och lätt:) den andra custom.. den är väll perfa på alla sättm helt överlägsen Cool, gör ju inget att den är snyggast i världen, haha :P

Jenniferohlson
0

Jag kör Grafströms, men skulle allt villa ha en Royal.

Cherriese
0

min nya e en royal som jag bara använder på tävling o sen har jag en nissevagnen, sån med fjädring som jag numer bara har på träning.. royal o custom är helt överlägsna de andra, därav priset kanske men customen är väl ganska mycke dyrare än royalen?! jag har kört custom i ett löp o ett jobb, jättesköna likaså royalen de e som en soffa.. min gamla e också jätteskön tyckwer jag..

Anna_
0

Har en Champion, tkr den funkar bra.

juliapettersson
0

Jag har just nu en Chevi Reflex. Har testat Royal, Champion, Hudik, Sprinter, mfl. Royalen är skönast.

Får alltid ohyggligt ont i ryggen efter en tävlingsdag, vilken sulky jag än sitter i. Får ni andra också ont, eller är det bara jag?

Liiiiiiinn
0

Har en Kumla och en Grafströms, Kumlan är superskön!

hade ja kunnat hade ja köpt en royal :P

MonteMira
0

Hade en sprinter men Rigoletta stegra sig och skaklarna böjdes sej så mycket att det inte gick att rädda, ska väl försöka få tag på ngt annat. skulle vilja ha en royal eller en champion

johannafl
0

jag har en sprinter och en persen sulky.

AK47Kalashnikov
0

Har två st. En chamion, som varit hur bra som helst, har överlevt flera skenturer, men är fortfarande hel! Suverän vagn! Har modifierat den lite, så den är hyfsat bekväm! Har dessutom en Grafström som jag precis köpt. Har inte hunnit pröva den än! =D

#11 Jag får ont i ryggen av att köra i både sulky och speedcart, det enda som funkat hitills är rockard. (Synd att man inte kan tävla i en sån! Ha ha!) Jag blev dock lite bättre efter att ha införskaffat ett par stegtömmar, då slipper jag sitta ihopkurad hela tiden!

FridaNyberg
0

Har själv en sprinter, men den blev lite sne efter att Romeo slog i den i våras. Så nu är den inte alls skön längre. har även kört i Royal och Champion på ponny, royal är ju överlägsna. Sen har jag kört i Custom på varmblod, den är med skön.

DubbelE
0

jag har haft en kumla.. till min shettis.. är jag konstig eller? jag tycker dom e värsta pesten att sitta i.. dom flästa värkar tycka om dom… jag vill aldrig mer ha en kumla:S

Annars så har jag en eskilstuna vagn (något moddad, omgjord från stor häst till smal russ size;) ). o sen har jag en Champion.

Jennie_A
0

Det verkar som att Sprinter är väldigt skör och böjer sig lätt… Jag såg en häst på Eskils som slog och sulkyn blev alldeles böjd.

Själva har vi två Championvagnar. Toppen bra, och relativt hållbara. Den enda råkade ut för en olycka då en häst skenade in i sidan på vår häst. Skakeln blev böjd, men det var rätt enkelt att böja tillbaka, så idag så märks det knappt….

Nitro
0

#18 Jag har också hört att den är riktigt vek :S

AK47Kalashnikov
0

#19 Me too!! =C

Ylva_Sundbyholm
0

#18,19 Dom Är veka.. svänger man hästen så den böjer sig i kroppen så böjer sig vagnen med. funkar väl så länge man har snälla hästar som håller sig på vägen och inte stegrar eller bockar..

[cancan]
0

jag har en kumlavagn och en chevi reflex.. gillar inte alls kumlavagnen. den e så jäkla obekväm.. får jätte ont i hälsenorna efter jag kört med den..

equuleus
0

Jag har en grafströms, skönaste sulkyn jag kört i. och då har ajg kört i en modell från börjes,royal och champion.

Lucas_W
0

Jag har en royal :D..Som jag fick i julklapp så jag har inte testat den men alla säger att dom är skööna så man får hoppas :) ..

Nitro
0

#24 Härlig julklapp ;)

FejnyBejny
0

jag kör Royal jag ;D Bästa och skönaste hehe :P

GranoStall
0

Vi har Royal både till träning och tävling. Sköna att köra i och får inte ont i ryggen.

CoolaCrossen
0

Jag har en grafströms, det är lätt den bästa! Den är jättekort och man sitter supernära! helt underbart!!

Hannna
0

Har haft lite olika genom åren; Chevi, Grafströms, kumla, sista åren körde jag med champion och custom. Champion vagnarna är kanske inte så jättehållbara. För ett par år sedan slog Grafit i defileringen och båda skalmarna böjde sig som ett par  tändstickor. Men annars så är de lätta och smidiga tycker jag.

ozzkan
0

Ska köra i grafström till våren, körde i nån annan sulkett som inte hade "nån tillverkare"

Jennie_A
0

#29 Champion har ju lite olika typer av vagnar. Jag tror jag såg defileringen när Grafit slog och vagnen böjdes. Visst hade ni en vagn som först är bred och sedan smalnar av mot kroppen? Där skalmarna är runda och ganska smala?

