Tippa Mantorp 4/7
Någon som är sugen att tippa loppen?:)
Russloppen
Lopp 1:
Till ledningen Wilda Wilma hon får Kålmans Piggelina på utsidan . Från 20m kommer Jasmine A. och från 40m kommer Vikas Ronsan som jag tror vinner loppet.
Vikas Ronsan-Wilda Wilma-Jasmine A.
Lopp 3:
Dags för Russerien till ledning kommer Deffekt som står själv från start väldigt svårtippat lopp men jag tror Sorn vinner detta.
Sorn-Deffekt-Remington
Lopp 5:
Orutinerade hästars lopp 12st på första volten till ledning tror jag Zico C.C. men jag tror Skotts Martini tar hem de här plätt lätt ändå.
Skotts Martini-Zico C.C.-Rocky Boy
Lopp 7:
Till ledningen går Salut sedan från tilägg kommer Carmilla som kan mer än rekordet och jag tror hon vinner. Långt bakifrån kommer snabba hästar som tillexempel Nicke II, Kronos och Thiger.
Carmilla-Kronós-Nicke II
Lopp 9:
Dags för dagens snabblopp till ledningen kommer Winst och Remington vara väldigt jämna. Men från tilägg kommer snabbt Pannans Linus , Allgunnens Åhellen och Katla vinnaren i detta lopp blir nog finfina Katla.
Katla-Pannans Linus-Allgunnens Åhellen
Lopp 11:
Till ledningen tar hästen Bonus sen kommer Uma Dar och Dubb från massa tilägg och dom har en kamp in mot mål som jag tror Uma Dar.
Uma Dar-Dubb-Bonus
Lopp 13:
Till ledningen i detta lopp tar Hults Plexus från tilägg är det nog bara Kronós som har någonting att säga till om.
Kronós-Hults Plexus-Nypon II
Lopp 15:
Jag kör själv nummer 6 Merlin Rapid.
OBS! NY PREL.LISTA FINNS NU!
Bäst vore ju om man väntade med sina tippningar tills listan är publicerad på SPTF's hemsida!
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
Tar o tippar alla loppen förutom de jag kör eller har en engen tränad häst… Här kommer de:
Lopp 1: Egen tränad häst! Nr 3 Winner
Lopp 2: 9 Linhagens Famous - 11 Ito - 2 Neptan
Lopp 3: Kör själv! Nr 2 Valentino Rossi
Lopp 4: 5 Grim II - 11 Allgunnens Anny - 8 Nallebo Sir
Lopp 5: 5 Zico C.C. - 13 Skotts Martini - 11 Kålmans Skrollan
Lopp 6: 4 Emmeros Dansa - 2 Kryddg. Mangold - 6 Neptan
Lopp 7: 3 Celcius - 5 Carmilla - 11 Nicke II
Lopp 8: 5 Jack Sparrow - 6 Kaxe II - 9 L.A. Geronimo
Lopp 9: 5 Allgunnens Åhellen - 4 Pannans Linus - 6 Katla
Lopp 10: Kör själv Nr 5 Pegasus II
Lopp 11: Kör själv! Nr 10 Winner
Lopp 12: 5 Emmeros Etolie - 1 Amorillo Doll - 10 Pomona
Lopp 13: 8 Cabajo - 11 Kro'nos - 7 Nicke II
Lopp 14: 8 Kanteborgs Ginger R - 5 Lina VII - 2 Gizmo
Lopp 15: Egen tränad häst! Nr 9 Valentino Rossi

#1 Alltid kul att läsa dina tippningar, du är påläst och skriver på ett bra sätt. Lycka till själv på söndag.
Jag tippar lite senare jag!
bra skrivet nr1
#2 varför oftast är det ej fel på listorna och om så skulle vara så är ju det bara i ett lopp.
Jesper Björling
#6 antar att det är för att det just kan vara fel i listorna.. prel.listorna läggs ju ut för att alla ska få möjlighet att se om det är något fel.. som det nu var i listorna till mantorp.. så för bästa möjliga så vore det ju bäst om man väntade att tippa tills de rätta listorna kommer ut men självklart så kan man ju tippa ändå men det kan som sagt bli lite knasigt… Och om det skulle vara fel så är det inte alls säkert att det bara är ett lopp som det är fel i….
ja men hur ofta är det fel? och jag tror inte att #1 är sämre än han skulle kunna ändra sig om han anser att dom nya listorna ändrar nåt.
Jesper Björling
En häst byttes ut i 2.03-loppet, mer noga än så jämförde jag inte listorna..
Jag tippar russloppen (exkl. 7 & 13, då jag startar själv med Hults Plexus)
Lopp 1
Snabb från start är Wilda Wilma som är säker i sina tider. Tätt efter följer Kålmans Piggelina som har mer sekunder att plocka. Från 20 metersvolten är det väldigt jämt. Längre bak kommer dock den mkt fina 3åringen Vikas Ronsan, som vinner detta ohotad om inte orutinen stoppar henne. Bakom henne är det ganska öppet.
