Snabblista KAT B - inför SM
Någon som har en snabblista över dom 12 snabbaste?
Är det fler än jag som undrar varför Gumino inte tävlat iår? eller har han det?
Innan dagens SM-test på Skrubbs:
Tyson II 36,5
Katla 41,7
Hults Chikita 41,9
Ernst Ronaldo 42,1
Tuffing 42,1
Pralinus 42,7
Thyra Tyrann 42,9
Lexius 43,4
Iva Roll 44,0
Tokajer M.L. 44,3
Hults Pomir 45,1
Fantom 45,3
Jag tror Janina satsar på varmbloden.
Efter dagens SM- test på Visby borde de 12 snabbaste vara dessa (om jag inte har fel)
Tyson II 36,5
Katla 41,7
Hults Chikita 41,9
Ernst Ronaldo 42,1
Tuffing 42,1
Fantom 1.42,4 Pralinus 42,7
Thyra Tyrann 42,9
Lexius 43,4
Iva Roll 44,0
Tokajer M.L. 44,3 Predor 1.44.4
Aldrig någonsin har väl de 12 snabbaste travat tider snabbare än 1.45?
Sjukt bra hästar i år. Typiskt! Vi som hade hoppats kunna åka i år även om vi hade kommit sist så hade det varit roligt.
Hoppas alla nu kommer till start för då kan de bli hur spännande som helst.
# 1 Gumino har väl om någon bevisat att han är en jättebra häst, han gör säkert stor nytta i aveln!
#4 Det är fjärde året i rad som det är på detta viset. 2009 och 2008 gick tolv hästar under 1.45. 2007 var det t.o.m. 13 stycken, vilket är rekord ett och samma år.
Genom tiderna har 37 hästar gått 1.45,0 eller snabbare. 17 av dessa har startat i år. Förutom de tolv du räknar upp även Mogwli, Ernst Rolf, Celine, Hults Bonito och Lill Snyggen.

Nu gäller det ju bara att alla anmäler så vi får en riktig fartfest i SMet 2010!!!!
#7 Du har säkert rätt men dessa resultat är ju bästa tider. Jag tror Johanna menar att det nog är första gången 12 st gått under 1.45 för att garanterat kunna komma med i SM. Att gå under 1.45 senare under året hjälper ju inte om man vill starta i SM. Då har ju SM redan gått och har man gjort tiderna under andra år så får man ju inte heller räkna dessa tider då det är tider gjorda under innevarande år som kvalificerar sig till SM.
#6 anledningen till att jag frågade i tråden ang Gumino var att det står i hans uppdaterade hingstpresentation på gotlandsruss.ifokus.se att han kommer att tävla i första hand och ta emot begränsat antal ston.
Jag bokade vår semester till gotland för ett tag sen. Såg i efterhand att vi kommer vara där under SMet! så jag ska få se mitt första SM. PERFEKT! :)

Vet inte vilka regler som gäller vid sm osv, men eftersom Hults Pomir står med på den första listan tänkte jag fylla i att han gick ny rekord nyss
Plass
Ponniens navn
Dist
Km.tid.
Kusk
1
1640
1.43,6a
2
1640
1.43,7a G
Kategori B, svenskfödda som har fullföljt minst 1 officiellt lopp from 1 januari 2010, Snabbaste innevarande år har företräde.
Detta är vad som krävs för att få starta i SM. Så de övriga länders B-ponnyer, som är födda i Sverige och startat i år, är välkomna att anmäla till SM.

Gud va kul. :) Hoppas Hults Pomir anmäler, ska informera magnus om att han får tävla. tack för att du svarade :)