Våra som vi har (Champion) är nämligen lite annorlunda, lite tjockare i typen, och de har hållt bra trots liknande incidenter….

Jlu
0

Royal är helt klart överlägsna!

hannibal-roll
0

Jag har två, en kumlavagn och en custom modell gammal med träskaklar.

martinasvensson
0

jag har en lätt gammal champion

martinasvensson
0

jag har en lätt gammal champion

DubbelE
0

Aluminium vagnar är riktigt veka också.. lätta, men veka, Eskilst vagnen e i den o när Ville snetaktar o går imot skakeln så följer skakeln med :S

Hannna
0

#31 Jag kommer faktiskt inte ihåg hur den såg ut dåOskyldig För vi bytade ju skalmar efter incidenten och de ser ut så som du beskriver!

Men nu var det ju så att olyckan inträffade under defileringen när Grafit inte var uppchecka, om han skulle vart det tror jag inget allvarligt hade hänt. Han såg sin chans och tog snabbt tillvara på den;)

EllinoreBoy
0

Jag kör i en Jerald jag ;) Det var en till stor häst förut, men pappa har fixat den och nu är den superfin :D

AK47Kalashnikov
0

#38 Din vagn var riktigt snygg!

Står ni och tittar på travlopp på bilden förresten? =D

FridaSimonsson
0

har två royal : ) en russ en shettis:D

Matildaa
0

Jag har en ny kumla :)

Colt
0

#39 haha ja Rulle står och tittar på sin pojkvän Colt ^^ Hihi:P

ozzkan
0

#38 Snygg sulky!

EllinoreBoy
0

Tack! :) kul att höra, #39, ja det är det bästa han vet, står som ett ljus och glor haha, lika kul som att springa ;)

divansson
0

jusst nu  har jag en sulkett men ja ska köpa en Royal så fort som möjligt.. ont om tid ju  :P

Nelly_Jernberg
0

min shettis sulk är en Championoch och min russ sulk vet jag inte va de är för någon (de ända jag vet om den är att de är den de körde Raider i)

Epos_best
0

Royal Hawk Super Light ÄGER ALLT =)

Nitro
0

#47 Eller hur Lina!? :D

Madson
0

Min är märkeslös;P

Svartkrut
0

Jag har en Chevi. Vanlig antar jag. På bilden har jag inte sidostängerna på. Men jag gillar den! =)

ozzkan
0

Jag vill oxå ha ROYAL HSLSkrikandes

JohannaDyneborg
0

ja kör i grafströms :)

LindaBlomberg
0

Jag hade en sprinter sulky, (har fortfarrande men är väldigt modifierad…) Obekväm och verkligen veka vagnar! Var inte nöjd alls. Självklart vill jag ha en Royal, men dom är dyra så jag får nog jobba lite mer om jag skall få hem en sådan =)

linnrisedal
0

Var kan man köpa , grafströms, champion och chevi? har de nån hemsida?

equuleus
0

#54 Graftröms har en hemsida iaf, dem andra vet ajg ej. www.grafstroms.com

Geminii
0

har en royal sukett och en sprinter sulky..royal är överlägsen..sprintern är så "ranglig" känns som att den inte ska hålla..

Emmma
0

Har en gammal champion sulky. Den funkar alldeles utmärkt.
Den ger ponnyn mycket utrymme å de tycker jag är bra :)

Flygis
0

sprinter :D

StuteriDar
0

Jerald, underbar vagn!!! men skulle villja ha en sån där ny Royal i plexiglas, tyvärr görs de inte i ponnystolek…Hemma tränar jag i Protrainer vagnarna, de är de ända vagnarna man inte får ont i ryggen av enligt mig! Men så har man ju diskbrock oxå….

_JonnaRoos_
0

#59 Jag tror att du menar custom F.C.S… (för stora hästar som är av kolfiber, inte royal:P)

AK47Kalashnikov
0

#60 Är det glasfiber? Jag som trodde att det var kolfiber… =P

StuteriDar
0

Ok Ok helt ute och cyklar, men det e den jag menar iaf….Oskyldig

_JonnaRoos_
0

# 61 nej du har så rätt så:P

AK47Kalashnikov
0

#63 Sheit, då är det inte underligt att dom aldrig går sönder..! Kolfiber är ju hur tåligt som helst…!

LinnJ
0

Jag har en sprinter och jag är väl den första att säga att jag tycker den är skit bra! Jag sitter superduper och älskar den.

_jonna
0

# 54 Chevi har också en hemsida www.chevisulky.com

wilson
0

RoyalGlad

ozzkan
0

#54 Vi köpte Grafström begagnad, den va i mycke bra skick så då går de ju bra.

TorpetsGynna
0

Vi har en chevi sulkey till shettisen :)

[Josefine-Appollo]
0

#1 Jag har också en Royal super light, dom är jätte sköna att köra iGlad.

emmyhansson
0

Jag kör me Grafströms :D