Vikas Ronsan - Gelden - Jasmine A.
Lopp 3
Till ledningen går såklart Deffekt, där han nog spårar rätt länge. Snabbast fram för att ta över ledningen är Solos Merkurius, som har gått riktigt bra i år. Han i sin tur blir avlöst av Sorn, som gick en bra tid över lång distans senast. Han håller hela vägen in i mål. Deffekt och Ripadals slåss om 3e platsen.
Sorn - Solos Merkurius - Deffekt
Lopp 5
Här är det många orutinerade hästar med, och med 12 hästar på start dessutom känns en eller två omstarter inte långt borta. Kommer Kålmans Skrollan iväg smärtfritt från sitt 11e spår tror jag hon snabbt är i ledningen. Skotts Martini gick felfritt senast och han har nog betydligt mer att ge. Han utmanar ledaren och tar över resten av loppet. Zico C.C. och Kålmans Skrollan slåss om 2a platsen och bakom dessa är det väldigt jämt.
Skotts Martini - Kålmans Skrollan - Zico C.C.
Lopp 9
Dagens snabbaste lopp. Till ledningen går Remington, men snabbt från tillägg kommer Pulvret och tar över. Han i sin tur utmanas av Pannans Linus, som alltid gör bra lopp. Bra bakom honom går Allgunnens Åhellen och ännu längre bak stjärnstoet Katla. Jag tror hon har lite för långt fram idag, och Pannans Linus tar hem det här.
Pannans Linus - Allgunnens Åhellen - Pulvret
Lopp 11
Från springspår tar den fina 3åringen Bonus hand om täten ganska enkelt och där spårar han tills Uma Dar kommer upp och tar över. Väl i täten finns det ingen som kan utmana och segern blir enkel. Där bakom gör Dubb och Tanaka upp om pallplatserna.
Uma Dar - Dubb - Tanaka
Lopp 15
Då var det dags för dagens sista lopp. Fanjor och Vikas Rondex fajtas om ledningen, där Fanjor drar längsta stråt, bara han håller sig på benen. Snabbast från tillägg kommer Månsaga och ännu längre bak går Kaffi och Ripadals Gia bra. Från dryga tillägg jagar även Skarvikens Disa. Det blir nog hårt i mål, men det blir en knapp seger för Kaffi.
Kaffi - Fanjor - Månsaga
Lycka till allihopa!
lite chanstippning:)
lopp1: 10-5-1
Lopp2: 9-10-11
lopp3: 4-3-8
lopp4: egen med, Melissa
lopp5: 13-3-6
lopp6: 2-6-9
lopp7: Egen med, Nypon II
Lopp8: 5-2-9
lopp9: 4-5-6
lopp10: 2-4-1
lopp11: 11-1-6
lopp12: 10-5-1
lopp13:Egen med NyponII
lopp14: 8-4-5
lopp15: 5-1-7
Lycka till!
jag kan ju även tippa shettisloppen gör ett försök iallafall.. :D
Lopp 2:
Till ledningen har vi Kryddgården Mangold och kan sitta där länge om han håller sig lugn från tillägg kommer Linhagens Famous yttligare tilägg kommer Ito de blir kamp mellan dom tre hela vägen in mot mål.
Linhagens Famous-Ito-Krydd.Mangold
Lopp 4:
Till täten i detta lopp är Grim II ingen annan på start som kan hänga med honom. Bakifrån kommer Allgunnens Any och Nallebo Sir men jag tror Grim II håller undan.
Grim II - Allgunnens Any - Nallebo Sir
Lop 6:
Det här loppet kommer tas om hand av Jesper Björling och Krydd.Mangold för jag tror att han kommer hålla sej lugn och att han har lärt sej dehär nu.Bakom honom blir tätt mellan alla hästar.
Krydd.Mangold - Emmeros Dansa - Vivaldi
mer kommer någon annan dag!:DD
putt:)
Här kommer mina då :P
Lopp 1: Har häst till start. Nr 3 Winner.
Lopp 2: 9-3-1
Lopp 3: Har häst till start. Nr 2 Valentino Rossi.
Lopp 4: 5-8-11
Lopp 5: 5-13-11
Lopp 6: 4-6-9
Lopp 7: 5-11-12
Lopp 8: 2-5-9
Lopp 9: 6-5-4
Lopp 10: Har häst till start. Nr 5 Pegasus II.
Lopp 11: Har häst till start. Nr 10 Winner.
Lopp 12: 13-10-11
Lopp 13: 7-2-13 (Heja Irma o Plexus)
Lopp 14: 1-4-5
Lopp 15: Har häst till start. Nr 10 Valentino Rossi.
Lycka till alla! Det gäller att dricka mycket och se till att hästarna får i sig ordentligt med vätska, utlovas ju 30+ denna dag! Väl mött :)
lycka till alla imorn!