Mantorp 4 juli
Är det någon som vet om alla loppen blev av? :)
Japp, alla lopp blir av!
Det är bra anmält i nästan alla lopp =)
Prel.listan kommer inte förrens tidigast i eftermiddag.
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
"1 Okej vad bra! Tack för informationen :)
tyvärr så kunde inte jag anmäla för att jag hade ingen sjuts :(
#2 Varsegod =)
#3 Va trist =( Jag hade sååå gärna velat träffa Zingo igen <3
~Sandra~
Har det kommit några listor än ?
putt :)
OBS!
Detta är en PRELIMINÄR STARTLISTA!!
~Sandra~

Vad roligt med så mycket häst : )

Utlovat 30 grader varmt……. gäller att få dom stackars hästarna att dricka……
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
OBS!
Ny PREL.LISTA version 2
~Sandra~
vad var det som inte stämde?
Jesper Björling
#11 jämför listorna så ser du vad felet är :)
ok jag undra bara ser inget i mina lopp som verkade viktigt namnfel?
Jesper Björling
i mitt lopp blev de ändrat vi hade spår 2 och fyra hästar på volten nu e de spår1 och tre hästar, de e ju inte alla lopp som blir ändrade:)
sen var det hästar som tillkommit i lopp…..

Okej, hur kan det tillkomma hästar? Det gick ju inte ifjol om jag inte missminner mig?

#16 Startlistorna är inte stängda så länge dom är preleminära. Dom är till just för att upptäcka felaktigheter. Det handlar inte om att en häst är "efteranmäld" utan att den av någon inte kommit med som den borde. Det kan tex bero på att en annan klubb varit sena med registrering av resultaten så att fel startpoäng, rekord, pengar osv ligger till grund för startlistan. Givetvis kan sådana felaktigheter rättas till innan listan är deffinitiv. Det gjordes förra säsongen precis som denna.
Jerker Klang,
Vad roligt att ni fått så mycket anmält
!
Håller tummarna för att ni får en riktigt trevlig dag
!

#17 ok.
Jag saknar stortravets anmälningssystem, något jag hoppas att ni klubbar jobbar för inomponnytravet med skulle förenkla mycket för alla inblandade.
#19 Det har vi jobbat med så länge jag kan minnas och vi har varit med i ponnytravet i 13 år och jag vet att det jobbades för det långt innan vi började. Det har alltid funnits en ursäkt från SPTF varför ponnytravet inte kan få samma system.

# 20 Från SPTF? Låter inte bra.

#19, #20 När jag frågat om detta säger SPTF att det beror på att STC och ATG (har jag för mig) håller i systemet och SPTF inte mäktat med att få dom att inse vikten av att utveckla ponnysportsystemet. På en direkt fråga från mig på redskapsmötet våren 2009 utlovades ett intensifierat arbete med detta och att det låg högt upp på prioriteringslistan. Skulle tro att det numera ligger innom ramen för diskusionerna mellan SPTF och STC rörande delprojekt V i Projekt ->2010.
Då gäller det inte bara anmälan utan även häststatestik vilket vi som är uppfödare skulle uppskatta mycket. Norge och Finland har ju haft detta i många år.
Jerker Klang,
#20 Nu är det väll iaf inte SPTF som ursäktar, det är STC som inte vill släppa in oss i systemet, då det både är dyrt och sårbart…
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

#22 Då hoppas jag dem inser vikten av att vi inom ponnytravet bör få tillgång till systemet och årets strul borde väl vara en anledning att förenkla för alla idellt arbetande inom ponntravet.
Ge ponnytränarna samma möjlighet att logga in som storhästtränarna, att anmäla via nätet är överlägset, man ser hur många som anmält och om man har chans att komma med/eller om loppet blir inställt för få anmälda.

#23 Inte släppa in oss? hur menar du då? Ponnysportsystemet är en kopia av stortravets system men ligger på en annan server(om jag fattade det rätt). Detta gör att det inte har med något risktänkande för stortravet som det handlar om. Att modifiera stortravets webfunktioner för att fungera med ponnytravets kopia borde inte vara något större problem. Däremot blir det en högre kostnad för underhåll då man hela tiden måste underhålla två snarlika system (blev kanske lite tekniskt)
Om delprojekt V förhandlas igenom på ett smart sätt från SPTF kommer detta att lösa sig. Tror inte att STC/Sälskapen kommer att acceptera det anmälningssystem som vi använder idag om dom blir ansvariga för det. Då kommer säkerligen tyngre krav på STC att fixa detta.
Jerker Klang,
#16 undrar du över något så kan du ta kontakt med Lasse så kan han svara på vad som blev ändrat!!!
Det är väl bäst att tillägga att det inte handlar om efteranmälda hästar, så mycket kan jag säga!! Blir det fel så finns ju möjlighet att rätta till dom, vilket gynnar alla parter!
~Sandra~
Precis. SPTF kommer alltid med en ursäkt.
Dyrt , inte vårt fel, STC som inte vill osv. Är inte det SPTF som försöker rättfärdiga sig då. Vore det lite krut i SPTF skulle de kräva att få samma system för ponnyerna. Vi har ju gått med på att bli "styrda" av STC annars, så varför inte få några fördelar också. Nu är det bara krav hela tiden.
#16 Jag skrev det en aning korkat… Det har självklart inte tillkommit efteranmälda hästar… precis som #26 skriver… Men ring Lasse så får DU veta vad som var felet…
Det var en aning korkat att skriva felaktigt men man är inte perfekt ;)
#27 ja vi får verkligen hoppas att det kommer vettiga fördela med nu.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus